Empatia i emocions al Cor de Maria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

ACOMPANYAMENT EN EL DOL Xavi Gámez i Imbert Psicòleg colegiat - nº
EDUCACIÓ EMOCIONAL SESSIÓ Nº 5 FORMACIÓ DE TUTORS/ES D’ESO JULIOL DE 2007.
Barberà del Valles, 19 Novembre 2008
EMPATIA Podríem definir la empatia com la capacitat de percebre l’experiència subjectiva d’una altra persona. La capacitat de captar les emocions i sentiments.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
J de O V A E Q D U R I M N.
Comença el temps de grans oportunitats No de rebaixes La Quaresma.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
La comunicació en les relacions socials
Power point realitzat gràcies a la llicència d'estudis concedida pel
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
MARGES, DIFERÈNCIES, DIVERSITATS: LES ALTRES EDUCACIONS EN TEMPS DE CRISI(S) Jordi Planella UOC Laboratori d’Educació Social.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
EL VALOR DE LA FELICITAT
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
LA UNIÓ EUROPEA Activitat per aprendre els països membres de la Unió Europea, on estan situats i les seves capitals.
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
DIADA DE La pau i la no violència.
Empatia i escolta activa
Problema dels camins.
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Activitat d’autoconeixement
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Objectiu Educatiu Trienni
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
ENS TROBEM DE NOU.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
I tu, qui dius que sóc?.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Quins nervis! Unitat 1.
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
HABILITATS COMUNICATIVES
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Comunicació efectiva amb infants
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
al nostre centre educatiu?
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Treballar per competències
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Convivència i Mediació Escolar
30 DE GENER: DIA INTERNACIONAL DE LA NO VIOLÈNCIA
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Maria.
Tallers 2n. Trimestre
Transcripción de la presentación:

Empatia i emocions al Cor de Maria I si jo fos l’altr@? Projecte de Pastoral i Educació en Valors Empatia i emocions al Cor de Maria Dimecres, 25 febrer 2015 Jordi Panisello – jopani@gmail.com

Què és? L'empatia és la capacitat de reconèixer… comprendre… apreciar… …els sentiments dels altres.

Què implica? Compartir la perspectiva

Què implica? No jutjar el que l’altr@ sent o fa Les aparences...

Què implica? Reconèixer les emocions en l’altr@

Què implica? Fer-li saber que sabem el que sent

Empatia no és simpatia EMPATIA SIMPATIA Tendeix... a connectar ...a desconnectar Escolta... per comprendre ...per respondre Se centra... en l’emoció ...en l’aprovació S’ha d’aprendre És espontània Resposta... no verbal ...verbal No jutja Jutja No mútua Mútua Pla emocional Pla intel·lectual Escolta... els sentiments ...les paraules Se centra... en la persona ...en la solució

I a més... Cal aprendre a... Confiar (ens deixarem guiar?) Comunicar (“paraules prohibides”) Somiar (ens atrevirem?)

Empatia i emocions al Cor de Maria I si jo fos l’altr@? Projecte de Pastoral i Educació en Valors Empatia i emocions al Cor de Maria Bona empatia a tothom!!! Jordi Panisello – jopani@gmail.com