L'acompanyament Un estil en la catequesi dels adolescents.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Jesús és el Senyor Catecisme de la Conferència Episcopal Espanyola Per a la iniciació sacramental.
Més enllà de les arts escèniques
L’acompanyament personal. “Veniu i ho veureu” (Jn 1,39)
Consell Municipal de la Discapacitat
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Ponència Una educació per a un nou país.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Tècniques per a l’animació d’ambients
Societats Capitalistes:
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
ACOLLIDA PRESENTACIÓ A LES FAMÍLIES.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Santa Victòria.
MARGES, DIFERÈNCIES, DIVERSITATS: LES ALTRES EDUCACIONS EN TEMPS DE CRISI(S) Jordi Planella UOC Laboratori d’Educació Social.
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
PETITS REPORTERS Títol.
HIPONÍMIA Què és? HIPÒNIMS Diverses paraules (significat + concret)
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
@sebastiani64.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
DE RENOVACIÓ CRISTIANA
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
El catecisme Testimonis del Senyor
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
2. L’idealisme absolut de Hegel
Del silenci Lanza del Vasto 2018 .
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Mollerusa Museu del vestit de paper.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
«tus reflexiones, tus vivencias, experiencias y emociones sobre Europa pueden ir aquí.»
Grups interactius a L’Esquitx
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Vivim-la amb el sacerdot
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
valors humans i socials
Títol de l’experiència:___________________________
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Treball i aprenentatge en xarxa
«tus reflexiones, tus vivencias, experiencias y emociones sobre Europa pueden ir aquí.»
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES
Vols conèixer l’experiència personal d’emprenedors al capdavant de
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Jornada de formació de catequistes
SISTEMA DUNAR.
Educar A l’inici d’un nou curs 2014 .
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Valors/virtuts per créixer com a persones
ARBOL DEL ACOMPAÑAMIENTO.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Estils i Plantilles Ms Word.
Clara Ramoneda – Voluntària a FPG
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
EL DESARROLLO HUMANO. EL DESARROLLO COMO PROCESO INTEGRAL.
Transcripción de la presentación:

L'acompanyament Un estil en la catequesi dels adolescents

Acompañamiento El que no és acompanyament

No és teràpia psicològica

No és fer-se càrrec de la sort de l’acompanyat

No es només un encontre d’amistat

No és adoctrinar i dirigir

No és bricolatge No és un colagge de tècniques, experièncias y mística…

No és una tècnica o una professió

Què pot ser l’acompanyament?

“El acompañamiento es cosa de tres: del acompañado/a, del acompañante y del Espíritu que actúa en ambos” (Eugenio Alburquerque)

Suggerir, insinuar, estimular, animar, exhortar i orientar

Suggerir possibilitats

Insinuar camins

Recolzar opcions

Estimular creixements

fe Animar l’experiencia de fe

Exhortar des de l’escolta de la Paraula

Orientar des del remor suau de l’Esperit

Principals característiques de l’acompanyament

a-Finalitat evangelitzadora

b-Caràcter educatiu

c-Processual

d-Comunitari

Objectius fonamentals

A-Recerca de la identitat com a cristians/es

b-Aceptació d’un mateix

c-Desenvolupament integral de la persona

d-Vivència personalitzada de l’evangeli de Jesús