El modelo económico de la Safor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

LA POBLACIÓN DE ESPAÑA CRECIMIENTO NATURAL MIGRACIÓN
INTEGRAL, Sociedad para el Desarrollo Rural, es una asociación sin animo de lucro creada en julio de 1995 para impulsar el desarrollo socioeconómico de.
El crecimiento de la población La población es el conjunto de personas que viven en un territorio. Desde el siglo XIX se han elaborado padrones y censos.
Santo Domingo y Santiago: ¿Cómo se distribuyen los negocios en las principales zonas urbanas nacionales? Juan Manuel Pérez Coordinador de Metodología de.
CUENCA, SORIA Y TERUEL Situación socioeconómica de tres provincias despobladas del sur de Europa Ponencia de estudio para la adopción de medidas en relación.
Málaga, / Economía y Territorio
PRINCIPALES DATOS SOCIOECONÓMICOS COMUNIDAD VALENCIANA
PRINCIPALES DATOS SOCIOECONÓMICOS COMUNIDAD VALENCIANA
PRINCIPALES DATOS SOCIOECONÓMICOS CIUDAD AUTÓNOMA DE MELILLA
PRINCIPALES DATOS SOCIOECONÓMICOS CIUDAD AUTÓNOMA DE CEUTA
e-health i terciarisme
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
“La vitalitat del camp és essencial per l’agricultura perquè l’activitat agrària és essencial per un camp viu”
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Polítiques d’Ordenació Comercial
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
CONSULTA POPULAR OLESANA
Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa: mesures derivades de la seva implantació 18 de juliol de 2013.
9.2. Creixement i desequilibris econòmics. El creixement econòmic als anys seixanta. Incorporació al creixement occidental posterior a la Guerra.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
El Maresme i el Consell Comarcal.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
El projecte en el marc general del DEL
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Coneixement del Medi Social i Cultural
ESTUDI PER A LA DINAMITZACIÓ SOCIOECONÒMICA DE VILAFANT
Les costes i els rius de Catalunya
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Jornada Cloenda Esports
LES COMARQUES DEL LITORAL
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Naixement de Salvem Catarroja
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
El màrqueting i els seus elements
Presentació de la candidatura
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
OFICINES DE TRANSFERÈNCIA DE TECNOLOGIA I DE RESULTATS DE LA INVESTIGACIÓ Jordi Rojas Vicegerent de Recerca 09/04/2019.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Joan Pons Solé Departament de Geografia – UAB 11 de març de 2015
Gerència de Serveis de Comerç
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Informe Observatori Barcelona 2016
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Plan de I+D+i empresarial y Agenda industria 4
EL BARCELONÈS.
Àrea d’Atenció a les Persones
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Paisatge. Ordenació i gestió a escala local
Jornada Cloenda Esports
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

El modelo económico de la Safor. Economía Tema 10: El modelo económico de la Safor. Características generales. La economía de Gandia Pau Rausell

El Área Funcional de La Safor comprende 31 municipios con una población en 2009 de 183.392 habitantes (3,6% del total regional) y una superficie de 429,8 km2 (1,8% del total regional), lo que supone una densidad de 426,7 hab./km2, muy superior a la media regional. Por su parte, la tasa de crecimiento demográfico durante los últimos 20 años ha sido del 40%, del mismo orden de magnitud que la del conjunto de la Comunitat Valenciana, aunque superior al crecimiento poblacional registrado por la provincia de Valencia. Este incremento de población se ha acentuado sobre todo en los últimos años con tasas próximas al 30% en el periodo 2001-2009.

Respecto a la distribución territorial de este crecimiento demográfico, los mayores índices se han producido en los municipios litorales y más meridionales de La Safor. En este sentido, el municipio de Gandia (80.020 hab.) ha experimentado un incremento elevado de la población (55%) en el periodo 1991-2009, superior al de Oliva (28.419 hab.), que ha sido del 40% y Tavernes de la Valldigna (18.195 hab.) con un moderado 12,5% de crecimiento de población. En cuanto a la estructura sectorial de la población ocupada, destaca el gran peso de los servicios en la comarca, con un 61,1%, concentrado en Gandia y los municipios litorales; un porcentaje todavía importante de la agricultura (8,3%), con una participación destacada en Tavernes de la Valldigna y los municipios interiores; un porcentaje muy elevado del sector construcción con tasas del 17%, aunque disminuyendo de forma notoria desde 2007 y un peso relativamente bajo de la industria (13,6%), siendo Villalonga el municipio más especializado en el sector secundario, al igual que algunos municipios de la comarca situados en el eje Gandia-La Vall d´Albaida.

