Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ENSENYAMENT.
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
UNITAT DE DETECCIÓ I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT INFANTIL (UDEPMI)
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
Inclusió dins l’aula. Una experiència institucional
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TIPUS D’ALUMNAT.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Treball col·laboratiu
Inclusió Escolar  Escoles Inclusives
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
Presentació de resultats
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP Una experiència de treball en xarxa a la petita infància

Coordinació CDIAP-EAP L’objectiu de la coordinació d’aquests serveis és: Donar la millor atenció possible a les necessitats educatives i socials dels nens en els inicis de la seva escolaritat. Preveure els recursos educatius que necessitarà el nen a l’escola. Integrar les diverses intervencions dels professionals i la família.

Esquerra de l'Eixample i Sarrià-Sant Gervasi CDIAP Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca Esquerra de l'Eixample i Sarrià-Sant Gervasi

Centre Desenvolupament i Atenció Primerenca (C.D.I.A.P.) Població infantil de 0 a 6 anys que presenti algun trastorn en el desenvolupament per causa orgànica, psicològica i/o social (Decret 261/2003 del 21 d’octubre del 2003) Problemàtiques més habituals detectades: - Trastorn emocional - Trastorn del llenguatge - Trastorn generalitzat del desenvolupament - Retard en el desenvolupament - Trastorn motriu

COORDINACIONS PROFESSIONALS SANITARI - EDUCATIU - SOCIAL AMBIT SANITARI AMBIT ESCOLAR AMBIT SOCIAL INICIATIVA FAMILIAR ALTRES AMBITS INFANCIA -Pediatria -Neurologia -Genètica -EAP -E. Bressol E. Primària Coneixement Xarxa CDIAP - ONCE -ICAI -CDIAP CSS EAIA C.D.I.A.P. NEN FAMÍLIA ESCOLA COORDINACIONS PROFESSIONALS SANITARI - EDUCATIU - SOCIAL

Funcions C.D.I.A.P. Prevenció i detecció Activitat clínica Formació, investigació i docència

DIAGNÒSTIC/VALORACIÓ ACTIVITAT CLÍNICA DIAGNÒSTIC/VALORACIÓ INTERVENCIÓ AMB EL NEN TREBALL AMB ELS PARES COORDINACIÓ ALTRES EQUIPS ÀMBIT SANITARI ÀMBIT EDUCATIU - ÀMBIT SOCIAL

Servei Educatiu de Sarrià Sant Gervasi CRP-EAP-ELIC EAP Equip d’Assessorament Psicopedagògic Consorci d’Educació de Barcelona Generalitat de Catalunya – Ajuntament de Barcelona

INTERVENCIÓ ALS CENTRES EDUCATIU ASSESSORAMENT INTERVENCIÓ RESPECTE A LES NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS DELS ALUMNES INTERVENCIÓ ALS CENTRES EDUCATIU ASSESSORAMENT INTERVENCIÓ EN L’AMBIT SOCIOCOMUNITARI TREBALL INTERN

Identificació (detecció) de nee prèvia a l’entrada Coordinació amb diferents serveis del sector CDIAP Altres Escoles bressol Serveis Socials Sanitat (ABS,CSMIJ..) Suposa: - conèixer el sector - establir circuits de coordinació (treball previ de xarxa) - compartir criteris sobre : indicadors de risc, concepte de dictamen o SCD, etc (treball previ de xarxa i treball intern dins l’equip)

Identificació de nee als centres educatius vies - Observació directa Espais de coordinació i/o demanda anàlisi de dades avaluadores Individual grup equip directiu CAD MEE/psicopedagog/P-T tutors equips de nivell/cicle/etapa altres: juntes avaluació,…. Competències bàsiques proves avaluació inicial proves de nivell …….

Avaluar Observació Aplicació Instruments entrevistes Altres diferents situacions (joc, treball individual o col.lectiu, conversa….) Aplicació Instruments proves estandaritzades o d’elaboració pròpia cognitives, acadèmiques, personalitat, escales de desenvolupament, conducta…... entrevistes pares, alumne/s, tutors, altres mestres o professors... Altres Anàlisi de dades de l’expedient, control de l’agenda, produccions (deures, dibuixos, llibretes, controls…)

Orientació per atendre les nee Dirigida a Alumne Família Escola: tutor/equip/EE... Altres: auxiliar...

Orientació en els centres educatius per atendre les nee Respecte a: Intervencions educatives dirigides a l’ alumne Intervencions educatives de centre Intervenció a l’aula Organització/planificació ACI Coord. AEE/ PT/ Modificacions altres Altres adaptacions Implementació de recursos: educatius:AEE/PT, CREDA, LIC…. externs: CSMIJ, UBASP…. Comissió A. D.

COORDINACIÓ E.A.P. - C.D.I.A.P. ORIENTACIÓ ESCOLAR Acompanyar la família en el procés de decisió: - Retenció E.Bressol Centre ordinari amb els recursos habituals C.O. + recursos específics. - Centre d’Educació Especial SEGUIMENT DELS CASOS ATESOS PARTICIPACIÓ EN LES INDICACIONS I ORIENTACIONS TERAPÈUTIQUES EN EL MOMENT DE FINALITZAR EL C.D.I.A.P. ORIENTACIÓ ESCOLAR - Retenció Centre ordinari sense dictàmen C.O. + recursos E.E. -Centre E. E.

Orientació Escolar Modificació curricular: retenció a l’Escola Bressol. Centre ordinari, amb els recursos habituals. Centre ordinari, amb recursos específics. Centre d’educació especial

Propostes de millora Intensificació de les intervencions per part dels dos equips: tractament del CDIAP i intervenció amb els centres educatius Creació de serveis en l’àmbit públic per donar continuïtat a determinats tractaments Recursos educatius demandats que no sempre es proporcionen