¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
-AR VERBS Español.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Practiquen los adjetivos con
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Listening quiz postponed until next class!
Complete the following sentences using the word bank.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Saying what someone likes
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
¡Buenos Días! **QUIZ TODAY**
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Saying what someone likes
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Regular AR VERBS.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Gustar (To Please) like.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Meta: I can understand information about school activities and rules
Unidad 1, Lección 1 Gramática
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea vieja en la cesta.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Saquen los “I can…” statements para Unidad 2 y hagan una reflexión. Get out your “I can…” statements for this unit & reflect/adjust based on your current levels! ¡Buenos días!

Tarea del libro Para la próxima vez… Act. 8 de p. 56 Act. 18 de p. 61 *write these down in your agenda POR FAVOR  Act. 8 de p. 56 Act. 18 de p. 61 Act. 19 de p. 62 Act. 21 de p.63

¿Qué quieres hacer hoy?

Las metas de hoy… Para tener éxito… We are learning (to)… recognize & pronounce infinitives for activities describe activities we like to do using ‘gustar’ describe the seasons and types of weather We will know we are successful when we can … identify infinitive endings use our target questions and respond with “me gusta…” connect activities to seasons complete graphic organizer

Unidad 2 Abran tus libros a p. 26…”A primera vista…”

She writes and I like to read. INFINITIVO (INFINITIVE) The basic form of a verb (action word) undefined by a subject or tense (in Spanish, these end in -ar, -er, and -ir) escribir = to write levantar = to lift abrir = to open sacar = to take out necesitar = to need ser = to be (permanent; names, characteristics, etc.) estar = to be (temporary; feelings, location, etc.) *The –ar/-er/-ir is like the “to ___” part in an infinitive in English! She writes and I like to read.

Ejemplos de los infinitivos… ar er - ir

Las farsas de actividades – “Charades” Work in groups of four. Each group needs one of the vocab. lists (p. 46 from the book). 2. Each person takes a turn. He/she picks one of the activities to act out. The other players ask him/her questions – taking a guess – ex. “¿Bailar?” (To dance?) The actor responds with either: “Sí, bailar” or “No, no bailar” 5. The round ends when the correct activity is guessed. Switch players.

¿Cómo se dice “me gusta” en inglés? http://www.youtube.com/watch?v=zIRHyiuQhnA

Estoy bien = Yo estoy bien Me gusta = A mí me gusta Me llamo = Yo me llamo Estoy bien = Yo estoy bien

me, te, le, nos, les A mí me gusta = it pleases me A ti te gusta = it pleases you A él/ella/Ud. le gusta = it pleases him/her/Ud. A nosotros nos gusta = it pleases us A ellos/ellas/Uds. les gusta = it pleases them

Usos de me gusta español inglés ¿Qué te gusta hacer? Me gusta… ¿A tí? Sí, me gusta mucho… Me gusta … también. Me gusta … y … … = infinitivo (i.e. bailar, correr, escribir)

que nos gusta hacer en cada estación Las estaciónes La primavera El verano El otoño El invierno El tiempo Actividades que nos gusta hacer en cada estación