ELS PLANS D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
Servei de Contractacions i Subministraments
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
La Directiva 2006/118/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa a la protecció de les aigües subterrànies contra la.
Mapa de capacitat acústica de
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Societats Capitalistes:
HABITATGES BUITS.
CONSELLERIA MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Mòdul d’Admissió i vacants
CONSULTA POPULAR OLESANA
Departament de Justícia
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
Desenvolupament de la sessió:
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Àrea d’Afers Acadèmics
NOCIONS BÀSIQUES DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Eines per una gestió local eficient de l’aigua:
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Auditories energètiques
Jornada Cloenda Esports
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
PLATJA DE SANT SEBASTIÀ
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
2014 Seu electrònica.
El Prat de Llobregat , 8 de juliol de 2004
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Indústria i sòls contaminats
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PARC NATURAL DE LA SERRA DE COLLSEROLA
ELABORACIÓ DEL PLA D’ACTUACIÓ
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Automodificació de matrícula
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
PROGRAMA FLUMEN Formación Permanente en Recursos Hídricos
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl (i 2) Metodologia (en preparacio): el cas del Baix Ter Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Badalona, 1 de desembre de 2005
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Propostes de millora en el GIR
SI NO PLORA EL CEL NO RIU LA TERRA
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Dret processal Administratiu
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Mapa de capacitat acústica d’
Transcripción de la presentación:

ELS PLANS D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS 22 de febrer de 2007

Contingut Quan s’aprova un Pla d’Ordenació d’extraccions? 4 Què és un Pla d’Ordenació d’extraccions? 5 Quan s’aprova un Pla d’Ordenació d’extraccions? 6 Com s’aprova un Pla d’Ordenació d’extraccions?La Declaració de sobreexplotació 7 Com s’aprova un Pla d’Ordenació d’extraccions? Efectes de La Declaració de sobreexplotació 8 Com s’aprova un Pla d’Ordenació d’extraccions? Contingut dels POE’S 9 Contingut dels POE’S elaborats per l’ACA 10 Què s’ha fet fins ara? 11 POE’S en tràmit 12 Acuíferos con POE’S aprobados 13 Carme-Capellades. Situación Geográfica 14 Carme-Capellades. Evolución de niveles 15 Carme-Capellades. POE 16

Contingut La Tordera. Situación Geográfica 17 La Tordera. POE 18 La Tordera. Evolución de niveles 19 La Tordera. Evolución de calidad 20 Francolí-Gaià. Situación Geográfica 21 Francolí-Gaià. Evolución de niveles 22 Francolí-Gaià. POE 23 Problemática 24

QUÈ ÉS UN PLA D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS? És la norma que estableix el règim d’explotació d’una massa d’aigua subterrània declarada sobreexplotada o en risc de sobreexplotació.

QUAN S’APROVA UN PLA D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS? En el supòsit més general, arran de la declaració d’una massa d’aigua subterrània com a sobreexplotada o en risc de sobreexplotació. Supòsits: Extraccions mitjanes anuals properes o superiors al volum mitjà interanual de recàrrega Extraccions que provoquen un deteriorament significatiu de la qualitat de l’aigua Extraccions que, per les seves característiques, posen en perill la sostenibilitat dels aprofitaments a llarg termini La declaració de sobreexplotació correspon al Consell d’Administració de l’Agència Catalana de l’Aigua

COM S’APROVA UN PLA D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS COM S’APROVA UN PLA D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS? LA DECLARACIÓ DE SOBREEXPLOTACIÓ Iniciació del procediment de declaració de sobreexplotació: d’ofici, a instància de la comunitat d’usuaris o d’usuaris que acreditin utilitzar la meitat del volum mitjà interanual extret legalment L’Administració hidràulica elaborarà un estudi de l’aqüífer en què es justifiqui que és procedent declarar la sobreexplotació Dictamen del consell de l’aigua de la conca. En les conques internes es substitueix per un dictamen facultatiu del CUSA Informació pública, informes institucionals i audiència d’interessats (per aplicació del procediment administratiu comú) Acord del Consell d’Administració declarant l’aqüífer sobreexplotat

COM S’APROVA UN PLA D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS COM S’APROVA UN PLA D’ORDENACIÓ D’EXTRACCIONS? EFECTES DE LA DECLARACIÓ DE SOBREEXPLOTACIÓ Paralització de tots els expedients d’autorització d’investigació o de concessió d’aigües subterrànies excepte abastament de població Suspensió del dret establert en art. 54.2 TRLA per a l’obertura de noves captacions Establiment preventiu de límits d’extracció o normes d’explotació Constitució forçosa de la comunitat d’usuaris Remissió al Govern de la proposta de modificació del pla hidrològic Redacció d’un pla d’ordenació d’extraccions, escoltada la comunitat d’usuaris. Es sotmetrà a informació pública i informe del consell de l’aigua de la conca, i serà aprovat pel Consell d’Administració en el termini de dos anys des de la declaració de sobreexplotació

