Dimecres, 26 de desembre de 2007

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
Advertisements

IV- LA MÚSICA INSTRUMENTAL. Durante el Barroco, la música instrumental había alcanzado tanta importancia y consideración como la música vocal; los compositores.
Actividades Con 24 años publicó su primera obra importante: tres tríos para piano, violín y violonchelo (Opus 1) y el año siguiente, en 1795, realizó su.
LA MÚSICA AL ROMANTICISME
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
FLAUTA MÀGICA Wolfang Amadeus Mozart
Això vol ser un homenatge a la sardana
Classificació dels instruments
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
ELS INSTRUMENTS DE LA COBLA
INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
BAUHAUS, una escola d’art
ZONA PROHIBIDA Grup de Pop-Rock Ivan Oviedo Úbeda Ivan Oviedo Úbeda.
Història, Sentiments d’un Poble
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Entrem a casa, es la nostra, entrem-hi tots, petits i grans
Petició de col·laboració als Companys de la Caixa
MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
George Friedrich Händel
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
La música al Classicisme
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
L’ANY LITÚRGIC..
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
La música en la pre-història
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Santa Coloma de Gramenet!
GRANJA ESCOLA.
La música en la pre-història
Vora el barranc dels algarins
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
BERNAT METGE.
Ludwing van Beethoven
QUI VA SER AQUELL XIQUET PRODIGI QUE, DE VISITA PER TOTES LES CORTS EUROPEES DEL MOMENT, LI VA DEMANAR A Mª ANTONIETA QUE ES CASARA AMB ELL?
NOVETATS ESPAI MARGALEF
El nostre lloc a l’univers
Cançó de Sant Nicolau 4 de Desembre del 2009.
IES CAN PUIG CURS
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Entrevista a Enric Larreula
EL PALAU: ‘LA CASA DELS CANTS’
Divine Gospel Reunion TARDES AL PALAU Dilluns, 31 de març, 19 h
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
Tema 7: GEOMETRIA 3. Figures Planes
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
Descobreix la seva paraula.
Holanda Ha sigut una passada!!!!.
Ludwing van Beethoven
LA VIDA DE LES PERSONES.
La primavera d’Antonio Vivaldi Musicograma Pau Duran
Arriba l’hivern.
Això vol ser un homenatge a la sardana
Cap a l’FCT en els cicles LOE
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
L’ANY LITÚRGIC..
TREBALL REALITZAT PER: ÀLEX CABERO I LAIA ORTEGA
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Els sagraments.
La lírica.
Transcripción de la presentación:

Dimecres, 26 de desembre de 2007 ORQUESTRA DE CAMBRA DEL GARRAF CONCERT DE SANT ESTEVE ORQUESTRA DE CAMBRA DEL GARRAF ALA VORONKOVA Violí solista SALVADOR BROTONS Direcció Dimecres, 26 de desembre de 2007 Concertino: Àlex Loscertales Violins I: Joan Bosch Cati Alzamora Àlex Arajol Àlex Vidal Rafael Dengrà Violins II: Jaume Safont Carmina Font Margarita Güell Marta Ortega Ramon Alonso Violes: Joan Ignasi Ferrer Jordi Macaya Francesc Serra Pere Espulgas Violoncels: Liudmila Kojina Miquel Bernadó Alexis Lanza Contrabaixos: Esteve Colomès Rafael Esteva Flautes: Meritxell Carbonell Melissa Mercadal Oboès: Edmon Elgström Berta Gasull Clarinets: Miquel Bagó Francesc Puig Fagots: Vasil Nikolov Pere Benítez Trompes: (Raül Garrido) Oleguer Bertran Jordi Guasp Trompetes: Emili Serrano Gerard Serrano Percussió: Pep Figueras

Ala Voronkova, violí solista I PART  ÀRIA DE LA SUITE EN RE J. S. BACH CONCERT PER A VIOLÍ I ORQUESTRA N. 3 EN SOL M. K216 Allegro Adagio Rondeau W.A. MOZART Ala Voronkova, violí solista II PART SIMFONIA N. 1 EN RE M. F. SCHUBERT Adagio-Allegro Vivace Andante Menuetto Allegro vivace NADALES CATALANES S. BROTONS La Primera Simfonia, de les nou que va arribar a escriure Franz Schubert, encara que segueix fidelment el model que van crear tant Haydn com Mozart, és el producte genial d’un jove de 16 anys (!), un aplicat alumne a Viena del mateix Salieri. La simfonia presenta les quatre parts clàssiques: dos moviment extrems ràpids, un moviment central contrastat i lent… i l’inevitable minuet, un records dels temps passats. El primer moviment arranca amb un Adagio solemne que es veu interromput per un Allegro vivace del qual en destaquen dos temes contrastats i perfectament diferenciables. L’Andante fa alternar tonalitats majors i menors en un estil que ja ens fa pensar en el millor Schubert. El Menuetto, Allegretto és directament deutor de Haydn, malgrat que el trio (la part central del minuet) tingui ressonàncies de dansa popular. L’endiablat final, Allegro vivace ja evoca, per la seva energia, el primer Beethoven. El segon tema fa referència al primer moviment de la simfonia i proporciona unitat estructural. L’estrena d’aquesta simfonia va tenir lloc a Londres, el 5 de febrer de 1883, més de 70 anys transcorreguts des de la seva composició. NADALES CATALANES és l’obra núm. 76 de l’ampli catàleg del mestre Brotons. De fet el que avui escoltarem és una adaptació de l’obra original, per a orquestra simfònica, feta expressament pel mateix autor per a la plantilla de la nostra orquestra de cambra. Tot un luxe. La brillantor de l’obra no en surt ressentida i la podreu comprovar tot identificant melodies extremadament populars de tema nadalenc que s’entrecreuen de forma extraordinària fins a arribar a un final apoteòsic propi del mateix Britten de la Guia d’Orquestra per a Joves! Les Suites per a Orquestra de Johann Sebastian Bach són unes composicions breus amb característiques de dansa. El segon moviment de la Suite en Re Major, nomenat Ària, es va popularitzar el segle XIX quan el violinista alemany August Wilhelmj va arranjar la peça per a solo de violí. El Concert núm. 3 per a violí i orquestra, en sol major, de Mozart va “nèixer” el 12 de setembre de 1775 i es tracta d’un magnífic diàleg entre un solista i la totalitat de l’orquestra que segueix la fórmula tripartita que va ser establerta al nord d‘Itàlia per Corelli, Vivaldi, etc. L’Allegro inicial arranca amb un preludi orquestral de dos temes un dels quals es reprès pel solista en la seva entrada, abans de presentar idees pròpies. L’Adagio és una de les millors pàgines de Mozart. L’orquestra “canta” fent sobresortir alternadament flauta i oboè per sobre d’un acompanyament de violins amb sordina. El Rondeau, Allegro, posa en evidència un cop més la gran imaginació musical de l’autor. Estrofes i tornades s’alternen fent treballar de valent al solista i permetent una curta part central, Andante, en ritme de pavana i acompanyament de pizzicato de les cordes. Tot pegat una demostració contundent de la genialitat d’un Mozart amb només 19 anys!