Decret 82/2010, de 29 de juny, pel quaI s’aprova el Catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
La Directiva 2006/118/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa a la protecció de les aigües subterrànies contra la.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
FORMACIÓ BÀSICA PER ELABORAR PLANS D’AUTOPROTECCIÓ
Diputació de Barcelona
Proposta al RD 1000/2010 Què ens diu aquest R.D. 1000/2010?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
ACTIVITATS COMERCIALS
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
ACTUACIONS DE LA PROTECCIÓ CIVIL I PRINCIPALS CANVIS QUE IMPLICA LA NOVA DIRECTIVA SEVESO III Núria Gasulla i Fdez. Direcció General de Protecció Civil.
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
El Pla d’autropotecció
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Validació de l’experiència professional
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Com introduir les Guies Docents
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Revetlles amb Precaució, 2011
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Participació electrònica a:
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Nou reglament del Programa RENOVA
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Badalona, 1 de desembre de 2005
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Serveis de Consultoria
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PROGRAMA “XARXA LLIBRES DE TEXT” DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
El departament de Recursos Humans
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Mapa de capacitat acústica d’
Transcripción de la presentación:

Decret 82/2010, de 29 de juny, pel quaI s’aprova el Catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes mesures Sessió informativa Estructuració del Decret 1

Exposició d’aspectes del Decret i de la plataforma tècnica prevista Decret 82/ 2010 del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació (DOGC 5665 de 07.07.2010) 2

Per què s’ha elaborat aquest decret? Objectius del decret Àmbits d’aplicació Aportacions del decret

1.- Per què s’ha elaborat aquest decret? D’una banda, existeix un decret estatal que regula l’autoprotecció: RD 393/2007, de 27 de març, pel qual s’aprova la Norma Bàsica d’Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d’emergència D’altra banda: Llei 4/97, de protecció civil de Catalunya LO 6/06, d’Estatut d’Autonomia de Catalunya

Llei 4/97, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya: Art 7.1: “Les persones, les empreses i, en general, les entitats i els organismes que fan activitats que poden generar situacions de greu risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública, i també els centres i les instal·lacions, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu per situacions d'aquest caràcter, són obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i a mantenir els mitjans personals i materials necessaris per a afrontar situacions de risc i d'emergència.” Art 7.2: El Govern ha de determinar per reglament el Catàleg d'activitats i els tipus de centres a què es refereix l'apartat 1, i també les mesures mínimes a adoptar en cada cas, d'acord amb les directrius bàsiques d'autoprotecció establertes per la legislació vigent. En el procediment d'elaboració d'aquest Catàleg s'han d'escoltar les persones, les entitats i els centres afectats, directament o per mitjà de llurs organitzacions associatives” Art. 20: “El Govern ha de determinar per reglament l'estructura del contingut dels plans d'autoprotecció” El DECRET D’AUTOPROTECCIÓ és un reglament executiu o de desenvolupament de la llei 4/97

grup de treball amb la participació de: bombers de la Generalitat, SEM, Mossos d’Esquadra, joc i espectacles, assessoria jurídica del Departament i DGPC Aportacions rebudes abans del tràmit d’informació pública Col·legi d’enginyers industrials de Catalunya Col·legi d’enginyers tècnics industrials de Catalunya Associació de Tècnics de Protecció Civil de Catalunya Associació Catalana de Municipis i Comarques de Catalunya Federació de Municipis de Catalunya Ajuntament de Barcelona DPTOP DGPEIS Departament d’Innovació, Universitats i Empresa (Subdirecció General de Seguretat Industrial) Transparència i àmplia participació en el procés d’elaboració del decret

Al·legacions rebudes durant el tràmit d’informació pública EPSI AEQT Ajuntament de Barcelona FEDEQUIM Diputació de Barcelona FMC Departament d’Educació ACM DG d’Energia i Mines Consell tècnic Secretaria de Seguretat (Servei de Seguretat Privada) DG Qualitat Normativa Departament de Treball CTESC DPTOP Gabinet jurídic Col·legi d’arquitectes IDES Col·legi d’enginyers industrials Col·legi de geografia Col·legi d’ambientòlegs