Las áreas integradas en 1992

Estructura productiva

Evolució de la desocupació

Evolució de la desocupació

Evolució de la desocupació

EL SECTOR TURÍSTICO

EL SECTOR TURÍSTICO

EL SECTOR TURÍSTICO

http://www.exceltur.org/wp-content/uploads/2016/02/Bar%C3%B3metro-Rentabilidad-y-el-Empleo-Balance-2015.pdf

Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent Des de el punt de vista de la caracterització urbana podem definir a Gandia/Safor com un àrea urbana integrada, SMESTO, no especialitzada, amb un potencial de connectivitat mig/alt amb cert grau independència funcional dels espais metropolitans de València i Alacant/Elx inserit en una xarxa regional d’altres SMESTO (CCV) i en un espai de creixement dinàmic (Arc Mediterràni)

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent 8. Incorporació radical de les TIC a l’àmbit del comerç. 9. Innovació i flexibilització del model comercial urbà . 10. Promoció de paquets turístics integrats 11. .- Millora en la gestió 2.0 destinació turística 12. Altre actuacíons CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement Turisme. Comerç Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. 1) Aprofitar i matenir la diversitat productiva, ampliant els avantatges del sector que han estat importants per al desenvolupament econòmic de Gandia–La Safor como el Comerç i el turisme.

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent Urban Farming. 1. Creació Entitat Gestora d’Agricultura de La Safor. 2. Oficina Promoció Econòmica de productes agrícoles de La Safor. 3. Formulació d’una política industrial de carácter comarcal CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. 3) Ordenar la industria i tractar de trobar nous plantejaments per al sector agrícola (com el urban farming) que connecten amb moltes dimensions que tenen a veure amb la qualitat de vida com són el paisatge, la conformació i expressió de la identitat, la salut alimentària i la gastronomia, el capital social, etc..

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. Cluster Sanitari. Cluster Cultural. 30. Promoció i creació consorciada d’un cluster/districte creatiu i cultural 31. Modernització de la política cultural Parc tecnològic Agro-alimentari 3. Formulació d’una política industrial de carácter comarcal 4-7 Cluster Salut i Parc tecnològic agroalimentari. 2) Ampliar aquesta diversitat cap a nous jaciments d’ocupació als sectors Salut/sanitat, el sector agro-alimentari i a l’àmbit de l’empreniment cultural. Totes tres activitat estan lligades a la qualitat de vida i requereixen I+D i poden generar llocs de treball de qualitat mitjana -alta

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent 13. Protecció platja de l’Ahuir. 14.Soterramenr de la carretera Nazaret-Oliva. 15-19. Recuperació i posada en valor La marjal- platja. CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. 4) Aprofundir en la valoració del nombrosos recursos ambientals com la platja de l’Ahuir, la Marjal i la superfície forestal, incorporant-los en la dinàmica socioeconòmica i emocional de la ciutadania. Espais públics i privats ordenats per la lògica de la sensatesa ambiental

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent 13. Protecció platja de l’Ahuir. 20-22. intervenciones per a la promoció del la mobilitat sostenible. Transport públic, cotxe elèctric, bici 23.- Millora de l’accesibilitat comarcal 24-25 Creació d’un institut d’habitage sostenible i una cooperativa energética verda 14.Soterramenr de la carretera Nazaret-Oliva. CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement 15-19. Recuperació i posada en valor La marjal- platja. Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. 4) Aprofundir en la valoració del nombrosos recursos ambientals com la platja de l’Ahuir, la Marjal i la superfície forestal, incorporant-los en la dinàmica socioeconòmica i emocional de la ciutadania. Espais públics i privats ordenats per la lògica de la sensatesa ambiental 5) Plantejar una proposta de mobilitat sostenible que millore l’accessibilitat interna i la connectivitat amb l’exterior.

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. Educació Transferència 26.- Redación del PRI 27.-. Potenciació de la investigació a la UPV. Espai innova. (Zones costaneres, medi ambient, innovació sostenibilitat, TIC’s i sanitat) 28.- Formació de Posgrau al CIG 29. I+D i transferència de conèixements. 6) Aprofitar d’una manera més intensa i d’acord amb la lògica del territori la presència de les dues principals universitats de la Comunitat Valenciana (UV i UPV)

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. Educació Transferència 33. Nova estructura de gestió comarcal amb empreses públiques comarcals 34. Plà d’Estabilització finanzera 7) Plantejar models de governança que utilitzen estructures de gestió que s’acoblen àgilment a les necessitats del territori rellevant -que és al menys el comarcal-i que incorporen certa raonabilitat financera.

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Gandia i La Safor. Apunts de prospectiva per a una estratègia urbana intel·ligent CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement 32. Creació d’un Unitat de City Marketing Estil de Vida. Qualitat de Vida DIETA MEDITERRÀNIA Salut. Esport. Alimentació.Cultura. PROJECCIÓ EXTERIOR. MARKETING URBÀ 8) Plantejar estratègies de projecció externa que comuniquen aquesta definició del territori on es possible treballar, estudiar, estiuar o simplement viure amb elevats nivells d’excel·lència en termes de qualitat de vida

