Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Necessitat Protecció Sistema Sanitari Són una sèrie de mecanismes que ens protegeixen davant de determinades situacions com: Pèrdua de treball Vellesa.
Advertisements

Presentació Serveis Contactar GESTORIA BARCELÓ, S.L.
Gestor Integrat de Referències
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
CLAUS IMPLANTACIÓ PLA DE PENSIONS EN LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació
MANUAL NOMINAPLUS.
Projecte:SIRE (Sistema Integrat Recepta Electrònica)
Societats Capitalistes:
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
HABITATGES BUITS.
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Societats d’Interès Social:
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
PETITS REPORTERS Títol.
El cànon social 2015 Març de 2015.
La teva contribució 1.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Àrea d’Afers Acadèmics
NOCIONS BÀSIQUES DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Plans de pensions d’ocupació promoguts per les entitats locals
Personal d’administració i Serveis Funcionari i Laboral
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Estat de benestar i drets socials
Necessita Catalunya un nou finançament?
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Banca ètica CeDRe Girona, gener de 2018
Programa Centres Ecoambientals
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Préstecs Participatius per a emprenedors culturals digitals.
Pla de pensions d’ocupació
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Nou reglament del Programa RENOVA
CNL de Terrassa i Rubí Balanç d’actuacions en el mandat
Pla de Pensions de Transports De Barcelona S.A.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
Badalona, 1 de desembre de 2005
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Serveis de Consultoria
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
La vulneració dels drets socials
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
El departament de Recursos Humans
Josep Vila Cortés, Arquitecte tècnic. Professional lliberal
Transport Porta a Porta
Transcripción de la presentación:

Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Pla de pensions d’ocupació de promoció conjunta Generalitat de Catalunya

Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Què és un PLA DE PENSIONS? Principalment és un INSTRUMENT D’ESTALVI El Pla de pensions d’ocupació de promoció conjunta de l’àmbit de la Generalitat de Catalunya és un instrument d’estalvi privat que té l’objectiu principal de permetre que l’empleat/ada percebi unes prestacions complementàries a les atorgades per la Seguretat Social i, si s’escau, les corresponents mutualitats, en les situacions següents: - Jubilació - Incapacitat laboral total i permanent / absoluta i permanent - Defunció Supòsits excepcionals: (depèn de la COMISSIÓ DE CONTROL) - Malaltia greu - Atur de llarga durada Aquestes prestacions es poden obtenir en forma de renda o capital o una combinació d’ambdues. El Fons de pensions és el patrimoni financer creat amb l’efecte exclusiu de donar compliment als plans de pensions.

Quines característiques fonamentals té el Pla de pensions? Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Quines característiques fonamentals té el Pla de pensions? Capitalització Universalitat- No discriminació El Fons del Pla s‘invertirà en uns fons externs a les entitats promotores, gestionats per una entitat especialitzada. La revalorització d’aquests fons incrementarà els drets econòmics dels partícips del Pla. El Pla cobreix de manera automàtica tots els empleats de l’àmbit de la Administració de la Generalitat i pel futur de les universitats catalanes i de les entitats locals que s’incorporin. Transparència i accés a la informació Control, participació i seguretat La transparència del Pla és màxima. En tot moment, els partícips han d’estar informats de l’evolució del Pla. El Pla està regit per un òrgan de control integrat per representants de les entitats promotores, i representants dels partícips i beneficiaris. Garantia de futur Titularitat i irrevocabilitat Aquest instrument està pensat per atorgar una garantia de futur a la persona partícip i la seva família, complementant les prestacions del règim de la Seguretat Social o dels règims mutualistes. Les persones partícips i beneficiàries són propietàries en tot moment dels drets consolidats (la suma de les seves aportacions, les de les entitats promotores i el seu rendiment) acumulats al seu favor.