2.- Objectius del decret Donar resposta als articles 7 i 20 de la llei 4/97: establir el catàleg d’activitats que poden pot generar o veure’s afectades per situacions de greu risc col·lectiu Establir els sistemes de control per part de l’administració, tant local com autonòmica, respecte la validació del pla, el seu registre i el seu procés d’implantació Garantir els continguts mínims i de qualitat dels PAU de major risc mitjançant l’acreditació de tècnics amb experiència demostrable o per mitjà de formació o exàmen per les altres persones interessades. Establir els sistemes de coordinació entre les activitats i els serveis públics que formen el sistema de la protecció civil, en cas d’emergència.

3.- ÀMBIT D’APLICACIÓ i DIFERÈNCIES AMB LA NBA: empreses i en general, les entitats i els organismes que fan activitats que poden generar situacions de greu risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública, i també centres i les instal·lacions, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu per situacions d’aquest caràcter Annex IA: CATÀLEG D’ACTIVITATS D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA (Incloses a la NBA) Annex IB: CRITERIS per declarar com a activitats d’interès per a la protecció civil de Catalunya, activitats no incloses explícitament a l’annex IA Annex IC: CATÀLEG D’ACTIVITATS D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL LOCAL (No incloses a la NBA, que presenten menor risc que annex IA i IB però que són de gran impacte social en cas d’accident)

+ RISC Annex IA: activitats d’emmagatzematge de productes químics acollides a les ITC APQ activitats de gestió de residus perillosos aeroports conductes per al transport de mmpp instal·lacions nuclears edificis d’importància estratègica per la gestió de les emergències aparcaments de mmpp per carretera i ferrocarril càmpings amb > 2000 persones ...

+ RISC Annex IA: Establiments d’usos sanitaris amb hospitalització o tractament quirúrgic amb ≥ 200 llits Establiments sanitaris amb ocupació ≥ 2.000 persones o alçada d’evacuació ≥ 15 m Activitats docents destinades a persones discapacitades Activitats docents amb alçada d’evacuació ≥ 15 m o ocupació ≥2.000 persones Establiments d’ús residencial públic (activitats de residència o centres de dia destinats a ancians o discapacitats) amb > 100 persones Edificis d’activitats comercials, administratives, de prestació de serveis o de qualsevol altre tipus, amb alçada d’evacuació ≥ 28 m o ocupació ≥ 2.000 persones Ports industrials infraestructures hidràuliques CECAT i Centre d’Atenció i Gestió de Trucades Ports comercials, pesquers i esportius que no siguin d’interès general ...

+ RISC Annex IB: criteris per incloure activitats, per resolució motivada de DGPC: elements vulnerables o molt vulnerables que estiguin ubicats a les zones de risc del Plaseqcat elements vulnerables o molt vulnerables que estiguin ubicats a les zones de risc d’altres plans activitats o centres que presenten dificultats d’accés per als serveis de rescat o que no poden rebre auxili en un temps inferior a 20 minuts altres activitats

- RISC Annex IC: Activitats NO incloses a la Norma Bàsica d’autoprotecció però que presenten risc (menor que les de l’annex IA): teatres amb ocupació entre 500 i 2000 persones concerts en espais a l’aire lliure en espais tancats, amb ocupació entre 500 i 5000 persones concerts a l’aire lliure en espais no tancats, amb ocupació entre 1.000 i 15.000 persones activitats amb mmpp en un % dels llindars inferiors de la Seveso

- RISC escoles amb < 2000 persones i > 500 persones, llars d’infants i ludoteques activitats en espais públics, de risc, de caràcter festiu, tradicional o popular Establiments d’usos sanitaris amb hospitalització o tractament quirúrgic amb < 200 llits Establiments sanitaris amb ocupació < 2.000 persones i > 100 persones Aeròdroms i heliports Residències de gent gran no incloses a l’annex IA (< 100 persones) Edificis d’activitats comercials, administratives, de prestació de serveis o de qualsevol altre tipus, amb ocupació < 2.000 persones i > 500 persones Curses esportives fora del casc urbà o en trams Curses esportives dins del casc urbà amb >1.000 participants Càmpings amb <2.000 persones ubicats en zona de risc ...

