Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Enric Valor. ( Castalla 1911-València 2000) ► Enric Valor és un dels nostres escriptors i rondallistes més importants. Enric Valor és un dels nostres.
Advertisements

En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
Biblioteca Rosa Sensat Novetats Bibliogràfiques Estiu 2016.
Biblioteca Rosa Sensat Bibliografia i recursos electrònics
RAMON LLULL.
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
Ovide Decroly Jessica Paredes Gabriela López Marina Esteve
BAUHAUS, una escola d’art
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
J de O V A E Q D U R I M N.
Toca fusta FENT DECORATS
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
BIOGRAFIA DE CRISTÒFOR COLOM
Concurs literari i d’instagram 2018
Societats d’Interès Social:
Adaptat a la LSC per la Cristina Escolà
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
ELS PLANETES.
FRANCESC FERRER GUARDIA
Jorge Porta 2ºBach B Filosofia
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
BERNAT METGE.
Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Inici de la família Manyanet-Vives
Biblioteca Rosa Sensat Butlletí de novetats. Maig 2012*
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
2013.
Entrevista a Enric Larreula
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
Novetats Bibliogràfiques
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
CURS
XXII L’ASSOCIACIÓ “MESTRES 68” PREMI
“El perfil de mestre i professor”
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
U2: LA FUNDACIÓ DE ROMA. LA MONARQUIA
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
Projecte d’Itineraris Formatius
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
Vulneració dels drets socials
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (I)
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
EN DEFENSA DE L’ ESCOLA LAICA
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
ELS PLANETES.
Vincent Van Gogh.
Escola Jacint Verdaguer Tàrrega
Constantí: el primer emperador de la Roma Cristiana
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
LOMCE i LEC.
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino Marta Mata i Garriga Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino

Biografia Marta Àngela Marta i Garriga (Barcelona, 1926-2006). Filla de la també pedagoga Àngels Garriga. Professió: pedagoga. Autora de diverses obres pedagògiques. Fundadora del moviment de renovació pedagògica Rosa Sensat. Valors laics i ciutadans. Mestra a Saifores (Baix Llobregat). Vocació política des del seu viatge a Israel. Rep diversos premis com el XXè premi per la Pau en nom de l’Escola de Mestres Rosa Sensat. Sòcia d’honor de l’AELC (Associació d’Escriptors de Llengua Catalana).

Context històric Inicia un moviment de renovació pedagògica a la segona República. Crea de forma clandestina l’Escola de Mestres Rosa Sensat a l’època del franquisme. Apareixen les Escoles d’Estiu, clandestinament. Després del franquisme s’afilia al PSC. Va ser escollida diputada. Va ser escollida membre del consell escolar de l’estat del 1986 al 2002. Va ser consellera d’educació a l’Ajuntament de Barcelona (1987-1995). A 1990 va fundar la Fundació Àngels Garriga de Mata destinada a la formació del professorat. Ha rebut diversos premis.

Idees principals de la seva obra Es basa en els pensaments que li va transmetre la seva mare (que era mestra). Educació i ensenyament van lligats per a ella. Pedagogia oberta i moviment de renovació pedagògica. Promoure l’educació per la llibertat i la creativitat. Tècniques d’ensenyament actiu. Mestres amb aficions il·limitades. Convertir l’escola en una activitat alegre. Pedagogia humanista (no discriminació). L’educació és una eina per la millora la societat. Dret a l’educació i escola pública. Aconfessionalitat i pluralisme ideològic.

Fragment on es reflexen diverses idees de l’autora. “L’educació hauria de guiar-se per l’habilitat dels mestres en explorar, promoure i escoltar les sorpreses que cada nen descobreix quan aprèn”. "El argumento de la religión en la escuela es una vergüenza nacional y también religiosa. Yo, como maestra cristiana, cuando he querido hacer educación religiosa he ido a la parroquia, he hecho catecismo y he aconsejado a los padres de las escuelas en las que he trabajado que vayan a la catequesis de la parroquia. La religión principal de la escuela es la de la convivencia, del civismo, y en la escuela deben aprender a convivir distintas creencias y convicciones. Éste es el objetivo de la escuela. De la escuela pública, indefectiblemente, pero yo diría que de toda la escuela."

Fi!