COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Advertisements

Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
El coratge: la valentia i la por El coratge: la valentia i la por Valentia Valentia "El hombre que no teme a nada no ama nada." d'un amic d'un amic.
VIDA SALUDABLE EMOCIONES.
ÉTICA Y CONCILIACIÓN FAMILIAR
AMOR ALEGRIA RABIA TRISTEZA MIEDO LA SUSTANCIA DE LAS EMOCIONES.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Tema 10: Dinàmica.
Tema 6: L’ENERGIA.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Un programa d'educació per a la pau a les escoles
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Elaborado por:.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ESTRÈS i ANSIETAT.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
EL RECICLATGE I LES SEUES CONSEQÜÈNCIES.
EL SISTEMA NERVIÓS.
Diverses parts (òrgans)
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
L’Art de no Emmalaltir-se
CONVERSA EXPLORATÒRIA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Un programa d'educació per a la pau a les escoles
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
El pensament de John Stuart Mill.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
d'ensenyança-aprenentatge
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Protocolo del rio de janeiro.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
El repte d’incloure Recursos i estratègies
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Els DONS l'ESPERIT de.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
Aixequem-nos alt que l’energia ve de més amunt !!!
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
PAPA FRANCISCO.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Convivència i Mediació Escolar
El sistema nerviós.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Pluja àcida.
Tallers 2n. Trimestre
Transcripción de la presentación:

COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores que construyen la vida común, acompañando a los necesitados y dando esperanza en el futuro. Todos tenemos necesidad de mirar al otro con los ojos de amor de Cristo, aprender a abrazar a aquellos que están en necesidad, para expresar cercanía, afecto, amor. Papa Francisco Río de Janeiro, 24 Julio 2013 

IRA COLERA FUROR IRRITACIÓ ENUIG FÚRIA RÀBIA ENFURIMENT INDIGNACIÓ CABREIG

LA IRA tristesa alegria por tendresa EMOCIÓ : Estat d’ànim que oscil·la entre el plaer i el desplaer, és una reacció relativa a l’objecte que la provoca, que pot oscil·lar entre l’atracció i la fugida. Les emocions són bàsiques i universals LA IRA Facilita conductes denfensa-atac Vigoritza la nostra conducta. Regula la interacció social. Bàsica L’experimentem en algun moment. Varia en intensitat. Universal

Reacció CAUSES Física Cognitiva Gestió conductual S’activa el cos. Adrenalina i altres productes químics. El cor batega amb més rapidesa. Els músculs es tensen. Les emocions estan en funció dels nostres pensament. Està orientada a defendre’ns. Frustració Obstrucció finalitat Transgredir les normes Extinció de contingències apreses Situacions aversives CAUSES

CONSEQÜÈNCIES Expressió externa Expressió interna -Desorganitza -Defensa no necessària -Compromet la salud -Imprensió negativa -Dóna energia -Resoldre conflictes -Proporciona informació. Expressió interna

CANALITZAR LA IRA PREVINDRE 1.-Mantenir el control Tècniques -Contar fins a deu. -Respirar profundament. -Pensar abans d’actuar. -Repetir frases: Calma, paciència, no passa res… -Pensar en algo agradable. Tècnica del llenyater.

2.-Reflexionar Canvi de pensament. Analitzar la situació.

3.-Aprendre estratègies de resolució de conflictes Ser asertiu. Utilització del llenguatge. Pautes: 1.-Identificar el problema. 2.-Qui té el problema. 3.-Possibles solucions. 4.-Conseqüències de les possibles solucions. 5.-Elecció de la millor solució. 6.-Ficar en pràctica 7.-Reforçar el resultat positiu. 8.-Revisar si no ha sigut positiu.

4.-Aprendre a comunicar-se.

5.-Desenvolupar l’empatia.

MOLTES GRÀCIES