Pla de transports de viatgers de Catalunya

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Recursos Humans per al mandat
Advertisements

Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
El Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’energia local sostenible
Millores de transport públic a la Garrotxa
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
PLA DE MOBILITAT DE LA CIUTAT DE LLEIDA ( )
Pacte per la mobilitat sostenible del Maresme
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
i compra pública ambientalment correcta
Xarxa Productes de la terra
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
Aportacions de les enquestes de camp
Polítiques d’Ordenació Comercial
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
Departament de Justícia
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Europa aposta pel ferrocarril
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
Projecte de perllongament de l’L3
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Pla de rehabilitació a Catalunya
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
Jornada Cloenda Esports
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
Dispositiu Local d’Inserció
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Presentació Cadena de Valor
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ELABORACIÓ DEL PLA D’ACTUACIÓ
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Badalona, 1 de desembre de 2005
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Gerència de Serveis de Comerç
Geografia.
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
PRESSUPOSTS 2014.
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
Transcripción de la presentación:

Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 Presentació pública DPTOP Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 Barcelona, 6 de febrer de 2008

Estatut d’Autonomia de Catalunya 2006 Competència exclusiva de la Generalitat en transports terrestres Art. 169.1 “Correspon a la Generalitat la competència exclusiva sobre els transports terrestres de viatgers i mercaderies per carretera, ferrocarril i cable que transcorrin íntegrament dins el territori de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura” Cal un instrument de planificació pel conjunt de serveis de transport públic interurbà Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008 - 2012

PLA D’OFERTA de serveis de transport públic Contingut del Pla Propostes d’actuació 2008 - 2012 Més oferta de transport i millora de la gestió Pla de plans Directrius per a àmbits més reduïts o locals PLA DE GESTIÓ del sistema de transport PLA D’OFERTA de serveis de transport públic Gestió integral del sistema Millora velocitat comercial Integració tarifària Informació a l’usuari Transport per carretera Transport ferroviari Coordinació bus/tren

PLA D’OFERTA

PLA D’OFERTA. Transport públic per carretera Una aposta decidida pel transport públic per carretera. Més serveis Increment de l’oferta de transport públic per carretera en un 30%, amb creació de serveis directes i semidirectes, entre d’altres, que estructurin el territori. Actuacions de millora de l’explotació: Mesures sobre la velocitat comercial, com carrils-bus o priorització. Foment de la qualitat en el transport. Potenciar l’efecte xarxa: Impulsar la complementarietat i coordinació dels serveis bus-tren i els serveis de transport urbà i interurbà, Racionalitzar els recursos destinats al transport públic.

PLA D’OFERTA. Transport públic per carretera Una aposta decidida pel transport públic per carretera. Més inversions Invertir més de 125 M€ en la implantació de nous serveis: exprés, de vertebració, comarcals, de connexió local i singulars. Invertir més de 167 M€ , per a l’extensió de la integració tarifària a tot el territori. Invertir prop de 100 M€ en l’explotació de la xarxa actual, mitjançant el manteniment dels contracte-programa, subvencions a comarques de muntanya i serveis nocturns. Invertir 93 M€ en millora d’equipaments, renovació de la flota i millores en la comunicació.

PLA D’OFERTA PER CARRETERA. Serveis exprés Una nova xarxa de serveis d’autobús exprés: alta velocitat comercial sense aturades intermitges Es proposa garantir, com a mínim, un autobús cada 30 minuts en hora punta. Creació de 19 noves connexions directes entre les principals ciutats de Catalunya: 15 noves connexions amb Barcelona 2 nous serveis a Girona. 2 noves connexions a Tarragona Reforç de 9 noves connexions ja existents: 7 reforços amb Barcelona 2 reforços amb Girona

PLA D’OFERTA PER CARRETERA. Serveis de vertebració Els serveis d’autobús de vertebració: garantir connexions entre àmbits importants Creació de 8 noves connexions semidirectes entre nuclis importants, com Manresa – Sabadell o Terrassa, o Balaguer – Mollerussa. Reforç de 21 relacions ja existents, amb 9 actuacions a Tarragona, 5 a Girona, 4 a Barcelona i 3 a Lleida. Reestructuració de 4 serveis, transformant-los a serveis directes. Incorporació de propostes ja existents en àmbits inferiors, com els plans de millora comarcal.

PLA D’OFERTA PER CARRETERA. Serveis d’àmbit menor El PTVC com a Pla de Plans: estableix les directrius per àmbits territorials menors El PTVC es constitueix com l’element de referència per als instruments de planificació de transport públic de caire més local. El PTVC estableix les directrius que els plans de serveis dels Consorcis de Transport Públic hauran d’adoptar.