CONTINGUT DELS POE’s Proposa mesures tècniques i administratives per a la millor utilització del domini públic hidràulic Obliga tots els aprofitaments existents (també art. 54.2 i aigües privades) Pot proposar la celebració de convenis amb la comunitat d’usuaris Estableix termini d’execució i de vigència de les seves determinacions El control de l’execució del pla correspon a una junta d’explotació constituïda amb l’aprovació del POE.

CONTINGUT DELS POE’s ELABORATS PER L’ACA Organitza l’àmbit declarat sobreexplotat en polígons de gestió Determina el balanç hídric en cada polígon Assigna un volum admissible de gestió: volum màxim que es pot extreure de cada polígon sense comprometre l’equilibri Dóna les pautes per a continuar la tramitació de les concessions en tràmit i de les noves sol·licituds Estableix prescripcions sobre les mesures a adoptar per a restablir l’equilibri Estableix un sistema d’alerta i els seus efectes.

QUÈ S’HA FET FINS ARA? DECRET 329/1988, D’11 D’OCTUBRE: va declarar sobreexplotats determinats sectors dels aqüífers del Baix Francolí i Bloc de Gaià i va ordenar l’elaboració d’un pla d’ordenació d’extraccions. Aprovació del POE de les zones declarades sobreexplotades pel Decret 329/1988 (15 de març de 1993). Declaració provisional de sobreexplotació de l’aqüífer Carme-Capellades (3 de maig de 2001) Declaració definitiva de sobreexplotació dels aqüífers de la baixa Tordera i aprovació del POE (18 de setembre de 2003) Aprovació del segon POE de determinats sectors dels aqüífers del Baix Francolí i Bloc de Gaià (14 de setembre de 2006) Aprovació del POE de l’aqüífer Carme-Capellades (11 de desembre de 2006)

POE’S EN PREPARACIÓ POE de la cubeta d’Abrera, cubeta de Sant Andreu de la Barca i Vall Baixa i Delta del Llobregat POE de l’aqüífer de la riera de Santa Coloma POE de l’aqüífer de la riera d’Arbúcies

AQÜIFERS AMB POE’s APROVATS LA TORDERA CARME-CAPELLADES FRANCOLÍ-GAIÀ 1:1.250.000

CARME-CAPELLADES. SITUACIÓ GEOGRÀFICA

CARME-CAPELLADES. EVOLUCIÓ DE NIVELLS

COMPARACIÓ DE VOLUMS CARME-CAPELLADES. POE 11/12/2006: s’aprova el POE per acord del Consell d’Administració de l’Agència Catalana de l’Aigua. 15/01/2007: publicació del POE en el DOGC (núm. 4.799) COMPARACIÓ DE VOLUMS Volum gestió: màxim admissible. Volum extracció: extraccions any 2003. Volum inscrit: el que consta en el Registre d’Aigües. POLIGON V GESTIÓ V EXTRACCIÓ V INSCRIT P1 1,1 hm3/a 1,2 hm3/a 0,8 hm3/a P2 6,3 hm3/a 9 hm3/a 7,1 hm3/a TOTAL 7,4 hm3/a 10,2 hm3/a 7,9 hm3/a Volum màxim aportació externa (ATLL): 8,2 hm3/any

LA TORDERA. SITUACIÓ GEOGRÀFICA 1:100.000

COMPARACIÓ DE VOLUMS LA TORDERA. POE 06/02/2003: declaració provisional de sobreexplotació al DOGC (núm. 3.819) 20/10/2003: declaració definitiva de sobreexplotació i aprovació del POE dels aqüífers de La Tordera al DOGC (núm. 3.991) COMPARACIÓ DE VOLUMS Volum gestió: màxim admissible. Volum extracció: extraccions aany 2003. POLÍGONS GESTIÓ V GESTIÓ V EXTRACCIÓ V INSCRIT Superficials (S1-S6) 20,29 hm3/a 20,22 hm3/a 15,19 hm3/a Profunds (P1-P4) 15,98 hm3/a 28,24 hm3/a 7,46 hm3/a TOTALS 36,3 hm3/a 48,5 hm3/a 22,7 hm3/a Volum aportació externa (ITAM): 10 hm3/any (ampliable a 20 hm3/any)

