Hoy es viernes el 24 de enero de 2014.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Advertisements

World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es jueves el 28 de enero de  Copia las oraciones  Corrige los errores  Hay 3 en cada oración: 1. Mi ciudad favoritas tiene una enorme museo.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
World Language Survey 28 de abril de
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el 28 de enero de 2014.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Español 1 7 de febrero de 2017.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 16 de octubre Toma asiento
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Las Palabras Interrogativas
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Hoy es _______,el ____ de ____________.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes el 24 de enero de 2014. Español 2 Hoy es viernes el 24 de enero de 2014.

La Campana Contesta las preguntas en español. Usa oraciones completas. 1. ¿Dónde está un centro comercial grande? 2. ¿Cómo se llama una zapatería? 3. ¿Dónde se venden las novelas de aventuras? 4. ¿En cuál lugar hay comida, un museo o una panadería? Take roll on the form the office gives you. This is the second day of the term so a few students may have had some schedule changes. Walk around a little and help if needed. Participacion #1 = dibuja tu zapato izquierda

Una actividad con la tarea Saca tu tarea. (si no la tienes, marca “unprepared”) Lee tus comentarios a tu compañero. Lee un verso del poema a tu compañero. They have homework every class time. If they do not have it completed, make sure they circle the word “unprepared” on their participation slip. Please walk around to make sure they stay on task. There are more copies of the poem on the table at the front of the room. Participacion #2 = dibuja un autobús

La Prueba 1. la zapatería 2. el correo 3. el restaurante 4. el banco Escribe los lugares en español. La Prueba 1. la zapatería 2. el correo 3. el restaurante 4. el banco 5. el centro comercial 6. la juguetería They studied the imperfect tense last time, I want to see if they really understood it. They need to take this quiz in their quiz section.

La Prueba – las respuestas 1. the shoe store 2. the post office 3. the restaurant 4. the bank 5. the mall 6. the toy store Have them pass their notebooks to the left and grade each other. It is worth 6 pts. total – have them write the score on the same page as the quiz. Participacion #3 = dibuja un taco

La Corrida de Toros You will be viewing 3 video segments about bullfighting in Spain. Take notes in you Los Apuntes about what you learn (we started this last week). Be ready to discuss the pros and cons of this tradition as a class. Documentary from Málaga, Spain (17 min) Humane Society news clip (4 min) BBC News Story (3 min) Show 1st , students take notes for pro and con: http://youtu.be/LaaDbP9nytg - (17 min) documentary based in Málaga, Andalucía, many different points of view and even different languages (English subtitles) Show 2nd , advise students there will be bulls shown who are bleeding with spears in them so they can decide whether to just listen to this clip: http://youtu.be/1cZBEgkcREQ - (4 min) by the Humane Society - this is a great explanation but maybe it would be best as an audio clip only? Show 3rd , students take more notes for pro and con: http://youtu.be/T_MSZUflz2M - (3 min) BBC News Spain moves to protect bullfighting tradition – the bull farmers are losing money, public supporting it less Participacion #4 = dibuja una casa

La Tarea- flashcards You have received flashcards and an envelope for the locations vocabulary and for questions related to the places in your neighborhood. Write your name and class period on the envelope. Cut the flashcards apart neatly and label the back side of each one with the English for what is on the front side. Practice with them as much as possible and have someone quiz you with them. On your “la tarea” paper have that person write how many cards you knew, which ones you didn’t know and then sign and date their entry. Bring the cards in the envelope with you to class every day. The students must write down the basic instructions on their “la tarea” paper. Don’t let them get away with, “I’ll remember what to do.” or, “I’ll just look it up online when I get home.” Make everyone write it down. Collect the participation slips at the end of class by having them turn them in to the period’s box. Participacion #5 = dibuja un museo

¿Ausente? If you were absent do the following: 1. In your notebook, complete the “La Campana”. 2. Take the quiz in your “las pruebas” section. 3. Check your answers. 4. Watch the video clips and take notes in “los apuntes.” 5. Write down the homework instructions. 6. Come get a copy of the flashcards. 7. Write a 150 word essay telling about what places that you like to go and places your friends and family members like to go.