La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Put your HW out on your desk. 2. Saquen los “I can…” statements para Unidad 2 y hagan una reflexión. Get out your “I can…” statements for this unit & reflect/adjust based on your current levels! ¡Buenos días! 5

2 ¿Qué quieres hacer hoy? 5

3 Las metas de hoy… Para tener éxito…
We are learning (to)… recognize & pronounce infinitives for activities describe activities we like to do using ‘gustar’ describe the seasons and types of weather We will know we are successful when we can … identify infinitive endings use our target questions and respond with “me gusta…” connect activities to seasons complete graphic organizer

4 Unidad 2 While this is our second unit, it connects to the following chapters in the text: Capítulo 1B Capítulo 1A Abran tus libros a p. 26…”A primera vista…” 10

5 Sounds like… 10

6 She writes and I like to read.
INFINITIVO (INFINITIVE) The basic form of a verb (action word) undefined by a subject or tense (in Spanish, these end in -ar, -er, and -ir) escribir = to write levantar = to lift abrir = to open sacar = to take out necesitar = to need ser = to be (permanent; names, characteristics, etc.) estar = to be (temporary; feelings, location, etc.) *The –ar/-er/-ir is like the “to ___” part in an infinitive in English! She writes and I like to read. 10

7 Ejemplos de los infinitivos…
ar er - ir 10

8 Las farsas de actividades – “Charades”
Work in groups of four. Each group needs one of the vocab. lists (p. 46 from the book). 2. Each person takes a turn. He/she picks one of the activities to act out. The other players ask him/her questions – taking a guess – ex. “¿Bailar?” (To dance?) The actor responds with either: “Sí, bailar” or “No, no bailar” 5. The round ends when the correct activity is guessed. Switch players. 10

9 ¿Cómo se dice “me gusta” en inglés?

10 Estoy bien = Yo estoy bien
Me gusta = A mí me gusta Me llamo = Yo me llamo Estoy bien = Yo estoy bien

11 Los Gustos To express our likes and dislikes, we will use the verb: ______________________________ This verb really means: _______________________________________________________ Instead of using the subject pronoun “yo” to start to say “I like”, we will use the object pronoun “_____________.” There is a short way to say “I like to ski”, which is: “___________________________________________________.” And a long way, which is: “_______________________________________________________________________.” The word “A” at the beginning of the sentence means: ____________ because remember, that while the interpretation is “I like to ski,” the actual translation is: _________________________________________________________________.

12 me, te, le, nos, les A mí me gusta = it pleases me
A ti te gusta = it pleases you A él/ella/Ud. le gusta = it pleases him/her/Ud. A nosotros nos gusta = it pleases us A ellos/ellas/Uds. les gusta = it pleases them

13 Usos de me gusta español inglés ¿Qué te gusta hacer? Me gusta… ¿A tí?
Sí, me gusta mucho… Me gusta … también. Me gusta … y … … = infinitivo (i.e. bailar, correr, escribir)

14 que nos gusta hacer en cada estación
Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno El tiempo Actividades que nos gusta hacer en cada estación

15 Tarea del libro Para la próxima vez… Act. 8 de p. 56 Act. 18 de p. 61
*write these down in your agenda POR FAVOR  Act. 8 de p. 56 Act. 18 de p. 61 Act. 19 de p. 62 Act. 21 de p.63

16 ¡La evidencia! Record your grade in your Spanish 1 Unit Portfolio.
Decide whether or not more action needs to be taken: If you want a higher grade, analyze the red underlined errors. Come in this Thu. or next Thu. with your stapled packet & fix up to improve. If you want your AD piece of writing hung up, add color/drawings/pics/symbols & give back to Sra. M.


Descargar ppt "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre."

Presentaciones similares


Anuncios Google