LA TORDERA. EVOLUCIÓ DE NIVELLS

LA TORDERA. EVOLUCIÓ DE QUALITAT

FRANCOLÍ-GAIÀ. SITUACIÓ GEOGRÀFICA

FRANCOLÍ-GAIÀ. EVOLUCIÓ DE NIVELLS CAT

COMPARACIÓ DE VOLUMS FRANCOLÍ-GAIÀ. POE 15/03/1993: s’aprova el POE per acord de la Junta de Govern de la Junta d’Aigües de Catalunya 14/09/2006: se aprova el segon POE per acord del Consell d’Administració de l’Agència Catalana de l’Aigua. 02/11/2006: publicació del segon POE en el DOGC 4752 COMPARACIÓ DE VOLUMS Volum gestió: màxim admissible. Volum extracció: volum d’extracció real. Volum disponible: Possible augment del volum d’extracció. POLIGON V GESTIÓ V EXTRACCIÓ VOLUM DISPONIBLE P1 19 hm3/a 14,89 hm3/a 4,41 hm3/a P2 7,1 hm3/a 4,75 hm3/a 2,09 hm3/a P3 0,97 hm3/a 0,93 hm3/a 0,00 hm3/a TOTAL 27,07 hm3/a 20,57 hm3/a 6,5 hm3/a Volum aportació externa any 2005 (CAT): 70 hm3/any

PROBLEMÁTICA AQÜÍFER PROBLEMÀTICA CARME-CAPELLADES SOBREEXPLOTACIÓ DESCENS NIVELLS PÈRDUA CABAL EN SURGÈNCIES ALTA CONFLICTITAT SOCIAL LA TORDERA INTRUSIÓ SALINA MITJANA CONFLICTIVITAT SOCIAL FRANCOLÍ-GAIÀ BAIXA CONFLICTIVITAT SOCIAL

1. ESQUEMA ACTUAL (APLICAT A ALTRES ÀMBITS) PASSOS SEGUITS: CARACTERITZACIÓ DETALLADA DE L’ÀMBIT ADAPTACIÓ A LA GESTIÓ REDACCIÓ DEL POE APROVACIÓ DEL POE

2. PER QUÈ UN POE? PLA HIDROLÒGIC DE LES CONQUES INTERNES DE CATALUNYA [PHCIC]: Règim d’explotació dels Aqüífers classificats (art. 25): Norma d’explotació o Pla d’Ordenació d’Extraccions Aqüífers no classificats o sense POE (art. 26): criteris mínims

3. CONTINGUT DE LA NORMA D’EXPLOTACIÓ O POE (1/2) (APLICABLE ALS AQÜÍFERS CLASSIFICATS) Ha de contenir (art. 27 PHCIC): a) Cabals i volums d’extracció b) Mesures de millora/increment recursos c) Disposicions específiques sobre CUAS d) Prelació d’usos

3. CONTINGUT DE LA NORMA D’EXPLOTACIÓ O POE (2/2) Pot contenir (art. 27 PHCIC): a) Delimitació de l’aqüífer (...) f) Protecció de l’àrea de recàrrega (art. 34) Possibilitat de recàrrega artificial (art. 35) j) Integració de l’aqüífer a l’estructura global d’explotació (art. 33) k) Definició del seu valor estratègic (art. 32) l) Mesures d’estalvi d’aigua subterrània

4. SITUACIÓ NORMATIVA ACTUAL AL BAIX LLOBREGAT (CUBETA D’ABRERA, CUBETA DE SANT ANDREU, VALL BAIXA, I DELTA DEL LLOBREGAT) Moratòria des de juliol 2002 fins a juliol 2005 No hi ha norma d’explotació ni POE vigents Aplicable TRLA i PHCIC: No adduir necessitats a llarg termini (art. 17) Limitar usos industrials de gran consum (art. 67) Substituir reg i no instal·lar-hi indústries de gran consum (art. 68)

5. NOU PARADIGMA DE GESTIÓ DIRECTIVA MARC DE L’AIGUA Objectiu: bon estat químic i quantitatiu Normes de qualitat i valors llindar (DAS) Participació Recuperació de costos Participació activa CUADLL/CUACSA Seguiment tràmits Realització simulacions

6. SITUACIÓ ACTUAL Grup de treball ACA/CUADLL Model numèric partida: ACA (fet per la UPC) Noves simulacions a càrrec de CUADLL Inici reunions Grup Treball: 06/11/2006 Celebrades diverses reunions Discussions de detall sobre model Manca concretar línies de gestió Finalització dels treballs previsible al març ?

Castellbisbal, 22 de febrer de 2007