Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar la pau!
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
LA MENTIDA DESCOBERTA.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
És un salm de confiança individual És un salm de confiança individual. Una persona (un “just”) expressa la seva total confiança en el Senyor que fa.
"La Bíblia, Font de valors Humans i Socials"
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La Bíblia, font de valors humans i socials
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
EL QUADRAT LES MARIETES.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble cor (v. 3) i una llengua arrogant (v. 4). Es tracta dels malvats que exalten la corrupció (v. 9); les seves armes són la mentida i la falsedat (v. 3). +++ L’altre grup és el dels fidels que no es conformen i que clamen demanant salvació (v. 2), mentre contemplen com la societat està basada en la falsedat i en la mentida (v. 3). Els fidels, per una banda, són valents; però, per l’altra, saben que estan amb la corda al coll. El seu clam pot costar-los molt car. +++ Per això s’adrecen al Senyor perquè intervingui, perquè, d’un cop, talli els llavis mentiders i la llengua arrogant (v. 4), ja que és molt difícil mantenir-se fidel al seu projecte quan el nombre dels malvats creix i la corrupció s’ha convertit en la llei de la societat (v. 9).

Déu, sempre sincer, infon serenitat i pau a qui el suplica, perquè no és insensible davant els oprimits i assedegats d’alliberament. El cristià, més que no pas el salmista jueu, sent vivament tot el desordre en el terreny social, s’apassiona per la justícia, lluita contra la infidelitat i l’engany.

Salveu-nos, Senyor, que no queda gent bona, entre els homes ja no hi ha fidelitat. Tot el que es diuen uns als altres és mentida, fruit d’uns llavis aduladors i d’un cor fals.

Que el Senyor acabi amb el llavi adulador i la llengua que parla amb altivesa. Són els qui diuen: «Tenim llengua, en tenim i ens en valem, ¿qui ens pot manar?»

«Si els desvalguts sofreixen, a salvar del perill al qui ho demana.» El Senyor respon: «Si els desvalguts sofreixen, i ploren els pobres, ara mateix m’aixeco a salvar del perill al qui ho demana.»

L’oracle del Senyor és de bona llei; és plata sense escòries, refinada set vegades.

Vós, Senyor, ens protegireu, ens guardareu de tots aquests per sempre. Ronden els injustos i no van enlloc, mentre ell enalteix els homes menyspreats.

PARAULA DE DÉU I PARAULA D’HOME Visc en un món de paraules, i noto el cansament i la molèstia d’haver d’estar escoltant tot el dia paraules que no diuen res o que diuen el contrari del que volen dir, paraules que afalaguen i paraules que amenacen, paraules que sedueixen i paraules que enganyen. El compliment, l’excusa, la simulació, la mentida despullada, nua. Mai no acabo de saber si puc fiar-me del que sento o creure el que llegeixo. Em trobo cohibit davant la jactància dels “llavis mentiders i de la llengua fanfarrona” que explica el vostre salm: “La llengua és la nostra força, els nostres llavis ens defensen, qui serà el nostre amo?” I llavors em giro, Senyor, a la vostra Paraula. La vostra Paraula és una i eterna, la vostra Paraula crea i dóna vida. La vostra Paraula m’arriba, ferma i vivificadora, en les pàgines del vostre Llibre, en el silenci del meu cor, en els cants de la litúrgia i en l’encarnació del vostre Fill: el Verb que és veritat i vida enfront de la mentida que és el món. La contemplació de la vostra Paraula és el meu refugi i refrigeri enmig de l’allau de paraules falses que m’inunden tot el dia. La vostra Paraula és la meva salvació. “Les paraules del Senyor són paraules autèntiques, com plata neta de ganga, refinada set vegades.”

Sembla, Senyor, que a la terra s’acaben els bons, mentre que els dolents aconsegueixen el que volen: aixequeu-vos i allibereu el qui ho desitja; que la propaganda i la manipulació no repercuteixin en els vostres fills; porteu-nos cap a Crist, ja que en ell no hi ha engany ni mentida.