El abrecerebros martes, 5/9/17

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
Advertisements

Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Repaso capítulo 1. Listening and choose. Listen to the statements and identify the picture it describes. There are 6 sentences but only 5 pictures. ____.
Completmentos le, les Telling what you do for others.
El uso del artículo como sustantivo
Definite & indefinite articles
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Calentamiento Pick up the warm up on your way in and complete it with the months and days of the week!
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
YANSWER  TRANSLATE y ANSWER  1. Is Taylor pretty and likeable? …  2. Is Napoleon tall or short? …  3. Where is Beetlejuice from? …  4. Is Beetlejuice.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
Target: Describes people and things.
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 28/9/2017 Papeles – 12 Día/Fecha - 17 acá - over here
Spanish NOUNS & ARTICLES
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
701 (Pd.5; room 204) COPY the following lesson into your notebook
702 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
Hoy es jueves el 8 de diciembre
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Using definite and indefinite articles with nouns
A usted le gusta You like (formal/ singular)
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
04/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Apuntes: Los Adjetivos
Para hacer ahora  ¡Oraciones completas! 
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hacer Ahora Completa la hoja.
¡Los Adjetivos!.
Describes self and others.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Prueba #2 (40 pts.) – Make up during Bear Time or durante clase!
but - pero El abrecerebros 30/8/13 TRANSLATE y ANSWER
Para hacer ahora  ¡Oraciones completas! 
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Need to take Quiz #3 luego: …
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Forming questions.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Día número 53 Español 1—Acelerado
brincar – to jump/hop (skip)
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15
El abrecerebros 4/9/13 Translate the following: Why is she a student?
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Que es esto vs. Quien Es? Por Senora Patterson.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Saying which is the best
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros martes, 5/9/17 Papeles – 11 Día – 28 Fecha - 5 Entregue Tarea #3 (20 pts.) TRANSLATE y ANSWER 1. Is Taylor pretty and likeable/pleasant? … 2. Is Napoleon tall or short? … 3. Where is Beetlejuice from? … 4. Is Pennywise good or bad? … 5. Is Pegasus a horse? … but - pero 1. Is Taylor pretty and likeable/pleasant? … 2. Is Napoleon tall or short? … 3. Where is Beetlejuice from? … 4. Is Pennywise good or bad? … 5. Is Pegasus a horse? …

El objetivo del día I can explain the difference between masculine and feminine with regard to nouns & adjetivos. I can ask or tell who someone is using several questions and several adjectives. I can correctly use the three-learned tenses of the verb SER (I am, you are, he/she is). I can correctly use singular articles. I can correctly use phrases saying “as … as,” “more … than,” and “less … than.”

Workbook 1-2 Concerns Ella es la una muchacha. Ella es alto, bonito, y moreno. Él es un simpático muchacho. / Ella es una muy bonita muchacha. Él es de mexicano. / Ella es de americana.

REPASO Un colegio Una escuela secundaria

REPASO Un muchacho americano. Una muchacha americana. ¿Es Jared mexicano o estadounidense? ¿Es Dustin de Florida o de California? ¿Es Caden alumno en el colegio (“la secundaria”) de Butler Co.? ¿Es Butler Co. Colegio un colegio americano? ¿Es Alfonso un amigo de Mateo? Una muchacha americana. ¿Es Emily una muchacha americana? ¿Es Rebekah de Kentucky? ¿Es Jordan alumna en una secundaria? ¿Es Haley una alumna seria? ¿Es Brooklyn una amiga de Annie?

REPASO – Do Aloud En los pupitres Speaking & Listening Actividades B – Traducir al inglés If it makes sense, say Sí. If it doesn’t make sense, say No. C – Answer en español, giving lo contrario (opposite)

Prueba #2 (30 pts.) Cuando completo do the following : Vaya a sus apuntes y escriba la fecha de hoy.

Los artículos el (the) la (the) un (a, an) una (a, an) Masculine Definites el zorro, el gato, el_____, el_____ la (the) Feminine Definites la jirafa, la vaca, la _____, la _____ un (a, an) Masculine Indefinites un oso, un castor, un _____, un _____ una (a, an) Feminine Indefinites una hormiga, una abeja, una _____, una _____

The vs. A,an God, Wife, ring, dress, etc

El Handout 1-12 ON YOUR OWN. WordReference

Tricky! ☺ hand planet program tree … People w/ Smart Phones, look these up on wordreference.com! hand planet program tree …

I want - Quiero I don’t want – No quiero I would like – Me gustaría /Quisiera I wouldn’t like – No me gustaría /No quisiera Use vocabulario on front o animales you know for the sentences: 1-11 – EL, LA 12-23 – UN, UNA USE I WANT + A/AN + NEW NOUN FOR AT LEAST ONE OF YOUR SENTENCES. (This will be your Frase de salida)

Alumno(a) con the highest grade will grade Tarea #3 (20 pts Alumno(a) con the highest grade will grade Tarea #3 (20 pts.) para recibir un 30/20. Toda la clase recibe un “EXENTO” en IC. Frase de salida I WANT + A/AN + NEW NOUN