Interior Holandès I Joan Miró.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fet per Lluna Iglesias.
Advertisements

Quan anàvem a l’estraperlo
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
ELS LLENGUATGES VISUALS
Interior holandès I Documentació general Catalogació: Autor: Joan Miró
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Interior holandès I Documentació general Catalogació: Autor: Joan Miró
Interior holandès I Joan Miró
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Dalí Enllaços.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
PAU PICASSO.
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
George Braque.
Joan Miró Posa't a prova.
BAUHAUS, una escola d’art
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
La ratlla verda Henry Matisse.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
LA MENTIDA DESCOBERTA.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
CALES DE L’ESCALA.
ELS ANELLS DE SATURN.
Tableau II Piet Mondrian
Castell de Castelldefels
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
La família de les tortugues
Impressionisme i postimpressionisme
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
FUNCIONALISME RACIONALISME NEOPLASTICISME ORGANICISME
NOVETATS ESPAI MARGALEF
L´assaig de postguerra
Interior holandès I Joan Miró
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
ANTONI GAUDÍ Antoni Gaudí va néixer a Reus (Baix Camp) l’ any 1852 i va morir a Barcelona l’any Era arquitecte. Ell anà a Barcelona al per.
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
DONA II DE KOONING.
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
Un animal en perill d’extinció
Proposta 8.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Les Avantguardes (principis segle XX)
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
Mercè Rodoreda ( ).
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Interior Holandès I Joan Miró

ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Surrealisme Miró Enllaços

Catalogació Obra: Interior Holandès. Autor: Joan Miró. Cronologia:1928. Tècnica i suport: Oli sobre tela. Dimensions: 91,8 x 73 cm. Estil: Surrealista. Localització: MOMA, Museu Modern d’Art, Neu York.

Composició Espai Anàlisi formal Formes Color i llum

Anàlisi formal Composició Superfície dividida en zones planes de color. Es distingeixen tres zones principals: Paret i sostre: Verd. Terra: Marró clar. Finestra: Blau i groc paisatge i marró fosc el marc.

Anàlisi formal Espai Composició de l’espai en perspectiva marcada pel marc de la finestra. El color unifica els espais a superfícies planes. Diferents punts de vista de les rajoles. 1

Anàlisi formal Formes Juga amb el volum i el pla: Figures: Una part de la taula és plana i es confon amb el fons del mateix color. L’altra està tractada en perspectiva. Figures: Esquemàtiques i planes. Orgàniques, biomòrfiques.

Anàlisi formal Color i llum Colors purs i aplicats sense modular. Els propis colors donen lluminositat al quadre. El color accentua la composició plana i unifica elements: Sostre i paret verds. Terra i taula marró.

Relacions amb altres obres Tema Iconografia Interpretació Context històric Estil Relacions amb altres obres

Interpretació Tema El tema sorgeix del quadre Home tocant el llaüt del pintor H.M. Sorgh, (1661). Miró adapta un tema costumista al seu llenguatge. Apareixent tot un conjunt d’elements de la seva iconografia.

Interpretació Iconografia Finestra Paisatge Home Dona Llaüt Gos Gat Natura morta Rajola Mantell Quadre Animalets Petjada

Interpretació Iconografia Terra llaurada El carnaval Arlequí

Interpretació Iconografia Cabell i oreja Bigoti Dona Estudi

Interpretació Iconografia Terra llaurada El carnaval arlequí

Interpretació Iconografia Interior holandès II Cabell i oreja Dona Bigoti Home Llaüt Dona,

Interpretació Iconografia Gerro, Interior Holandès II.

Interpretació Iconografia Estudi La Masia

Interpretació Significació El propi Miró comentava: «treballo en un art de conceptes que prenen la realitat únicament com a punt de partida, no com una meta final». Miró recorre a l’humor i a la imaginació per a reinterpretar el quadre de H.M. Sorgh.

Interpretació Context històric A partir de 1923 s’aprecia un canvi en l’obra de Miró (Terra Llaurada) que culmina en El carnaval de l’Arlequí i coincideix amb la seva relació amb el grup surrealista. En 1928 Miró viatja als Països Baixos i contempla els quadres costumistes de l’escola Holandesa. Compra diverses postals i, a partir del seu estudi i reflexió, realitza una sèrie d’obres, adaptant els quadres del segle XVII a una visió contemporània.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Miró realitza varies adaptacions d’obres de pintors de l’escola holandesa i anglesa. La lliçó de ball de J Steen. La regna Lluïsa de Prússia. Retrat de Mrs. Mills en l’any 1750, segons Constable. Els personatges formant part de la iconografia mironianà present en altres obres com: La Masia. Interior holandés II. Terra llaurada. Carnaval Arlequí.