Qui intervé en el Pla de pensions d’ocupació de promoció conjunta? Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Qui intervé en el Pla de pensions d’ocupació de promoció conjunta? els departaments de la Generalitat de Catalunya i les seves entitats autònomes de caràcter administratiu les entitats autònomes de caràcter comercial o financer el Servei Català de la Salut i les entitats gestores de la Seguretat Social, l’Institut Català de la Salut i l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials Entitats promotores Persones partícips Es consideren persones partícips del Pla, el personal funcionari de carrera, estatutari, interí, laboral contractat fix i temporal, eventual i alts càrrecs amb una permanència de 12 mesos com a mínim al servei de les entitats promotores Persones beneficiàries La mateixa persona partícip en cas de jubilació, invalidesa i les persones que siguin hereus/hereves legals o que hagi designat per al cas de defunció

Com funcionen el Pla i el fons de pensions? Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Com funcionen el Pla i el fons de pensions? PLAN DE PENSIONES SABA PROMOTOR ( Empresa ) PART Í CIPE CIPES ( Empleados APORTACIONES FONDO Derechos Consolidados PRESTACIONES JUBILACION INVALIDEZ FALLECIMIENTO + RENDIMIENTOS - GASTOS COMISION DE CONTROL DEL ENTIDAD GESTORA DEPOSITARIA ENFERM. GRAVE AUDITOR ACTUARIO DIRECCI Ó N GENERAL de SEGUROS (DGS) COMISION DE CONTROL DEL PLAN PLA DE PENSIONS Generalitat) CIPS ( empleats APORTACIONS Drets consolidats PRESTACIONS JUBILACI INCAPACITAT DEFUNCI + RENDIMENTS DESPESES COMISSI DE CONTROL DEL FONS ENTITAT AUDITORIA MALALTIA GREU DIPOSITÀRIA ACTUARI GENERAL D ’ ASSEGURANCES DEL PLA ATUR DE LLARGA DURADA Característiques bàsiques Funcionament La Comissió de Control es relaciona amb diferents subjectes per gestionar i dirigir el Pla Control intern i extern: el Pla està regulat per llei i supervisat per diferents òrgans de control F O N S D E P E N S I O Representativitat: la Comissió de Control està integrada per representants dels empleats i per representants de les entitats promotores Les entitats promotores i els empleats fan aportacions al Pla, de manera obligatòria i voluntària, respectivament LIQUIDITAT

Quan es podran cobrar les prestacions del Pla? CONTINGÈNCIES Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Quan es podran cobrar les prestacions del Pla? CONTINGÈNCIES Jubilació Respon al que preveu el règim de previsió social corresponent. Quan això no sigui possible, s’entén produïda la contingència: - a l'edat ordinària de jubilació en el règim general de la Seguretat Social, és a dir, als 65 anys - o a partir dels 60 anys, si es donen determinades circumstàncies Incapacitat Aquesta contingència es deriva de les situacions: - d’incapacitat laboral total i permanent per a la professió habitual - d’incapacitat absoluta i permanent per a qualsevol feina - de gran invalidesa Mort del partícip En aquesta contingència, es genera el dret a rebre les prestacions a favor de les persones designades al butlletí de beneficiaris un cop presentada la documentació que les acredita com a beneficiàries, o, en el seu defecte, a favor de: - cònjuge o parella de fet - els fills - altres hereus

Com pot la persona partícip percebre la prestació? Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Com pot la persona partícip percebre la prestació? En el moment que s’esdevingui la contingència que dóna dret a la prestació, les persones beneficiàries podran cobrar la prestació en alguna de les formes següents: de capital, immediat o diferit de renda temporal o vitalícia, immediata o diferida mixta (combinació de renda de qualsevol tipus amb un únic cobrament en forma de capital)

Com funciona el sistema d’aportacions? Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Com funciona el sistema d’aportacions? La dotació econòmica que la Generalitat de Catalunya realitzarà al Pla en favor de cada una de les persones partícips en cap cas s’extreu de la seva nòmina Es distingeixen dos tipus d’aportacions al Pla: 1. Aportacions realitzades per les entitats promotores del Pla (obligatòria) Es calculen anualment per part de cada entitat promotora en funció del que estableixin les corresponents lleis de pressupostos i/o mitjançant pactes o acords col·lectius. FONS DE PENSIONS FONDO DE PENSIONES 2. Aportacions realitzades per les persones partícips (voluntàries) Les persones partícips podran realitzar aportacions voluntàries al Pla adreçant-se directament a l’entitat dipositària

