Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Dalí Enllaços.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Surrealismo. El surrealismo es uno de los movimientos mas importantes que se ha dado en la historia. Personajes de la importancia de Picasso y Salvador.
Advertisements

DALÍ - SURREALISMO Dalí se une al surrealismo.
Vida y obra Lourdes Manyé Furman University
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
LA VICARIA La vicaria Marià Fortuny.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
El gran masturbador Salvador Dalí
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
Éduard Manet.
El Guernica Pablo Picasso.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Interior Holandès I Joan Miró.
EDUARD MUNCH
PAU PICASSO.
L'EDAT MODERNA.
George Braque.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
CONTES MUSEU DELS.
BAUHAUS, una escola d’art
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
Sol ixent. Impressió Claude Monet.
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LLUM I OMBRES.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
ELS ANELLS DE SATURN.
Tableau II Piet Mondrian
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
La reproducció dels animals
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
CONJUNT ICONOGRÀFIC DE SANT CLIMENT DE TAÜLL
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Coneixement del Medi Natural
NOVETATS ESPAI MARGALEF
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
LA BELLESA BLAVA.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Gèneres Musicals.
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Salvador DALÍ.
DONA II DE KOONING.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Un animal en perill d’extinció
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
Proposta 8.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
L’ ELEFANT.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Mercè Rodoreda ( ).
Vincent Van Gogh.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Dalí Enllaços

El gran masturbador Salvador Dalí

Catalogació Obra: El gran masturbador. Autor: Salvador Dalí. Cronologia: 1929. Tècnica i suport: oli sobre tela. Dimensions:1,1 x 1,5 m. Estil: Surrealisme. Localització: Museu Reina Sofia

Composició Espai Anàlisi formal Figures Llum Color

Anàlisi formal Composició 4 El quadre està dividit per la línia d’horitzó en dues parts. Equilibri en la composició. 4

Anàlisi formal Espai La línia d’horitzó és molt baixa. Divideix l’espai en dues zones: Cel. Terra. Crea un espai sense límits. Espai irreal i oníric.

Anàlisi formal Figures Dibuix realista i precís. Predomini de la línia corba. Es distingeix: Els grups de figures diminutes Les figures del primer pla: Rostre amb el gran nas. Dona que olora els genitals. Part inferior del cos d’un home.

Anàlisi formal Llum Llum lateral forta que provoca acusades ombres.

Anàlisi formal Colors Predomini de les tonalitats ataronjades que contrasten amb el fons blau. Contrast: Càlid - fred. Complementaris.

Relacions amb altres obres Tema i iconografia Iconologia Interpretació Personatges Significació Context històric Relacions amb altres obres

Interpretació Tema i iconografia La masturbació és un tema íntim, que preocupa a Dalí i és present en d’altres obres de 1929 com al Joc Lúgubre. No li preocupa mostrar un tema privat que s’emmarca a l’estiu de 1929 quan Dalí coneix Gal·la, la dona de Paul Eluard. Pinta el quadre després de la seva marxa i en ell mostra els seus records, els seus desitjos sexuals i les seves fantasies eròtiques.

Interpretació Iconologia El quadre mostra una imatge onírica dels seus desitjos. Cada element té el seu simbolisme: Gran rostre Grups humans Formigues Llagosta Cap de lleó Dona i lliri Genitals Roques Petxines Ham

Interpretació Personatges Els dos personatges principals s’identifiquen amb: Dalí Gal·la

Interpretació Context històric En 1929 Dalí viatja a Paris per l’estrena del film “Le Chien andalous”. Miró li presenta alguns dels membres del grup surrealista entre els quals es troba el marxant C. Goemans que li promet organitzar una exposició aquell mateix any. A l’estiu de 1929 C. Goemans, P. Eluard i Gal·la, Magritte i L. Buñuel visiten Cadaqués. A final de 1929 Dalí exposarà a Paris aquesta obra juntament a d’altres del mateix any.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Dali pinta durant 1929 tot un conjunt d’obres on la sexualitat i les pors de la infància son les protagonistes: Joc lúgubre. Els plaers il·luminats. El retrat de Paul Eluard. L’acomodació dels desitjos.

Interpretació Significació Dalí havia canalitzat la sexualitat mitjançant la masturbació. L'arribada de Gal·la canvia la seva vida, en general, i la sexual, en particular. El tema de la sexualitat era present en les teories psicoanalítiques i interessaven als surrealistes. En 1922 s’havia traduït l’obra de Freud Tres assaigs sobre la teoria sexual.

Interpretació Iconologia Rostre: és el propi Dalí, que apareix en moltes obres i recorda: Roca de Cap de Creus El Bosco: El jardí de les delícies.

Interpretació Iconologia Pedres i petxines, records dels passeigs per la platja. Ham amb la corda trencada, la pesca.

Interpretació Iconologia Personatges que semblen maniquins. La dona es petrifica després de ser besada.

Interpretació Iconologia Lleó: el desig. Retrat de Paul Eluard Els plaers il·luminats

Interpretació Iconologia La llagosta atemoria Dalí quan era nen. La seva forma té un simbolisme fàl·lic. Joc lúgubre Retrat de Paul Eluard

Interpretació Genitals Iconologia Masturbació Joc lúgubre

Interpretació Iconologia Relaciona les formigues amb el plaer sexual. La persistència de la memòria Longas Pernas Retrat de Paul Eluard

Interpretació Iconologia Mirall modernista Rossetti: Beata Beatrix, 1863 La dona, possiblement representi a Gal·la, es pintada amb una estètica modernista.

