Los artículos son importantes…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Advertisements

Capítulo 3A ¿Desayuno o almuerzo?. To talk about breakfast.
Sí, me gusta comer una hamburguesa.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit.
LAS GRASAS mantequilla aceite LA PROTEÍNA bistec.
La comida y la salud Food and health!. la cena el bistec.
La Comida.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
FYI:Speaking Evidence Next Class!
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
CapÍtulo 3a.
Hoy es viernes, el 27 de enero de 2017
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 17 de enero
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La Comida: En el Desayuno y Almuerzo
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
My comida favorita In the lesson you will learn to:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Las Comidas.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Desayuno o almuerzo?.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Los artículos son importantes… ¡Buenos días! Los artículos son importantes… Trabajo del timbre: Saquen tu búsqueda de la última clase. Get out your scavenger hunt from last class. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions about food/drinks evaluate language, using ‘gusta’ and ‘gustan’ at the appropriate times & how to use me, te, le, nos, and les correctly describe foods We’ll know we’re successful when we can… ask and answer target questions, including questions using ‘gusta’ vs. ‘gustan’ talk about others’ preferences using the correct forms of gustar in complete sentences use our “recycled” structures with different ‘ser’ & adjective forms considering gender & quantity (i.e. the concept of agreement) to make grammatically-correct sentences to describe foods.

¿Qué le gusta a un compañero? - A ______ le gusta(n) _________. ¿Qué les gusta a unos compañeros? - A _____ y a ______ les gusta(n) ______. ¿Qué les gusta a Uds.? - A _____ y a mí nos gusta(n) ______.

¿Qué no le gusta a un compañero? - A ______ no le gusta(n) _________. ¿Qué no les gusta a unos compañeros? - A _____ y a ______ no les gusta(n) ______. ¿Qué no les gusta a Uds.? - A _____ y a mí no nos gusta(n) ______.

Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado

Record at least 1 food for each type of adjective (5 min.). Homework: Finish writing on back of adjectives graphic organizer. Complete wrksht. Pgs. 109 & 67 Ask & answer “BINGO” questions. A1: Get out list of foods. Record at least 1 food for each type of adjective (5 min.). Large group practice.

los perritos calientes las salchichas el tocino el jamón el queso el yogur los huevos las galletas los plátanos el cereal la ensalada el sándwich las hamburguesas los perritos calientes las papas fritas la sopa la pizza los refrescos el agua* la leche la limonada el café el té el jugo de manzana

¿Te gusta(n) ______? ¿Por qué sí/no? ¿Cómo es ____? ¿Cómo son ____? “A mí (no) me gusta(n) porque…” food/drink es OR son adjective …la pizza es deliciosa. …los huevos son limosos.