A reading about Simón Bolívar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 1 el vocabulario
Advertisements

Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Describe tu clase favorita:
Target: Describes people and things.
Cómo es el profesor de ciencias? El profesor de ciencias es…
Question Formation Español Uno.
Los Adjetivos Posesivos
Español 3 24 de febrero de 2017.
Para Evaluar: By now you should know…
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Possessive Adjectives
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
¿Qué haces en la escuela?
Partner conversation practice
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
You have 5 minutes to fill out the information:
POSSESSIVE ADJECTIVES
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Los Adjetivos
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
¡Los Adjetivos!.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Describes self and others.
We are able to identify and describe people and things
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Question Formation Spanish I Page 52.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gustar, Interesar, Aburrir
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

A reading about Simón Bolívar Describes people and things. el 13 de noviembre Copy the phrases that are red. Then, translate them to English: A reading about Simón Bolívar Simón Bolívar es un héroe famoso de Latinoamérica. Es de una familia noble y rica de Venezuela. No es de la ciudad. Simón Bolívar es de una región rural. Es del campo. En la época de Simón Bolívar, Venezuela es una colonia de España. No es una nación independiente. La mayoría de Latinoamérica es una colonia española. Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe1 ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente. 1debe - should

A reading about Simón Bolívar Describes people and things. el 13 de noviembre Copy the phrases that are red. Then, translate them to English: A reading about Simón Bolívar 1) un héroe famoso 2) una familia noble y rica 3) una región rural 4) una nación independiente 5) una colonia española a famous hero a rich and noble family a rural region an independent nation a Spanish colony

A reading about Simón Bolívar Read the selection – take good notes on the index card. Another classmate will use your notes to answer questions. A reading about Simón Bolívar Simón Bolívar es un héroe famoso de Latinoamérica. Es de una familia noble y rica de Venezuela. No es de la ciudad. Simón Bolívar es de una región rural. Es del campo. En la época de Simón Bolívar, Venezuela es una colonia de España. No es una nación independiente. La mayoría de Latinoamérica es una colonia española. Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe1 ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente. 1debe - should

What is the main idea of this reading? Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: What is the main idea of this reading? a. Simón Bolívar is from a rich family. b. Most of Latin America used to be a Spanish colony. c. Simón Bolívar is considered a hero of Latin America. d. Venezuela was not a Spanish colony.

Based on the reading, which of the following is true? Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: Based on the reading, which of the following is true? a. Simón Bolívar wanted to see Venezuela become a free country. b. Simón Bolívar didn’t like rural life. c. Simón Bolívar wanted Venezuela to remain a Spanish colony. d. Simón Bolívar didn’t like being from a rich and noble family.

Based on the reading, we know that Bolívar is from... a. Spain Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: Based on the reading, we know that Bolívar is from... a. Spain b. a rural part of Venezuela c. a big city d. a liberal family

a. Bolívar never expressed his liberal ideas. What conclusion can you draw based on the following sentences? a. Bolívar never expressed his liberal ideas. b. Not everyone believed that Venezuela should become an independent country. c. Bolívar wanted to leave Venezuela. d. Bolívar didn’t believe that Venezuela could become Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente.

Use grammar terms to say how Spanish works: Describes people and things. el 8 de noviembre Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe? Say a lazy student, a young teacher (f)

Describes things. el 14/15 de noviembre Describe a class, placing describing nouns after adjectives: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English, Science, French, History, Math, Social Studies, Music, Art, P.E.? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?

En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español? Describes things. La clase de _____ es una clase fácil. La clase de _____ es una clase difícil. La clase de _____ es una clase dura. La clase de ___ es una clase aburrida. La clase de __ es una clase interesante. La clase de _____ es una clase grande. La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español? Use hand signals: facil – hand down, dificil – wipe brow , dura – pull hair out aburrida, - yawn interesante – give them bug eyes, mouth open, grande – arms wide, pequeña – small arms

En el colegio, ¿Cómo es el curso de español? Describes things. El curso de _____ es un curso muy fácil. El curso de _____ es un curso difícil. El curso de _____ es un curso duro. El curso de _____ es un curso aburrido. El curso de _____ es un curso interesante. El curso de _____ es un curso grande. El curso de _____ es un curso pequeño. En el colegio, ¿Cómo es el curso de español?

En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____? Describes things. La clase de _____ es una clase fácil. El curso de _____ es un curso difícil. El curso de _____ es un curso duro. El curso de ___ es un curso aburrido. La clase de __ es una clase interesante. La clase de _____ es una clase grande. La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____? En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español?

La profesora de español no es aburrida. Es interesante. Describes things. ¿Cómo son la escuela, el curso, y la clase? State the opposite. Be careful with your adjective. If you’re describing a masculine noun, use a masculine adjective. If you noun is feminine, use a feminine one! Modelo: La profesora de español no es aburrida. Es interesante. El curso de historia no es difícil. Es _____________. La clase de español no es grande. Es _____________. El colegio de NC no es muy grande. Es ____________. La escuela secundaria de NC no es fácil. Es _________. fácil pequeña pequeño difícil

nouns to describe other nouns Describes things. Using nouns to describe other nouns In English, we use nouns to describe other nouns all the time: English class Science course Art school Music school History teacher French student Christmas party In Spanish, we put the describing word behind the noun and separate the two with “de” (of): clase de inglés curso de ciencia escuela (colegio) de arte escuela ( colegio) de música profesor de historia alumno de francés fiesta de Navidad Try to remember: Describers, whether they are adjectives or “de + noun” go AFTER the nouns they modify or describe in Spanish!!!!

¡De ninguna manera! ¡Es bastante difícil! Describes things. ¿Es muy fácil? ¡De ninguna manera! ¡Es bastante difícil! This activity is meant to: increase the speed in which you speak help you practice pronouncing difficult words automize your use of nouns describing nouns help you practice saying that something is “quite….” Here’s what you do! decide who is partner 1 and 2 partner 2: mark ‘sí’ or ‘no’ for how you feel about each course Start your timers! partner 1: ask the question for each course staying as close as you can to the script. 5) partner 2: answer

Time yourself for 4 minutes. Describes things. Time yourself for 4 minutes. How far can you go?

Describes things.

Listen to the questions. Describes things. Listen to the questions. Answer them in full sentences about your class. La clase de español es muy grande. La profesora es la Señora Frantz. El curso de español es muy interesante. Es muy fácil. Los alumnos son muy inteligentes.

Describes things. el 15 de noviembre Describe a class, placing describing nouns after adjectives: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English, Science, French, History, Math, Social Studies, Music, Art, P.E.? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?