Interpretació Personatges En 1929 Dalí coneix a Helena Diakonova, coneguda com a Gal·la, dona de Paul Eluard. Des d’aquell moment es convertirà en la seva musa, companya i model. A A A A

Interpretació Obres Longas Pernas

Salvador Dalí 1904- 1989 Biografia Etapes Estil Obres

Salvador Dalí Biografia Dalí neix a Figueres en 1904. 1904- 1989 Biografia Dalí neix a Figueres en 1904. En la dècada dels 20 es admès a l'escola de l'Acadèmia de San Fernando. A Madrid trava amistat amb Lorca i Buñuel amb el que realitza Un chien andalou (1928) En 1926 fou expulsat de l’escola i marxa a Paris on coneix a Picasso. Al 1928 publica un crítica contra la cultura El manifest Groc. L’amistat amb el grup surrealista i amb Gal·la s’inicia en 1929. Gal·la es convertirà en la seva amant, model i musa. La relació amb ell grup dura fins 1939, acusat de feixista és expulsat. Bretón l’anomenarà Avida Dollars. Durant els anys 40 s’obre camí als Estat Units aconseguint el seu reconeixent internacional.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Un chien andalou

Salvador Dalí Obres Pictòrica. Cinematogràfica: 1904- 1989 Obres Pictòrica. Cinematogràfica: Contribueix amb Buñuel en el Chien Andalou i l’Âge d’or. Col·labora amb Hitchcock en els decorats de Spellbound (Recorda, A. Hitchock 1945). Disney li encarrega un curtmetratge animat basat en la cançó Destino. Environment o protohappenings: Introdueix les imatges surrealistes al món real. Publicacions: Manifest groc. La vida secreta.

Salvador Dalí Obres Noia mirant per la finestra 1925. 1904- 1989 Obres Noia mirant per la finestra 1925. Venus i mariner, 1925. Retrat de Paul Eluard, 1929. Els plaers il·luminats, 1929. El joc lúgubre, 1929. La persistència de la memòria, 1931. Cignes que reflecteixen elefants, 1937. Espanya, 1938. Leda atòmica, 1943. Somni causant pel vol d’una abella, 1944. Madonna, 1949. Crucifixió. Cos hipercúbic, 1954. Gal·la contemplat el mar Mediterrani, 1976. Habitació, Mae West,

Salvador Dalí 1904- 1989 Estil Dibuix meticulós, quasi fotogràfic en el tractament dels detalles. Gran colorit brillant i lluminós. Inventa el mètode paranoic-crític, inspirat en bona part en las teories de Freud : "Mètode espontani de coneixement irracional basat en l'objectivació sistemàtica d'associacions i interpretacions delirants."

Salvador Dalí Etapes Formació fins 1928. Surrealisme, 1929 i 1945. 1904- 1989 Etapes Formació fins 1928. Surrealisme, 1929 i 1945. Després de 1945.

Salvador Dalí Etapa formació Realisme. Cubisme sintètic. 1904- 1989 Etapa formació Realisme. Cubisme sintètic. Surrealisme de la primera època. Noia mirant per la finestra, 1925. Venus i mariner, 1925.

Salvador Dalí Etapa surrealista Símbols psicoanalítics. 1904- 1989 Etapa surrealista Símbols psicoanalítics. Introdueix el mètode paranoic – crític. A A

Salvador Dalí Última etapa Efervescència mística. 1904- 1989 Última etapa Efervescència mística. Estètica més clàssica relacionada amb el Renaixement. A A A Madonna Crucifixió. Cos hipercúbic Gal·la contemplat el mar Mediterrani

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Retrat de Paul Eluard, 1929.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Els plaers il·luminats, 1929.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres El joc lúgubre, 1929.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Cignes que reflecteixen elefants, 1937.

Interpretació Obres La persistència de la memòria , 1931.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Espanya, 1938.

Salvador Dalí Obres 1904- 1989 Elefant amb llargues potes d’insecte. Tigre que salta des de la boca d’un peix. Cos de Gal·la. Fusell símbol de la picada. Abella. Magrana. Somni causant pel vol d’una abella,1944.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Madonna, 1949.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Leda atòmica, 1943.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Crucifixió. Cos hipercúbic, 1954.

Salvador Dalí 1904- 1989 Obres Gal·la contemplat el mar Mediterrani, 1976.

Enllaços http://www.salvador-dali.org/esp/bio.htm http://www.xtec.es/recursos/socials/dali/tous/imatge.htm http://www.bib.ub.es/www1/temes/1daliwebs.htm http://www.bib.uab.es/pub/locus/11359722n2p207.pdf http://www.uoc.edu/lletra/noms/sdali/index_imp.html http://www.artcyclopedia.com/artists/dali_salvador.html http://www.3d-dali.com/gallery-I.html http://web-p.cnice.mecd.es/eos/MaterialesEducativos/bachillerato/arte/arte/x-contem/dali-2.htm