PLA D’OFERTA PER CARRETERA. Serveis d’àmbit menor El PTVC com a Pla de Plans: definició de nous serveis de caire local Els Consorcis del Transport Públic s’encarregaran d’estudiar, assumint les directrius del PTVC relatives a: Serveis comarcals. Dotar de connexió directa o indirecta de tots els municipis de la comarca amb la seva capital comarcal o pols primaris. Serveis suburbans. Serveis amb freqüència alta, àmplia cobertura horària de l’horari diürn i recorregut per via urbana, a ser possible amb carril bus, per tal de millorar la velocitat comercial. Serveis locals de connexió. Garantir que tots els municipis de Catalunya tinguin accés a la xarxa de transport públic per carretera. Serveis singulars a ports i aeroports, estacions del TAV, hospitals comarcals, centres universitaris i altres nuclis atractors; Serveis nocturns i Serveis a centres de concentració d’activitats laborals.

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Regionals d’altes prestacions 5 nous serveis en alta velocitat a través de tot el territori català Barcelona - Tarragona 6 trens en hora punta Temps previst: 40 minuts Temps actual: 92 minuts Barcelona - Girona 5 trens en hora punta Temps previst: 35 minuts Temps actual: 80 minuts Lleida - Tarragona 2 trens en hora punta Temps previst: 30 minuts Temps actual: 100 minuts

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Rodalia Regió Metropolitana BCN - FGC FGC, el metro interurbà de Catalunya Súria Sallent Impuls del tren-tram de Súria i Sallent Els metros comarcals de Manresa i Igualada, un servei cada 20 minuts. Un tren cada 5 minuts entre Martorell i Barcelona Un tren cada 6 minuts a Sabadell i Terrassa, en lloc dels 12 minuts actuals. Un tren cada 2 minuts entre Sant Cugat i Barcelona La cua de maniobres de Plaça Catalunya, 40 trens a l’hora, en lloc dels 30 actuals

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Rodalia Regió Metropolitana BCN - Rodalies R1. St Vicenç – Maçanet, per la Costa Un tren cada 4 minuts entre Mataró i El Prat 10 trens a l’hora entre Castelldefels i Mataró Reestructurar la xarxa en cinc noves línies i garantir la qualitat del viatge R2. St Vicenç – Maçanet, per l’Interior. 11 trens a l’hora entre Martorell i Sagrera R3. l’Hospitalet – Torelló. Perllongament dels serveis fins Torelló R4. Manresa – Aeroport Un tren cada 5 minuts entre Terrassa i l’Aeroport R5. Nova línia circular Granollers – Cerdanyola – Castellbisbal – Sants – Cerdanyola - Martorell

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Rodalia Territorial de Tarragona Un tren cada 10 minuts entre Reus i Tarragona a l’hora punta Aprofitar la xarxa existent Garantir la connexió amb Rodalies RMB a St Vicenç 4 noves línies de rodalia Reus – St Vicenç de Calders La Plana – Tarragona Cambrils - Torredembarra Les Borges C - Tarragona

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Rodalia Territorial de Girona En hora punta, 2 trens a l’hora per sentit entre Girona i Figueres Aprofitar la xarxa existent Garantir la connexió amb Rodalies RMB a Maçanet 2 noves línies de rodalia Maçanet - Flaçà Riudellots de la Selva - Figueres

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Rodalia Territorial de Lleida Es garanteix un tren a l’hora tot el dia en els corredors de més demanda 3 noves línies de rodalia Balaguer – Lleida, connexió amb un tren cada mitja hora Cervera – Almacelles, un tren cada 30 minuts en hora punta Les Borges Blanques – Lleida, un tren cada mitja hora

PLA D’OFERTA FERROVIARI. Regionals Convencionals Complementarietat entre els serveis regionals d’altes prestacions i rodalia: Totes les estacions de Catalunya milloren la seva oferta actual 16 (14) 20 (17) 12 (6) 8 (6) 8 (6) 8 (5) 12 (3-10) 8 (5) Proposta (actual) Exp diàries/2 sentits

PLA D’OFERTA. COORDINACIÓ Coordinació entre el transport públic La coordinació del transport públic col·lectiu: millora de la intermodalitat i la competitivitat Coordinació entre el transport públic per carretera i el ferrocarril: Temps màxim d’espera de 10 minuts entre bus i tren. Distància màxima de 300 metres entre parada de bus i estació de tren. Potenciar la implantació d’intercanviadors Autobús urbà Autobús interurbà Transport eficient Coordinació entre el transport urbà i interurbà: Racionalitzar i millora l’eficiència dels recursos, mitjançant convenis entre actors del transport. Ferro carril

PLA DE GESTIÓ

PLA DE GESTIÓ. Objectius Un Pla de gestió per garantir la qualitat de l’oferta de transport públic Assolir la Integració Tarifària a tot Catalunya al 2012. Desenvolupament d’equipaments per millorar la qualitat de servei: Creació de 9 carrils bus interurbans, noves estacions d’autobús i aparcaments de dissuasió. Millora dels sistemes d’informació –estàtics i en temps real- per facilitar l’aprofitament dels serveis existents. Foment de les mesures mediambientals.