Interpretació Estil L’obra s’inclou dins del moviment surrealista, concretament en la tendència automatista. Però segueix un acurat procés de creació.

Joan Miró 1893 -1983 Biografia Etapes i obres

Joan Miró 1893 -1983 Biografia Neix a Barcelona, però passà llargues temporades a Mon-troig. Estudia a la Llotja i rep la influència dels fauves i cubistes que exposen a Barcelona (1912 i1916). L’any 1919 viatjà a París on conegué Picasso i contactà amb el grup dels surrealistes. La influència surrealista el portà a pintar les coses tal com les sentia, i no com les veia. A partir dels anys 30 comença una etapa d’experimentació on treballa l’escultura i el collage. La guerra Civil espanyola provocà una sèrie de quadres amb elements expressionistes com el Segador o Aidez l’Espagne. L’any 1939, per fugir de la II Guerra Mundial es refugià en un poble de la costa de Normandia, on inicià la sèrie coneguda com de les "constel·lacions“. Als anys 50 aconsegueix una casa a Mallorca amb un gran taller on treballarà a més de pintura escultura, ceràmica, gravat. 

Joan Miró Etapes i obres 1893 -1983 Els orígens. Surrealisme. Època de crisis i guerra. Les Constel·lacions. Plenitud.

Joan Miró 1893 -1983 Els orígens Es caracteritza per una pintura figurativa amb influències postimpressionistes, cubistes i fauvistes. S'interessa pel paisatge rural, el camp, les eines, els animals, els arbres... Obres: La Masia, 1921-22.

Joan Miró Surrealisme 1893 -1983 Miró entra en contacte amb els surrealistes i encara que no se considera del grup, se sent atret per la llibertat d’acció i les seves premisses. Deixar d’imitar la realitat i crea un vocabulari de signes que fan referència a l'ésser humà, als animals, a la vegetació al cosmos... Obres: Terra llaurada, 1923-24. Carnaval arlequí, 1924-25. Interior Holandès II,1928. Interior Holandès III,1928.

Època de crisis i guerra Joan Miró 1893 -1983 Època de crisis i guerra Miró comença poc abans de la guerra civil a introduir en la seva pintura elements expressius, tensió... Experimenta amb l’escultura i el collage. Obres: Objecte de dormir, 1935-1936. Aidez l’Espagne, 1937. Sabata vella, 1937. Cap de dona, 1938.

Joan Miró Constel·lacions 1893 -1983 Miró s'instal·la a Varengeville-dur-Mer en 1939 i comença una sèrie de pintures conegudes com Constel·lacions. La sèrie Constel-lacions, inspirada en la natura i la música, està formada per vint-i-tres aiguades damunt paper que representen elements del cosmos: estrelles, llunes, sols... Obres: L’ocell bell que revela el desconegut a una parella d’amants, 1941. Despertar a la matinada, 1944.

Joan Miró 1893 -1983 Plenitud Durant la seva estada a Estats Units en 1947 té l’ocasió de treballar en obres de grans dimensions que a partir d’aquest moment serà una constant en la seva producció. A la dècada dels 50 s'instal·la a Mallorca on tindrà un gran taller. El vocabulari de signes mironians està perfectament codificat. Realitza obres amb diversos materials: murals de ceràmica, tapissos, escultures amb trencadís, assamblages... Obres: Parets de la lluna i el sol, edifici de la UNESCO, 1955-1958. Dona i ocell, 1982. Tríptic Blau I,II,III, 1961.

Joan Miró 1893 -1983 Símbols

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres La Masia

Joan Miró Etapes i obres 1893 -1983 El carnaval arlequí Miró explicà així "El Carnaval de l’Arlequí": "Els meus amics d’aleshores eren els surrealistes. Vaig intentar de plasmar les al·lucinacions que em produïa la fam que passava. No és pas que pintés el que veia en somnis, com propugnaven aleshores Breton i els seus, sinó que la fam em provocava una mena de trànsit semblant al que experimenten els orientals. Aleshores realitzava uns dibuixos preparatoris del pla general de l’obra, per saber on havia de col·locar cada cosa. Després d’haver meditat molt el que em proposava de fer, vaig començar a pintar, i sobre la marxa introduïa tots els canvis que creia convenients. (...) A la tela apareixen ja elements que es repetiran més endavant en altres obres: l’escala, que és la de la fugida i de l’evasió, però també la de l’elevació; els animals i sobretot els insectes, que sempre m’han interessat molt; l’esfera fosca que apareix a la dreta és una representació del globus terraqüi, perquè aleshores ja m’obsedia una idea: "Haig de conquistar el món!", el gat, que sempre era al meu costat mentre pintava. El triangle negre que apareix a la finestra representa la torre Eiffel. Mirava d’aprofundir el costat màgic de les coses. Per exemple, la col-i-flor té una vida secreta, i això era el que m’interessava, i no pas el seu aspecte exterior." El carnaval arlequí

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres Terra llaurada

Joan Miró Etapes i obres 1893 -1983 Jan Steen: Lliçó de ball. Interior holandès II

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres Interior holandès III

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres Cap de dona

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres Objecte de dormir, 1935-1936.

