A PRÁCTICA DE EDUCAR…AS EMOCIÓNS ESCOLA DE FAMILIA A PRÁCTICA DE EDUCAR…AS EMOCIÓNS
Howard Gardner identificou oito tipos distintos de intelixencia Howard Gardner identificou oito tipos distintos de intelixencia. A maioría dos alumnos destacan nunha ou dúas delas. O cadro seguinte recolle as características máis importantes de cada área.
INTELIXENCIA EMOCIONAL 1. INTELIXENCIA INTRAPERSOAL: Fai referencia a como nos coñecemos a nós mesmos, se somos capaces de saber o que sentimos, á forma que conseguimos controlar e regular os nosos sentimentos. 2. INTELIXENCIA INTERPERSOAL: Capacidade de entender ós demais e o que sinten, e as nosas habilidades para relacionarnos coas demais persoas (facer amigos, traballar en equipo, defendernos…)
CÓMO DESENROLAR A INTELIXENCIA EMOCIONAL
O individuo exprime sentimentos, ideas e emocións a través da pintura, da modelaxe, da danza ou da música. A expresión rebela o ser, e sen expresión non hai comunicación.
CREATIVIDADE Nenos máis observadores, máis creativos e con mentes máis curiosas.
EMOCIÓNS CREATIVIDADE INTELIXENCIA EMOCIÓNS CREATIVIDADE
En efecto, a intelixencia emocional desenrola un papel clave en todos os procesos: «Trátase dunha capacidade que teñen todas as personas e que se complementa con todas as demais. Consiste en identificar e xestionar adecuadamente tanto as emocións propias como as alleas, desenrolando habilidades que inclúen as competencias intrapersoais (autocoñecemento, autonomía...) e as competencias interpersonais (conciencia social, habilidades para a vida e o benestar común...)". Esto permite, ademais, fomentar valores de gran importancia como "a humildade, a responsabilidade e o amor, entendido como o afecto, a consideración e o cariño polas persoas e as cousas".
«É un proceso continuo" Polo tanto, a intelixencia emocional "está estreitamente relacionada co crecemento persoal e é algo que hai que entrenar ao largo da vida. É un proceso continuo que ten que ver con tomar conciencia das cousas e cambiar certos hábitos como, por exemplo, a maneira na que nos comunicamos con nós mesmos e cos demais ou o apoio mutuo entre as persoas". Para a creatividade é necesaria a emotividade positiva, sentimentos tales como o optimismo, a confianza ou a esperanza. En definitiva, un entorno emocionalmente positivo que permita expandir a mente para que a creatividade surxa. Esto non significa que o momento no que se produzca a creatividade non sexa un momento difícil, ou de urxencia competitiva, pero son necesarios os sentimentos arriba indicados para que a mente poida voar cara novas ideas.
MOTRICIDADE FINA Podemos desenrolar a creatividade cos nenos de 0 a 6 ó mesmo tempo que traballamos a motricidade fina. A motricidade fina axuda a desenrolar a intelixencia.
Intelixencia emocional Creatividade Intelixencia emocional Motricidade fina
Compoñentes da motricidade fina PRECISIÓN COORDINACIÓN PROCESO CLÍNICO APRENDIZAXE LARGO MADURACIÓN MOTRICIDADE FINA
O gran número de nenos con disgrafías (mala letra) débese á falta dunha adecuada educación na motricidade fina É fundamental antes da aprendizaxe da lectoescritura IMPORTANCIA DA EDUCACIÓN MOTRIZ FINA
Desenrolo da motricidade fina
COORDINA-CIÓN VISO-MANUAL ASPECTOS DA MOTRICIDADE FINA COORDINA-CIÓN VISO-MANUAL MOTRICIDADE FACIAL MOTRICIDADE FONÉTICA MOTRICIDADE XESTUAL
MOTRICIDADE XESTUAL AS MANS Para a maioría das tarefas ademais do dominio global da man tamén se necesita un dominio de cada unha das partes: cada un dos dedos, o conxunto de todos eles. Se poden propoñer moitos traballos para alcanzar estos niveis de dominio, pero temos que considerar que non o poderán ter de xeito seguro ata cerca dos 10 anos. Dentro de preescolar unha man axudará a outra para poder traballar cando se necesite algo de precisión. Caraa os tres anos poderán comezar a intentalo e serán conscientes de que necesitan só unha parte da man. Oredor dos 5 anos poderán intentar maáis accións e un pouco máis de precisión.
