LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Advertisements

RESUM.
Diferència de tamany: Tamany petit = Més lluny. Més a prop = Més gran. COMPOSAR AMB PROFUNDITAT significa jugar amb el les diferencies de tamany i la perspectiva.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LABORATORI SERIGRAGIA
ELS LLENGUATGES VISUALS
Impress 3... Posa-hi un fons!
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Normes per escriure-les
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Com fer una presentació de diapositives
La Càmera C A R L I È.
LA FOTOGRAFIA DIGITAL (1) (2) (3)
La Ràpita, platja i port.
6è de Primària Escola El Cim
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
COM PRESENTAR UN TREBALL
PETITS REPORTERS Títol.
Psicologia i cinema PRESENTACIÓ IES DOMÈNEC PERRAMON Arenys de Munt
LLUM I OMBRES.
CALES DE L’ESCALA.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
PABLO RUIZ PICASSO.
ELS NOMBRES ENTERS.
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
Effective Communication John Adair
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Impress 2... Edita la teves presentacions!
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Del silenci Lanza del Vasto 2018 .
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
1. Percepció i lectura d’imatges
DIADA DE LA PAU A SJO.
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
L’AIGUA A LA NATURA.
Creació de jocs amb Hot Potatoes
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Com fer una presentació? Comunicació oral
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
Arriba l’hivern.
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Tutorial com canviar color i paisatge
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES
Laboratori Docent Campus Nord
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Perifèrics ... escaneja, passa de real a digital!
L’HANBOL.
PAUTES D’ACCESSIBILITAT. CRITERIS VISUALS
ECLIPSI ANULAR DE SOL Dilluns, 3 d’octubre de 2005
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
CARTELL per a les TROBADES d’Escoles en Valencià
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
LES MÀQUINES.
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Una experiència a l’aula
El llenguatge de la imatge. Unes quantes regles d’or per a fer bones
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
PROFUNDITAT.
Transcripción de la presentación:

LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils CRP La Selva II, Blanes

COMPONENTS VISUALS D’UNA IMATGE LÍNIA FIGURA FORMA TEXTURA COLOR DIMENSIONS PROFUNDITAT CRP La Selva II, Blanes

Dimensions Línea Figura Profunditat CRP La Selva II, Blanes

¿ Quina d’aquestes escorces és la del pollancre ? TEXTURA ¿ Quina d’aquestes escorces és la del pollancre ? CRP La Selva II, Blanes

ASPECTES ANALÍTICS DE LA IMATGE ENQUADRAMENT COMPOSICIÓ PUNT DE VISTA LLUM I COLOR ESTÈTICA I ORIGINALITAT CRP La Selva II, Blanes

ENQUADRAMENT ( Porció de la realitat que decidim retallar i enregistrar ) Plans generals Plans mitjans Primers plans Primeríssims plans Descriptius Narratius Expressius Molt expressius CRP La Selva II, Blanes

Pla general Primeríssim pla Pla mig Primer pla CRP La Selva II, Blanes

Pollancreda Pollancre Llavor Pollancre Fulla Fruit CRP La Selva II, Blanes ¿ Sabries dir a quin tipus d’enquadrament correspon cada imatge?

COMPOSICIÓ ( Manera d’estar repartits els elements en una fotografia ) Regla dels terços : Línies àuries Punts auris Donar aire : Equilibrar els pesos. Deixar més espai lliure en la direcció cap on es dirigeix el subjecte. Repartir bé els elements dins de la imatge. CRP La Selva II, Blanes

Regla dels terços CRP La Selva II, Blanes

Donar aire CRP La Selva II, Blanes

Equilibrar els pesos CRP La Selva II, Blanes

PUNT DE VISTA Picats Contrapicats Pla natural Càmera mes alta que el subjecte. Tendeixen a empetitir. Càmera per sota del subjecte. Tendeixen a enaltir. Càmera a la mateixa alçada. Punt de vista normal. CRP La Selva II, Blanes

Picat Contrapicat Pla natural CRP La Selva II, Blanes

LLUM Llum natural : Llum artificial : Vigilar amb els contrallums, a no ser que siguin buscats. Posar-se d’esquena al sol. Evitar la llum del migdia, molt vertical. Colors brillants, però ombres molt marcades. Amb llum suau colors menys intensos, subjectes més clars. Enganyar a la càmera, mesurant la llum en un punt i disparant en un altre. Utilitzar els programes de la digital i les obertures de diafragma a les reflex. Llum artificial : Experimentar amb l’ús del flash. Normalment aplana la foto. Efecte dimoni. Fer la foto lleugerament de costat. ELS PUNTS MÉS IL·LUMINATS CRIDEN MÉS L’ATENCIÓ CRP La Selva II, Blanes

Contrallum CRP La Selva II, Blanes

COLOR Teoria del color.- Colors freds-càlids Colors harmònics-contrastats Ajuden a crear sensacions, aconseguim efectes. Podeu consultar : http://www.edu365.com/primaria/muds/visual/teoria_color/index.htm CRP La Selva II, Blanes

Colors complementaris Colors càlids Colors freds Colors complementaris CRP La Selva II, Blanes

ESTÈTICA I ORIGINALITAT NO HI HA REGLES FIXES. LES NORMES TAMBÉ SERVEIXEN PER SALTAR-SE LES. ( PERÒ PRIMER HAS DE DOMINAR-LES ). CRP La Selva II, Blanes

I UNS ÚLTIMS CONSELLS... Practicar molt. Llegir-se bé les instruccions de la càmera. Fer lectura d’imatge : exposicions, publicitat, cinema, tele... Fer fotos amb bona llum. Utilitzar poc el flash. Concretar el missatge, penseu que voleu explicar... Possibilitat de retocar les fotos. CRP La Selva II, Blanes