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres

Joan Miró Etapes i obres 1893 -1983 Despertar a la matinada L’ocell bell que revela el desconegut a una parella d’amants

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres Blau

Joan Miró Etapes i obres 1893 -1983 Mural del Sol, Edifici de la UNESCO, 1955-1958.

Joan Miró 1893 -1983 Etapes i obres Dona i ocell

Antecedents Surrealisme Context històric Característiques Artistes

Surrealisme Antecedents Dins la història de l’art ha hagut una tendència dels artistes a mostrar aspectes interiors com són. Goya. El Bosco. Com antecedents immediats està relacionat amb: El simbolisme. La pintura metafísica. Dadaisme.

Surrealisme Context històric El Surrealisme és un moviment cultural que adoptà diverses formes expressives: literatura, cine, pintura... El moviment surrealista sorgeix com un corrent literari dirigit per Eluard, Breton i Aragon quan van publicar la revista Littérature. Al 1924 es publica a Paris el Primer Manifest del Surrealisme on defineix com “Automatisme pur per mitjà del qual s'intenta expressar, verbalment, per escrit o de qualsevol altra manera, el funcionament real del pensament. Es un dictat del pensament, sense la intervenció reguladora de la raó, aliè a qualsevol preocupació estètica o moral”. Sis anys després es publica el segon Manifest.

Surrealisme Context històric 1 Les primeres avantguardes es van succeir des de principi de segle fins la II Guerra: Fauvisme (1905-1908) El pont (1905- 1913) El genet blau (1911-1914) Cubisme (1907- 1914) Futurisme (1910-1918) Dada ( 1916-1921) Suprematisme (1913-19 Constructivisme (1920-1930) Neoplasticisme (1917- 1924) Surrealisme (1925-1939) 1

Surrealisme Antecedents G.de Chirico: La incertesa del poeta, 1913 .

Surrealisme Antecedents Moreau: Edip i l‘Esfinx, 1864

Surrealisme Antecedents M. Duchamp: La font ,1917. Roda de bicicleta, 1913.

Surrealisme Antecedents Goya: El somni de la raó. El Bosco: El jardí de les delícies.

Surrealisme Característiques Rebuig de la representació racional. Es basa en les teories de Freud sobre el subconscient. Reivindica la imaginació i el món oníric. Es un art provocatiu i va en contra de la tradició i la repressió. Les principals tendències pictòriques són : Automatisme que tendeix cap a l’abstracció. Imatges oníriques de representació figurativa. Utilitzen diverses tècniques a més de les pictòriques: Collage. Frotagge. .

Surrealisme Automatisme A. Masson: Batalla de Peixos, 1926. Era un pioner en les tècniques d'abstracció de dibuix i biomorphic automàtica. Col·laborant amb poetes de Surrealista i teòrics en seu buscar per enderrocar raó i investigar les explotacions del subconscient humà, col·laborava amb il·lustracions a molts treballs|feines|obres importants de literatura de Surrealista. A. Masson: Batalla de Peixos, 1926. J. Arp: Home a la finestra, 1930.

Surrealisme Imatges Oníriques R. Magritte: La condició humana, 1934. M. Ernst: Elefant de les Cèlebes, 1921.

Surrealisme Artistes Surrealisme Automàtic: J. Arp. A. Masson. J. Miró. Surrealisme oníric: R. Magritte. M. Ernst. S. Dalí.

Enllaços http://www.moma.org/collection/browse_results.php?criteria=O%3AAD%3AE%3A4016&page_number=1&template_id=6&sort_order=1 http://cv.uoc.es/~982_04_005_01_web/fitxer/surrea.html http://www.xtec.es/~fmolina6/43miro.htm http://www.edu365.com/batxillerat/art/surrealisme/el_quadre_sur.htm http://www.xtec.es/~malons22/personal/manifestos.htm#surrealisme11 http://www.centremiro.com/centre.html http://www.bcn.fjmiro.es/ http://www.arteespana.com/surrealismo.htm http://cgfa.sunsite.dk/miro/index.html http://web-p.cnice.mecd.es/eos/MaterialesEducativos/bachillerato/arte/arte/x-contem/surreal5.htm http://www.tdx.cesca.es/TDX-0322105-134942/ http://www.guggenheimcollection.org/site/movement_work_lg_Surrealism_109_1.html