COORDINACIÓN VISO-MANUAL A coordinación manual conducirá ao neno ó dominio da man. Os elementos que interveñen directamente son: -a man -a muñeca -o antebrazo -o brazo Actividades que axudan o desenrolo da coordinación viso-manual: - pintar - punzar - enhebrar - recortar - moldear - debuxar - colorear - laberintos copias en forma
MOTRICIDADE FACIAL Este é un aspecto de suma importancia xa que ten dúas adquisicións: 1.- O dominio muscular 2.- A posibilidade de comunicación e relación que temos coa xente que nos rodea a través do noso corpo e especialmente dos nosos xestos voluntarios e involuntarios da cara. Debemos de facilitar que o neno a través da súa infancia domine esta parte do corpo, para que poida dispoñer dela para a súa comunicación. O poder dominar os músculos da cara e que respondan a nosa vontade nos permite acentuar uns movementos que nos levarán a poder exteriorizar uns sentimentos, emocións e maneira de relacionarnos, é dicir actitudes respecto ao mundo que nos rodea.
MOTRICIDADE FONÉTICA O neno nos primeiros meses de vida: Descubre as posibilidades de emitir sonidos, o medio de aprender será imitar o seu entorno. Cara o ano e medio o neno: -Pode ter a madurez para iniciar unha linguaxe. -Non conterá demasiadas palabras e as frases serán simples. Entre os 2-3 anos o neno: -Ten posibilidades para sistematizar a súa linguaxe, para perfeccionar a emisión de sonidos. -E para concienciar a estructuración das frases e facelas cada vez máis complexas.
Actividades de motricidade fina por idades e áreas
PRENSIÓN/ PRESIÓN 1 ano: armar torres con cubos grandes. Presionar ou estruxar xoguetes sonoros. Pasar as páxinas dun libro de follas grosas. 2 anos: apretar pelotas antiestrés. Abrir e fechar envases a presión. Facer rodar obxetos. Empuxar, trasladar obxetos. 3 anos: trasvasar semillas de diferentes tamaños para estimular a función de "pinza" con dedos. Abrir e fechar envases de tapa rosca. Utilizar plumóns e tixeiras. 4 anos: adherir plastilina por camiños marcados ou soprepoñelos a presión. Colocar ganchos a presión orededor dun plato de cartón. Utilizar pinceis ou plumóns. 5 anos: utilizar lapis e acuarelas. Presionar goteiros para trasvasar líquidos gota a gota.
1 ano: coller un vaso para beber con ambas mans. AUTONOMÍA 1 ano: coller un vaso para beber con ambas mans. 2 anos: desvestirse só ou con pouca axuda. Comer só. Uso do "pega-pega" na roupa. 3 anos: desvestirse só e poñerse polo, pantalón e zapatos. 4 anos: Abotonar e desabotonar. Desvestirse só e poñerse polo, pantalón e zapatos. 5 anos: facer nudos. Desvestirse e vestirse só completamente. Atarse os pasadores.
COORDINACIÓN OLLO-MAN 1 ano: coller obxetos presentados a diferentes distancias. Encaixar siluetas planas. 2 anos: lanzar pelotas dentro dunha caixa de boca ancha. 3 anos: tiro ao blanco. Xogar a mandar e recibir pelotas. Encaixar formas con obxetos. 4 anos: encaixar formas en obxetos e debuxos. Recoller confeti con escoba e mans para depositalo en envase. 5 anos: encestar pelotas nun aro. Embocar unha pelota unida con fío ao vaso. Copiar modelos de figuras debuxadas.
TONICIDADE MUSCULAR 1 ano: encaixar obxetos de diferentes tamaños uns dentro de outros. Utilizar títeres feitos de caixas para exercitar a rotación da muñeca. 2 anos: modelado con masa de sal. Introducir obxetos por ranuras. Xogos dixitais. Uso de títeres de bolsas e de peluche para abrir e fechar as mans. 3 anos: xogos dixitais. Rasgar papel. Colocar palos sobre unha base. Modelado con auga e fariña. Uso de títeres de caixas plegadas para estimular a función "pinza" cos seus dediños. 4 anos: modelado con fariña e auga. Abolillado de papel. Enlazar eslabóns e clips. Xogos dixitais. Uso de títeres de dedo para estimular a independización de cada dedo. 5 anos: modelado con arcilla. Punzado, pasado e costura. Enrollado de serpentina. Xogos dixitais. Uso de títeres de guante para dedos pulgar, medio e índice.
ACTIVIDADES ACTIVIDADES PINTAR COLOREAR DEBUXAR MOLDEAR RECORTAR ENHEBRAR PUNZAR DEBUXAR MOLDEAR PINTAR COLOREAR
XOGOS DE FIAR
ABROCHAR E DESABROCHAR BOTÓNS E FECHES DIVERSOS BOTÓNS, FECHES…
REALIZAR ENCAIXABLES ENSARTABLES
REALIZAR PUNTEADO
PINTAR CON DEDOS, AUGA, TÉMPERAS, BARRO…
MANIPULAR
MODELAR
DECORACIÓN DE GALLETAS
FIN DA TEORÍA PASEMOS Á PRÁCTICA
PANEL MOTRICIDADE