ENTRADA EN VIGOR: TIPUS D’ACTIVITAT ENTRADA EN VIGOR EXCEPCIONS? Activitats i centres d’interès per a la protecció civil de Catalunya En el termini de sis mesos a partir de l’endemà de la seva publicació en el DOGC (07/01/2011) Les persones titulars d’activitats afectades per aquest Decret que tinguin més de deu centres, instal·lacions o establiments ubicats a Catalunya, poden adreçar a la Direcció General competent en matèria de protecció civil una sol·licitud motivada de modificació dels terminis del compliment de les obligacions que es deriven d’aquest Decret. La Direcció General competent en matèria de protecció civil ha de resoldre de forma motivada sobre el calendari alternatiu de compliment de les esmentades obligacions Activitats que compleixin els criteris continguts en l’annex I.B d’aquest Decret i que siguin declarades d’interès per a la protecció de Catalunya En el termini que estableixi la resolució de la Direcció General competent en matèria de protecció civil

Activitats i centres d’interès per a la protecció civil local TIPUS D’ACTIVITAT ENTRADA EN VIGOR EXCEPCIONS? Activitats i centres d’interès per a la protecció civil local En el termini d’un any a partir de l’endemà de la seva publicació en el DOGC (07/07/11) En el termini de sis mesos, a partir de l’endemà de la seva publicació en el DOGC: Teatres, auditoris, sales de congressos o cinemes amb una ocupació menor de 2000 persones i superior a 500 persones. Discoteques, sales de festa i altres establiments oberts al públic no inclosos explícitament en l’annex I d’aquest Decret, amb una ocupació menor de 2000 persones i superior a 500 persones. Les activitats d’espectacles públics, les activitats recreatives i les activitats esportives, a l’aire lliure, en espais tancats: aquelles amb una capacitat o aforament igual o superior a 500 persones i inferior a 5000 persones. Activitats en espais públics, de risc, de caràcter festiu, tradicional o popular. Establiments d’ús educatiu amb una ocupació menor de 2000 persones i superior a 500, i les llars d’infants i les ludoteques. Residències de gent gran o de persones amb mobilitat reduïda no incloses en l’apartat A. Càmpings no inclosos en els apartats A i B d’aquest annex, que estiguin ubicats a menys de 500 m de massa forestal. Càmpings no inclosos en els apartats A i B d’aquest annex, que estiguin ubicats a les zones de risc definides als plans de protecció civil de la Generalitat. Tallers ocupacionals o centres de treball de persones amb disminucions físiques, psíquiques o sensorials greus i permanents Les persones titulars d’activitats afectades per aquest Decret que tinguin més de deu centres, instal·lacions o establiments ubicats a Catalunya, poden adreçar a la Direcció General competent en matèria de protecció civil una sol·licitud motivada de modificació dels terminis del compliment de les obligacions que es deriven d’aquest Decret. La Direcció General competent en matèria de protecció civil ha de resoldre de forma motivada sobre el calendari alternatiu de compliment de les esmentades obligacions.

ENTRADA EN VIGOR: DISPOSICIONS ADDICIONALS Primera Regulació específica al municipi de Barcelona D’acord amb les competències de l’Ajuntament de Barcelona en virtut de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona; de l’ordenança reguladora de les condicions de protecció contra incendis, i de la resta de normativa d’aplicació en matèria de règim local, correspon a l’Ajuntament de Barcelona regular el catàleg, la tramitació, la verificació i el control dels plans d’autoprotecció de les instal·lacions, establiments o activitats d’interès per a la protecció civil local aplicant els criteris de la seva normativa.

