Inspirant llàstima o fent-nos responsables

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Advertisements

ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
EL TREBALL DE CATALÀ.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
BAUHAUS, una escola d’art
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Fórmules per a ser feliç
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
PETITS REPORTERS Títol.
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
CALES DE L’ESCALA.
CALES DE L’ESCALA.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Éssers vius i éssers inerts
Potències de nombres racionals
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Un test per pensar... Materials de
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Has sentit a parlar de la marca personal?
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Quan l’amor fa mal.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Vista del cim de les Benaurances
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
Les diferents realitats del món
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
És una lectura extraordinàriament interessant,
Jesús és viu TEMPS DE PASQUA!.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Temps de Quaresma.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
HONRADESA AMB ELS ALTRES
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Inspirant llàstima o fent-nos responsables 62 Una manera de ser? Insatisfets o propositius, Inspirant llàstima o fent-nos responsables Rondinaires o crítics Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Sembla que vivim instal·lats en el “rondinisme” Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Tampoc no n’hi ha per tant… A casa som molt de rondinar i queixar-nos, 62 Una manera de ser? Feu una prova: escolteu algun fragment de les converses que es poden escoltar tot anat en transport públic o en situacions similars. Sembla com si tothom estigués queixós, disgustat, enfadat, .... Tampoc no n’hi ha per tant… A casa som molt de rondinar i queixar-nos, ara que hi penso! Família Escola Acció Compartida 2012-2013

62 Una manera de ser? El que vivim quotidianament EDUCA!!! Els nostres fills fan allò que ens veuen fer. Tant en positiu com en negatiu! http://www.youtube.com/watch?v=KHi2dxSf9hw Família Escola Acció Compartida 2012-2013

62 Una manera de ser? Els nostres fills /alumnes seran més o menys rondinaires, insatisfets, inspiradors de llàstima en la mesura que aquestes conductes els “serveixin” per aconseguir reclamar la nostra atenció i satisfer els seus desitjos. Quina imatge es van formant de sí mateixos, però!!!! Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? “Si segueixes fent el que has fet fins ara, seguiràs obtenint el que has obtingut fins ara. Per aconseguir quelcom diferent cal que facis coses diferents” Albert Einstein Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Sovint pares i docents actuem reactivament arran del que fa el nostre fill/alumne. Per ser més proactius cal: Tenir clars alguns límits No reaccionar precipitadament Actuar anticipant-nos a algunes situacions Ser empàtics amb els fills /alumnes Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Això no és gens fàcil! Cal molta serenitat i energia per tractar els fills en algunes situacions! Aquest és el nostre “paper” en l’educació... I sempre és millor que queixar-nos i rondinar!!!! Família Escola Acció Compartida 2012-2013

A l’adolescència la protesta i la queixa són habituals! 62 Una manera de ser? A l’adolescència la protesta i la queixa són habituals! Família Escola Acció Compartida 2012-2013

62 Una manera de ser? Sembla que es queixin “per sistema” Els adolescents es “descontrolen” amb facilitat Sembla que es queixin “per sistema” La queixa sistemàtica va cansant el qui l’escolta. Una crítica ben formulada i correctament expressada s'escolta molt millor i té més possibilitats de ser atesa. Això cal dir-ho ben clar: rondines, et queixes: ni cas! M’ho expliques: t’escolto Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Desenvolupar el sentit crític alhora que la responsabilitat personal i col·lectiva per millorar el nostre entorn és una part important de l’educació. Si no podem modificar les injustícies, sí que podem entendre i estimar els qui les pateixen! Família Escola Acció Compartida 2012-2013

La nostra manera de FER amb els nostres fills els EDUCA! 62 Una manera de ser? Potser no podem canviar la nostra manera de SER, ni la dels nostres fills, però sí que podem canviar la nostra manera de FER, de relacionar-nos amb els altres... La nostra manera de FER amb els nostres fills els EDUCA! Família Escola Acció Compartida 2012-2013

62 Una manera de ser? M’ha semblat sentir algú queixant-se? Buffff! Ja estem com sempre: la feina és per a nosaltres, els pares i docents! Si la societat fos d’una altra manera... Sols no ho podem fer tot! M’ha semblat sentir algú queixant-se? Alguna lamentació, potser? I ara !!! Nooo Família Escola Acció Compartida 2012-2013

Família Escola Acció Compartida 2012-2013 62 Una manera de ser? Si algú encara pensa que hi ha més motius per queixar-se i rondinar que per estar esperançat i comprometre’s… Aquí teniu un estudi “estadístic” fet per una casa comercial que us pot fer canviar d'opinió... o d’estat d’ànim! * * Disculpeu la publicitat! http://www.youtube.com/watch?v=LygzYFajC1Q Família Escola Acció Compartida 2012-2013