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT 1. Creació Entitat Gestora d’Agricultura de La Safor. 10. Promoció de paquets turístics integrats 13. Protecció platja de l’Ahuir. 20-22. intervenciones per a la promoció del la mobilitat sostenible. Transport públic, cotxe elèctric, bici 23.- Millora de l’accesibilitat comarcal 24-25 Creació d’un institut d’habitage sostenible i una cooperativa energética verda 14.Soterramenr de la carretera Nazaret-Oliva. 2. Oficina Promoció Econòmica de porductes agrícoles de La Safor. 11. .- Millora en la gestió 2.0 destinació turística CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement 15-19. Recuperació i posada en valor La marjal- platja. 12. Altre actuacíons 32. Creació d’un Unitat de City Marketing Turisme. Comerç Estil de Vida 8. Incorporació radical de les TIC a l’àmbit del comerç. Parc tecnològic Agro-alimentari Salut. Esport.Alimentació.Cultura. 9. Innovació i flexibilització del model comercial urbà . Urban Farming. DIETA MEDITERRÀNIA PROJECCIÓ EXTERIOR. MARKETING URBÀ Cluster Sanitari. 30. Promoció i creació consorciada d’un cluster/districte creatiu i cultural Cluster Cultural. 31. Modernització de la política cultural 3. Formulació d’una política industrial de carácter comarcal 4-7 Cluster Salut i Parc tecnològic agroalimentari. Transferència Educació 26.- Redación del PRI 27.-. Potenciació de la investigació a la UPV. Espai innova. (Zones costaneres, medi ambient, innovació sostenibilitat, TIC’s i sanitat) Bon Govern 33. Nova estructura de gestió comarcal amb empreses públiques comarcals 34. Plà d’Estabilització finanzera 29. I+D i transferència de conèixements. 28.- Formació de Posgrau al CIG

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT 1. Creació Entitat Gestora d’Agricultura de La Safor. 10. Promoció de paquets turístics integrats 13. Protecció platja de l’Ahuir. 20-22. intervenciones per a la promoció del la mobilitat sostenible. Transport públic, cotxe elèctric, bici 23.- Millora de l’accesibilitat comarcal 24-25 Creació d’un institut d’habitage sostenible i una cooperativa energética verda 14.Soterramenr de la carretera Nazaret-Oliva. 2. Oficina Promoció Econòmica de porductes agrícoles de La Safor. 11. .- Millora en la gestió 2.0 destinació turística CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement 15-19. Recuperació i posada en valor La marjal- platja. 12. Altre actuacíons 32. Creació d’un Unitat de City Marketing Turisme. Comerç Estil de Vida 8. Incorporació radical de les TIC a l’àmbit del comerç. Parc tecnològic Agro-alimentari Salut. Esport.Alimentació.Cultura. 9. Innovació i flexibilització del model comercial urbà . Urban Farming. DIETA MEDITERRÀNIA PROJECCIÓ EXTERIOR. MARKETING URBÀ Cluster Sanitari. 30. Promoció i creació consorciada d’un cluster/districte creatiu i cultural Cluster Cultural. 31. Modernització de la política cultural 3. Formulació d’una política industrial de carácter comarcal 4-7 Cluster Salut i Parc tecnològic agroalimentari. Transferència Educació 26.- Redación del PRI 27.-. Potenciació de la investigació a la UPV. Espai innova. (Zones costaneres, medi ambient, innovació sostenibilitat, TIC’s i sanitat) Bon Govern 33. Nova estructura de gestió comarcal amb empreses públiques comarcals 34. Plà d’Estabilització finanzera 29. I+D i transferència de conèixements. 28.- Formació de Posgrau al CIG

CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT 1. Creació Entitat Gestora d’Agricultura de La Safor. 10. Promoció de paquets turístics integrats 13. Protecció platja de l’Ahuir. 20-22. intervenciones per a la promoció del la mobilitat sostenible. Transport públic, cotxe elèctric, bici 23.- Millora de l’accesibilitat comarcal 24-25 Creació d’un institut d’habitage sostenible i una cooperativa energética verda 14.Soterramenr de la carretera Nazaret-Oliva. 2. Oficina Promoció Econòmica de porductes agrícoles de La Safor. 11. .- Millora en la gestió 2.0 destinació turística CREIXEMENT URBÀ INTEL·LIGENT Sistema productiu Identitat Urbana i cultura Mediambient i paisatge Cohesió social Governança Sistema de conèixement 15-19. Recuperació i posada en valor La marjal- platja. 12. Altre actuacíons 32. Creació d’un Unitat de City Marketing Turisme. Comerç Estil de Vida 8. Incorporació radical de les TIC a l’àmbit del comerç. Parc tecnològic Agro-alimentari Salut. Esport.Alimentació.Cultura. 9. Innovació i flexibilització del model comercial urbà . Urban Farming. DIETA MEDITERRÀNIA PROJECCIÓ EXTERIOR. MARKETING URBÀ Cluster Sanitari. 30. Promoció i creació consorciada d’un cluster/districte creatiu i cultural Cluster Cultural. 31. Modernització de la política cultural 3. Formulació d’una política industrial de carácter comarcal 4-7 Cluster Salut i Parc tecnològic agroalimentari. Transferència Educació 26.- Redación del PRI 27.-. Potenciació de la investigació a la UPV. Espai innova. (Zones costaneres, medi ambient, innovació sostenibilitat, TIC’s i sanitat) Bon Govern 33. Nova estructura de gestió comarcal amb empreses públiques comarcals 34. Plà d’Estabilització finanzera 29. I+D i transferència de conèixements. 28.- Formació de Posgrau al CIG