4.- Aportacions del decret El decret concreta: 1.- Obligacions per totes les activitats incloses 2.- Requisits que han de complir els PAU de les activitats 3.-Procediment administratiu que han de seguir les activitats, en funció del seu risc 4.- Participació de protecció civil en la gestió de les emergències associades a aquestes activitats 5.- Mitjans de prevenció 6.- REPAU

4.1.- Obligacions per totes les activitats incloses : garantir les condicions d’autoprotecció elaborar el PAU de l’activitat (el PAU ha de complir determinats requisits) presentar el PAU a l’òrgan competent incorporar al PAU les modificacions pertinents i assegurar les actualitzacions remetre al registre les dades implantar el PAU: formació i simulacres (mínim 1 anual) Activitats incloses a l’Annex IA per resolució del DGPC, activitats que compleixin els criteris de l’Annex IB Activitats incloses a l’annex IC

L’administració competent HOMOLOGA el PAU Concepte d’autoprotecció que va més enllà de l’elaboració d’un pla d’autoprotecció Segons l’article 3 del decret, el sistema d’autoprotecció “comprèn tot el conjunt d’accions i mesures que tenen com objectiu prevenir i controlar els riscos sobre les persones i els béns, i donar resposta adient a les possibles situacions d’emergència, així com a garantir la integració d’aquestes actuacions amb el sistema públic de protecció civil”. És a dir, l’autoprotecció engloba: una fase prèvia, l’objectiu de la qual ha de ser comprovar que l’establiment compleix amb les condicions mínimes d’autoprotecció i una fase posterior, el resultat de la qual és l’elaboració del PAU. L’administració competent HOMOLOGA el PAU El control de l’administració competent demostra que la instal·lació compleix amb les condicions mínimes de seguretat i el PAU és correcte? SÍ El titular de la instal·lació ha d’efectuar les modificacions necessàries segons l’informe tècnic emès per l’administració competent NO

4.2.- Requisits que ha de complir el PAU: El PLA D’AUTOPROTECCIÓ és el document que preveu, per una determinada activitat, instal·lació, centre, establiment o dependència: les emergències que es poden produir com a conseqüència de llur pròpia activitat i les mesures de resposta davant situacions de risc, de catàstrofes i de calamitats públiques que els poden afectar. ha de ser elaborat i firmat per un tècnic competent el decret contempla 2 índex possibles: 1 índex més detallat per les activitats de més risc (annex IA i IB) 1 índex més simplificat per les activitats de menys risc (annex IC) ha de ser revisat cada 4 anys el manual d’actuació que especifiqui: com es detecta l’emergència? com s’alerta als actuants externs? Com s’alerta als ocupants? com es rep als serveis externs? quines mesures caldria prendre en cada cas? quina informació es dóna a la població? permisos especials de treball, manteniment de les instal·lacions...

Document 1: Identificació de la instal·lació Document 1: Identificació de la instal·lació. Inventari, anàlisi i avaluació del risc Document 2: Inventari i descripció dels mitjans i mesures d'autoprotecció Document 3: Manual d'actuació Document 4: Implantació, manteniment i actualització Annex 1 Directori de comunicacions Telèfons d’emergències d’ajuda externa Telèfons del personal d’emergències de l’activitat Telèfons de les empreses de serveis i manteniment Annex 2 Formularis per a la gestió de les emergències Annex 3 Plànols. Recull dels plànols esmentats en els diferents documents del pla Annex 4 Fitxes d’actuació

Relació índex NBA i Decret PAUs de la Generalitat Part 1, activitats Annex I.A Part 2, activitats Annex I.C NBA Document 1. Apartat 1.1 Capítol 1 Document 1. Apartat 1.2 Capítol 2 Document 1. Apartat 1.3 Document 1. Apartat 1.4 Capítol 3 Document 1. Apartat 1.5 Document 1. Apartat 1.6 Document 1. Apartat 1.7 Document 2. Capítol 4 Document 3 Apartats 3.1 fins a 3.5 (nou!!!) Document 3 Apartats 3.1 fins a 3.4 Capítol 6 Document 3 Apartat 3.6 Capítol 7 Document 4 Apartats 4.1 i 4.2 Capítol 8 Document 4 Apartat 4.3 Document 4 Apartat 4.3 a 4.6 Capítol 9 Document 4 Apartat 4.5.1 No n’hi ha Capítol 5 Annex 1 Annex I Annex 2 Annex II Annex 3 Annex III Annex 4 No existeix

