RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
Centre concertat per la Generalitat de Catalunya
ESCOLA GRAS I SOLER.
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Xarxa Productes de la terra
Casal d’estiu 2016 Aquest estiu una màquina màgica ens permetrà convertir-nos en diferents personatges, com ara trapezistes, aviadors, bombers, científics,
PROGRAMA D’ACTIVITATS D’ESTIU 2015
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
1 u n i t a t L’educador infantil.
ACP: ARQUITECTURA CENTRADA EN LA PERSONA
L’aula de Tecnologia. Eines i operacions
APRENENTATGE MULTINIVELL
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
REUNIÓ INFORMATIVA.
TREBALL DE SÍNTESI CURS r ESO INSTITUT VILADECANS VI
CLASSE DELS POPS CURS
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
MONTPELLIER STAGE LINGUISTIQUE.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Continuació: l’espai II
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA DISTRIBUCIÓ DE TASQUES DE NETEJA DINS DE LA LLAR
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
CEIP Marià Galí Guix Preinscripció
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Interacció escola - entorn.
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El patrimoni empresarial.
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
BENVINGUTS !!!!.
Repte 1. Accessibilitat universal dels continguts culturals, espectacles Projectes actuals i propostes de futur.
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?

OPCIONS METODOLÒGIQUES RECURSOS TÈNICS O PEDAGÒGICS QUE UTILITZEN ELS EDUCADORS PER ACONSEGUIR ELS OBJECTIUS QUE CONCRETEN EN LA PROGRAMACIÓ COM ? CENTRES D’INTERÈS RACONS TALLERS JOC LLIURE JOC EXPERIMENTAL

L’ESPAI LA DISTRIBUCIÓ DE L’ESPAI DEPÈN DE L’ESPAI ARQUITECTÒNIC JA DEFINIT I COMPARTIMENTAT. CAL TREURE EL MÀXIM PARTIT DE L’ESPAI QUE DISPOSEM HA DE SATISFER LES NECESSITATS DELS INFANTS: INTERPRETAR L’ESPAI DES DE LA PERSPECTIVA DEL NEN, LES DIMENSIONS S’HAN D’ADAPTAR A LA SEVA REALITAT. DONAR LA MILLOR QUALITAT DE VIDA POSSIBLE: airejat, ventilat, assolellat, temperatura adequada. HA DE RESPONDRE A LES FUNCIONS PER A LES QUALS ESTÀ DESTINAT: jugar,descansar, diferents tipus d’activitats: de silenci, soroll, música, psicomotricitat, plàstiques,... .Decret 282/2006, de 4 de juliol,regula el primer cicle d’Ei i els requisits de centres

Espai arquitectònic Ús exclusiu, amb accés independent des de l’exterior Interior i exterior només per activitats relacionades pròpies de 0-3anys. Sense barreres arquitectòniques Ha de facilitar els desplaçaments: sortida pati,... Finestres exteriors (temperatura,llum,ventilació) Complir normativa: sanitària, seguretat, acústica, accessibilitat Disposar d’espais oberts i tancats.

ESPAIS INTERIORS El disseny i distribució de les aules ha de permetre que l’educador no perdi de vista als infants

ESPAIS TANCATS AULES LAVABOS MENJADOR CUINA SALA POLIVALENT ESPAIS DE PAS ESPAI EDUCADORS/RES

ELS EDUCADORS DECIDEIXEN LA DISTRIBUCIÓ I ORGANITZACIÓ DELS ESPAIS TOTS ELS ESPAIS ES CONSIDEREN EDUCATIUS ELS CENTRES HAN DE TENIR ESPAIS OBERTS I TANCATS AMPLIS ELS EDUCADORS DECIDEIXEN LA DISTRIBUCIÓ I ORGANITZACIÓ DELS ESPAIS

Aules Espai ampli per treball en gran grup, petit grup i individualment. Cada grup d’edat ha de tenir la seva aula. Superfície: 2 m2 per nen. Mínim 30 m2 El disseny de les aules ha de permetre Característiques de distribució: Una zona per al lavabo i canvi de roba: prestatgeria, calaixos oberts, lavabo a mida, sabó i tovallola individual. Zona àmplia per a activitats i per jugar :coixins, taula, cadires,prestatgeries,... Zona per a descans: matalassos i mantes

Aula dels lactants Zona d’higiene, amb canviador alt,calaixos oberts i estris d’higiene individuals Zona d’alimentació: nevera, escalfa biberons, trones. Zona de jocs amb moqueta i coixins, agafadors. Zona per al descans amb bressols.

Continua Powerpoint 2.