Com funciona el sistema d’aportacions?  La dotació econòmica del 2006 al 2008 és del 0,5% de la massa salarial del personal, per a cada període. La quantia global de les aportacions del promotor es distribueix en dues parts diferenciades:  Un 85% d’aquesta aportació total es reparteix en funció del grup de classificació del personal. L’aportació individual corresponent és proporcional als imports de sou base del personal funcionari previstos a la Llei de pressupostos.  Un 15% d’aquesta aportació total es reparteix en funció de l’antiguitat. L’aportació individual es determina en funció del nombre de triennis reconeguts.

Quin tractament fiscal té el Pla per a les persones partícips? Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Quin tractament fiscal té el Pla per a les persones partícips? La Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques introdueix novetats fiscals pels Plans de pensions: Aportacions: S’estableix un límit conjunt únic per les aportacions obligatòries realitzades pel promotor i les aportacions voluntàries realitzades pels partícips, de manera que la suma dels dos tipus d’aportacions no podrà excedir de 10.000 €. Aquest límit augmenta a 12.500 € per a partícips amb una edat superior a 50 anys. L’import màxim conjunt de les aportacions anuals amb dret a reducció en la base imposable, serà el menor dels dos següents. a) El 30% de la suma dels rendiments nets del treball personal i dels rendiments d’activitats econòmiques. El percentatge s’eleva al 50% en el cas de contribuents majors de 50 anys. b) 10.000 € . Aquest límit s’amplia fins a 12.500 € per a contribuents majors de 50 anys. Prestacions: Tant si es perceben en forma de renda com de capital únic les quanties percebudes cada any tributaran el 100%.

Què ha de fer la persona partícip… Comissió de control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Què ha de fer la persona partícip… …per donar-se d’alta al Pla? Compliment de requisits 20 dies naturals Fi del termini per comunicar a les entitats promotores la voluntat de no incorporar-se al Pla Alta automàtica al Pla …per posar fi a les aportacions del promotor? Adquirir la condició de persona beneficiària (per jubilació, invalidesa, o mort del partícip) Adquirir la condició de persona partícip en suspens (baixa temporal) Decisió voluntària de la persona partícip (renúncia) …per causar baixa del Pla? Mobilitzar els drets consolidats perquè s’ha extingit la relació laboral o administrativa Acabament del Pla

Comissió de Control del Pla de pensions d'ocupació de promoció conjunta de l'àmbit de la Generalitat de Catalunya Quines entitats poden esdevenir promotores? Art. 6. Entitats promotores del Pla Són entitats promotores del Pla, atès que n’han instat la formalització: a) Els departaments de la Generalitat de Catalunya i les seves entitats autònomes de caràcter administratiu. b) Les entitats autònomes de caràcter comercial, industrial o financer. c) El Servei Català de la Salut i les entitats gestores de la Seguretat Social, l’Institut Català de la Salut i l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials. En el supòsit de reestructuració departamental, l’índex s’adequarà automàticament de conformitat amb les normes organitzatives que l’acordin. La Comissió de Control haurà d’acceptar l’adhesió al Pla i la incorporació a l’índex com a promotors de les noves entitats públiques que puguin crear-se o refondre’s del procés de reestrucuturació abans mencionat. No podran constituir-se com a entitats promotores d’aquest Pla les entitats públiques que tinguin formalitzat un pla de pensions d’ocupació a favor dels seus empleats i empleades públics, sens perjudici que puguin plantejar-ne la integració, amb la terminació prèvia del seu pla de pensions propi. Un cop formalitzat el Pla, podran adherir-s'hi els ens locals i altres entitats de les administracions públiques catalanes mitjançant la subscripció voluntària dels corresponents annexos, els quals no podran incorporar clàusules o acords que modifiquin o deixin sense efecte les condicions establertes en les especificacions del Pla. La incorporació de noves entitats requerirà l’aprovació prèvia de la Comissió de Control en els termes regulats en aquestes especificacions. Correspon a les entitats promotores instar la creació del Pla i/o participar en el seu desenvolupament, segons s’incorporin des de l’inici o amb posterioritat.