4.3.- Procediment administratiu que han de seguir les activitats, en funció del seu risc: INSTAL·LACIONS DE RISC PER LA PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA Activitats incloses a l’Annex IA Instal.lacions que compleixin els criteris de l’annex IB i per a les quals hi ha una resolució de DGPC ACTIVITATS SOTMESES A CONTROL DE LA GENERALITAT Control DGPC Homologació CPCC SOTMESES AL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU DE L’ART 15 ACTIVITATS SOTMESES A CONTROL MUNICIPAL: Control municipis Homologació CPCM INSTAL·LACIONS DE RISC PER LA PROTECCIÓ CIVIL LOCAL Activitats incloses a l’Annex IC SOTMESES AL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU DE L’ART 16 - RISC

PROCEDIMENT ADMINISTRATIU A SEGUIR PER LES ACTIVITATS DE MÉS RISC (Annex IA)

Presentació del PAU a la CPCC Homologació de la revisió del PAU: condicionada a la correcta implantació Comunicació a la DGPC que l’activitat està afectada pel decret En el termini de 3 mesos des de l’entrada en vigor del decret Activitats NOVES: 6 mesos Activitats EXISTENTS sense PAU homologat: 1 any Activitats EXISTENTS amb PAU HOMOLOGAT: 4 anys (propera revisió) PAU elaborat (ja disponible a l’inici de l’activitat) Presentació del PAU a la CPCC La CPCC sol·licita a l’Ajuntament/s les al·legacions sobre el PAU. L’ajuntament/s (consell comarcal o entitat externa acreditada) té 3 mesos per fer les al·legacions. La DGPC (o entitat externa acreditada) elabora informe tècnic (evacuat en el termini de 4 mesos. Silenci positiu) HOMOLOGACIÓ del PAU per la CPCC Procediment de CONTROL I AVALUACIÓ de la IMPLANTACIÓ per part de la Generalitat (en base a les notificacions de realització de simulacres + informe elaborat pel cap de l’emergència i signat també pel titular de l’activitat. Potestat d’assistir a simulacres.) REVISIÓ del PAU (cada 4 anys o sempre que hi hagi canvis importants en el risc)

PROCEDIMENT ADMINISTRATIU A SEGUIR PER LES ACTIVITATS DE MÉS RISC Activitats que seran tramitades per serveis centrals de la DGPC Activitats que seran tramitades pel servei territorial corresponent Això és una qüestió interna d’organització de la DGPC, que no afecta els titulars de les activitats, que igualment, en ambdós casos hauran de fer tots els tràmits a través del REPAU

RESOLUCIÓ motivada de DGPC: ANNEX IB: Instal·lacions que compleixin els criteris de l’annex IB i per a les quals hi ha una resolució de DGPC Personal tècnic de la DGPC (d’ofici o a instancia de part) fa un estudi tècnic detallat de la instal·lació i comprova que la instal·lació compleix algun/s dels criteris de l’annex IB RESOLUCIÓ motivada de DGPC: - Declarant la instal·lació com a activitat d’interès per a la protecció civil de Catalunya - Especificant els terminis per al compliment de les seves obligacions La instal·lació té la consideració d’activitat d’interès per a la protecció civil de Catalunya i per tant resta sotmesa al procediment administratiu de l’article 15, respectant els terminis que estableixi la resolució de DGPC

