¡Buenos días! Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Advertisements

¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Expressing likes in Spanish
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Saying what someone likes
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Saying what someone likes
¿Qué te gusta hacer?.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Guía de estudio Examen del tema 1
Answer in SPANISH in complete sentences!
Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario. Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario.
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Meta: I can understand information about school activities and rules
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja de los sonidos. Take out your ‘Sounds like’ sheet. 2. Practiquen con sus compañeros. Practice quizzing your partner and being quizzed by your partner.

Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… understand new essential vocabulary: i.e. infinitive verbs, seasons, and weather talk and write about activities we like and dislike using forms of the verb “gustar” evaluate how to use negative language correctly with gustar use questioning strategies to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes We will know we are successful when we can … learn the TPRS actions for weather & complete the graphic organizer recognize a variety of “infinitive” verbs and identify/pronounce those words correctly translate a short conversation on dislikes analyze an incomplete passage’s meaning to determine whether ‘A mí también’ or ‘A mí tampoco’ would be appropriate to use participate in the circle conversation, asking & answering questions in pure Spanish

Meta: to use infinitive verbs correctly Éxito: We can recognize a variety of verbs and identify/pronounce those words correctly

Preguntas y respuestas General ¿Qué te gusta hacer? (A mí) me gusta… ¿Qué no te gusta hacer? (A mí) no me gusta… Specific ¿Te gusta…? Sí, (a mí) me gusta… No, (a mí) no me gusta… Meta: to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes

Meta: to use negative language correctly Negativos español inglés No me gusta … -¿Te gusta…? -No, no me gusta … -No, no me gusta nada No me gusta … tampoco A mí tampoco. No me gusta ni… ni … … = infinitivo (i.e. bailar, correr, escribir) Meta: to use negative language correctly

B: No, I don’t like to dance at all. And you? Leen la conversación en inglés. Escriben la conversación en español. A: Do you like to dance? B: No, I don’t like to dance at all. And you? A: I don’t like to dance either. I don’t like to dance or sing. Meta: to use negative language correctly Éxito: We can translate a short conversation on dislikes

Un video con todo el vocabulario…¡y más! https://www.youtube.com/watch?v=9dUlRoSrIJ4

¿A mí también o a mí tampoco? Work in pairs. Read each mini-conversation together. Write the appropriate response on the whiteboard. *There should be different writer each round! 4. Lift the board up when instructed. Luis: A mí me gusta mucho dibjuar, ¿y a ti? Susana: _____________________________ Meta: to use negative language correctly Éxito: We can analyze an incomplete passage’s meaning to determine whether ‘también’ or ‘tampoco’ would be appropriate to use

¿A mí también o a mí tampoco? 1 Jorge: “A mí me gusta mucho dibjuar.” Susana: “____________________.”

¿A mí también o a mí tampoco? 2 Jorge: “No me gusta nada hablar por teléfono.” Susana: “_____________________”

¿A mí también o a mí tampoco? 3 Jorge: “A mí no me gusta ni bailar ni correr.” Susana: “_____________________”

¿A mí también o a mí tampoco? 4 Jorge: “Me gusta esquiar. ¿Y a ti?” Susana: “____________________”

¿A mí también o a mí tampoco? 5 Jorge: “Me gusta mucho montar en bicicleta.” Susana: “____________________”

¿A mí también o a mí tampoco? 6 Jorge: “Me gusta cantar. También me gusta tocar la guitarra, pero no me gusta trabajar. ¿Te gusta trabajar?” Susana: “_____________________”

¿A mí también o a mí tampoco? 7 Susana: “¿Te gusta montar en monopatín? Jorge: “Sí, a mí me gusta montar en monopatín. ¿Y a ti? ” Susana: “No, no me gusta nada.”

Una charla, charla, charla ¿Te gusta_________? Sí, me gusta mucho… Sí, me gusta … No, no me gusta… No, no me gusta nada… *Me gusta también. *A mí también. *No me gusta tampoco. *A mí tampoco. Meta: to ask and answer specific about likes and dislikes Éxito: We can participate in the mingle activity, asking & answering questions in pure Spanish

que nos gusta hacer en cada estación Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno El tiempo Actividades que nos gusta hacer en cada estación

…¿y cómo eres? ¿Eres_________? ¿Te gusta _____ en… Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno ? ¿Qué te gusta hacer cuando ______ en _____? …¿y cómo eres? ¿Eres_________? Specific Question General Question Meta: To make connections between new vocabulary (seasons & activities) and old vocabulary (characteristics) Éxito: We can connect concepts from the graphic organizer to our likes/dislikes and create complex sentences using new and old material.