PLA DE GESTIÓ. Impuls de la Integració tarifària 2012 un procés en marxa per abastar tot el territori Facilitar l’intercanvi entre modes, unificant tarifes i títols arreu del territori. Impuls de la integració tarifària en els àmbits d’actuació dels Consorcis del Transport Públic: a l’any 2008, a Lleida, Camp de Tarragona i Girona i, a l’any 2009, al Bages. Disseny dels procés la integració tarifària per assolir la integració de tot Catalunya l’any 2012. 2008 2009 2008 2001 2008

PLA DE GESTIÓ. Millores en infraestructures i equipaments La millora dels equipaments com a base per potenciar les actuacions proposades Millorar la velocitat comercial amb més carrils bus o actuacions de prioritat semafòrica, entre d’altres. Noves estacions d’autobús. Arribar a totes les capitals comarcals. Accions de millora dels intercanviadors. Senyalització adequada, espais intermodals, adaptació a PMR i sistema d’informació integrada. Renovació de flota. Seguir amb la política de subvenció per millorar la renovació de la flota per abaixar la edat mitjana del parc mòbil. Marquesines i pals de parada. Creació d’un protocol de senyalització, equipament i condicionament dels punts de parada.

PLA DE GESTIÓ. Millores en la informació a l’usuari Un impuls tecnològic: Sistema d’informació del transport públic a Catalunya Potenciar la informació estàtica convencional: Pla de dotació i manteniment de la informació d’horaris a tots els nodes de transport. Potenciació de la web de mobilitat com a guia de transport públic. Promoure la informació en temps real: Uniformització i difusió de la informació provinent dels diferents modes de transport públic. Informació dinàmica a les estacions d’autobusos. Informació de les parades i correspondències a l’autobús mitjançant panells i megafonia interior i exterior.

PLA DE GESTIÓ. Mesures mediambientals El PTVC és en sí mateix una mesura mediambiental: un canvi substancial en el repartiment modal dels viatgers El Pla ha avaluat el seu impacte mediambiental mitjançant l’Informe de sostenibilitat ambiental, que avalua els efectes del PTVC. Aquesta avaluació ha estimat un traspàs cap al transport públic en 3,2 punts, passant del 28% en situació inicial al 31% de quota de participació. Respecte un escenari tendencial, les actuacions proposades preveuen: Menys volum de trànsit en situació de congestió (18,7%). Menys consum d’energia (4,7%). Menys emissions de CO2 (6,5%). Menys accidents de trànsit (8,2%).

FINANÇAMENT

NECESSITATS DE FINANÇAMENT Es destinaran prop de 840 M€ en cinc anys per la millora del transport públic col·lectiu per carretera Es destinarà un total de 225 M€ en serveis de transport públic per carretera, dels quals 125 M€ són per nous serveis. S’empraran 167 M€ en integrar tarifàriament tota Catalunya a l’any 2012. Un total de 93 M€ per millora d’equipaments, renovació de la flota i millora de la informació. Es destinaran 355 M€ en actuacions infraestructurals de carrils bus, per la millora de la velocitat comercial

NECESSITATS DE FINANÇAMENT La despesa destinada a serveis de transport públic es multiplicarà per 3,5 del 2007 al 2012 Sense tenir en compte les inversions en equipaments i infraestructura.... Es passarà de destinar 33 M€ a la xarxa de transport públic l’any 2007 ...a destinar més de 117 M€ l’any 2012

TRAMITACIÓ

Valoració i incorporació d’al·legacions TRAMITACIÓ El Pla de transports de viatgers de Catalunya és un pla específic dels que determina la Llei de mobilitat, amb caràcter de pla territorial de conformitat amb la Llei de política territorial Els plans específics de la Llei de mobilitat i els plans territorials sectorials que afecten a tot el territori de Catalunya són elaborats pel DPTOP. Tramitació: Informes preceptius Consell de Mobilitat Consell Desenvolupament Sostenible Comissió Seguretat Viària Document definitiu Informació pública (18 febrer) Valoració i incorporació d’al·legacions Aprovació del Govern (Juny 2008) Memòria ambiental Sotmès a informació Comissió Govern Local Comitè Econòmic i Social

Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 Podeu consultar el document a l’apartat dels Plans Sectorials del web del Departament http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/cat/plans/sectors/pla_transports.jsp Presentació pública DPTOP Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 Barcelona, 6 de febrer de 2008