FUNCIONS PRINCIPALS DELS ÒRGANS DE LA GENERALITAT ACTIVITATS DE L’ANNEX IA i IB: ÒRGANS COMPETENTS QUE PARTICIPEN EN EL PROCEDIMENT ADMINISTRATRIU FUNCIONS PRINCIPALS DELS ÒRGANS DE LA GENERALITAT DGPC: - Informes tècnics sobre PAU instal·lacions annex IA i IB Control implantació PAU instal·lacions annex IA i IB Inspeccions instal·lacions annex IA i IB Resolució d’afectació d’instal·lacions annex IB Acreditació i control de les entitats Col·laborar amb ISP en formació CPCC: - Homologa PAU instal·lacions annex IA i IB Homologa revisions de PAU instal·lacions annex IA i IB És informada de les actualitzacions de PAU instal·lacions annex IA i IB ISPC: formació tècnics competents

FUNCIONS PRINCIPALS DELS ÒRGANS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL ACTIVITATS DE L’ANNEX IA i IB: ÒRGANS COMPETENTS QUE PARTICIPEN EN EL PROCEDIMENT ADMINISTRATRIU La majoria de les actuacions les portarà a terme la Generalitat FUNCIONS PRINCIPALS DELS ÒRGANS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntaments: Al·legacions sobre PAU d’instal·lacions annex IA que afecten el terme municipal Consells comarcals i altres ens de caràcter supramunicipal: Donar suport al municipi

PROCEDIMENT ADMINISTRATIU A SEGUIR PER LES ACTIVITATS DE MENYS RISC (Annex IC)

PAU elaborat (ja disponible a l’inici de l’activitat) Homologació de la revisió del PAU: condicionada a la correcta implantació Comunicació a l’ajuntament que la instal·lació està afectada pel decret En el termini de 3 mesos des de l’entrada en vigor del decret PAU elaborat (ja disponible a l’inici de l’activitat) Activitats NOVES: termini de 6 mesos Activitats EXISTENTS sense PAU homologat: 1 any Activitats EXISTENTS amb PAU HOMOLOGAT: 4 anys (propera revisió) Presentació del PAU a l’ajuntament Informe tècnic elaborat pel propi Ajuntament (consell comarcal o altres ens supramunicipals) o entitat externa acreditada (evacuat en el termini de 3 mesos. Silenci positiu) HOMOLOGACIÓ del PAU per la Comissió Municipal de Protecció Civil ó en el seu defecte, per la Comissió Comarcal de Protecció Civil ó per la Comissió de Govern ó pel Ple de l’ajuntament Procediment de CONTROL I AVALUACIÓ de la IMPLANTACIÓ per part de l’ajuntament (en base a les notificacions de realització de simulacres + informe elaborat pel cap de l’emergència i signat també pel titular de l’activitat. Potestat d’assistir a simulacres.) HOMOLOGACIÓ de les revisions (cada 4 anys o sempre que hi hagi canvis substancials en el risc)

Ajuntaments: CMPC: ACTIVITATS DE L’ANNEX IC: ÒRGANS COMPETENTS QUE PARTICIPEN EN EL PROCEDIMENT ADMINISTRATRIU FUNCIONS PRINCIPALS DELS ÒRGANS DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntaments: -Informes tècnics sobre PAU instal·lacions annex IC Control implantació PAU instal·lacions annex IC Inspeccions instal·lacions afectades annex IC CMPC: -Homologa PAU instal·lacions annex C Homologa revisions de PAU instal·lacions annex IC És informada de les actualitzacions de PAU instal·lacions annex IC Consells comarcals i altres ens de caràcter supramunicipal: Donar suport al municipi

DGPC: ISPC: ACTIVITATS DE L’ANNEX IC: ÒRGANS COMPETENTS QUE PARTICIPEN EN EL PROCEDIMENT ADMINISTRATRIU La Generalitat actuarà de forma excepcional o subsidiària FUNCIONS PRINCIPALS DELS ÒRGANS DE L’ADMINISTRACIÓ AUTONÒMICA DGPC: Inspeccions instal·lacions afectades Acreditació i control de les entitats Col·laborar amb ISP en formació ISPC: formació tècnics competents

COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA O ALERTA: 4.4.- Participació de protecció civil en la gestió de les emergències associades Activitats incloses a l’Annex IA Per resolució del DGPC, activitats que compleixin els criteris de l’annex IB COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA O ALERTA: Nom de la instal·lació Emplaçament Descripció i abast del sinistre Mesures adoptades i previstes Mesures de recolzament de l’exterior 112 És necessari activar cap pla de protecció civil ? CECAT COMUNICACIONS DESPRÉS DE L’EMERGÈNCIA: informe a la Direcció General de Protecció Civil, en un termini màxim de 7 dies hàbils: causes de l’emergència, cronologia de les actuacions, mesures de protecció preses, aspectes del PAU a modificar...

Activitats incloses a l’Annex IA Per resolució del DGPC, activitats que compleixin els criteris de l’annex IB SERVEIS BÀSICS: Si impliquen activació del PROCICAT, caldrà incorporar un representant, al CECAT

COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA: Activitats incloses a l’annex IC COMUNICACIONS DURANT L’EMERGÈNCIA: 112 El municipi valorarà la conveniència o necessitat d’activar els seus plans i d’avisar al CECAT CRA Si el municipi NO té CRA, l’avís es farà a CECAT!!! COMUNICACIONS DESPRÉS DE L’EMERGÈNCIA: informe a l’òrgan competent en matèria de protecció civil de l’Ajuntament

4.5.- Mitjans de prevenció: Cobertura de mancances normatives de prevenció: S’han establert mesures de protecció mínimes: Vigilància i seguretat Sanitaris Prevenció, extinció i salvaments El contingut d’aquests annexes ha estat elaborat en col·laboració amb els cossos operatius catalans: Mossos d’Esquadra, SEM i Bombers de la Generalitat, respectivament.

Vigilància de seguretat Es tracta dels dispositius de caire “policial”. El decret estableix, per cada tipologia d’activitat, les mesures de seguretat obligatòries o recomanables

Serveis preventius sanitaris Els mitjans de tipus sanitari s’estableixen sobretot en funció del volum de població associat a les activitats i no tant en funció d’altres factors que poden anar associats al risc:

Serveis preventius sanitaris Són les següents excepcions a la norma general: Les instal·lacions per a les quals, els serveis públics d’emergències mèdiques certifiquin que tindrien un temps d’arribada màxim de 5 minuts, no estan obligades a dotar-se de mitjans mínims. En aquells casos en què, segons l’anàlisi de risc inclosa al pla d’autoprotecció de l’activitat, es demostri que l’ocupació real o efectiva de l’establiment és inferior al 50% del seu aforament, no caldrà aplicar les previsions generals de la taula 1, sinó que es podrà requerir al Servei d’Emergències Mèdiques de la Generalitat (SEM) una estimació dels recursos sanitaris necessaris per garantir la seguretat a l’activitat. Per al cas d’activitats puntuals organitzades en alguna de les instal·lacions incloses a l’àmbit d’aplicació d’aquest Decret (com per exemple: concerts, esdeveniments esportius d’especial rellevància...), la persona titular de l’activitat haurà d’adreçar, amb la deguda antelació (en un termini mínim de 7 dies hàbils), al Servei d’Emergències Mèdiques de la Generalitat (SEM) una sol·licitud d’estimació dels recursos sanitaris necessaris per garantir la seguretat durant el desenvolupament de l’activitat. En aquests casos, el SEM aplicarà el seu programa de valoració de dispositius sanitaris i donarà el dimensionament sanitari necessari per un esdeveniment en concret, tenint en compte tots els paràmetres variables i propis de l’activitat en qüestió.

Serveis preventius en matèria d’incendis

4.6.- Registre electrònic de PAUS El registre electrònic es farà mitjançant una plataforma digital tipus web que serà accessible a: Instal·lacions afectades CECAT Serveis públics d’emergència Ajuntaments DGPC CPCC Delegació del Govern de l’Estat (correfocs i castells de foc) Subdirecció General de Seguretat Industrial (DIUE) La NBA només parlava de l’existència d’un registre de PAUs però cal assegurar que podem eliminar el paper, els registres presencials i el més important, -que els plans siguin eines i no papers!