Perllongament d’FGC a Sabadell 12 de setembre de 2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1. Mapa de projecte L9 metro Mapa del proyecto L9 metro.
Advertisements

L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Pla de Recursos Humans per al mandat
Bonet Castellana curs Es va intentar, sense aconseguir-ho, per ddecalatge de calendaris, una col.laboració a distancia amb l'Escola d'Arquitectura.
Període de Proves 21 de novembre de 2003.
DESCRIPCIÓ DEL CIRCUIT
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Millores de transport públic a la Garrotxa
LA GEOGRAFIA D’ESPLUGUES
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
ESTRUCTURA D’UNA CIUTAT ROMANA
L’APARCAMENT A TERRASSA
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
3 RADIOTELESCOPIS JODRELL BANK, Anglaterra. EFFELSBERG, Alemanya.
LES MESURES.
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
Inauguració tram L9 Sud Aeroport T1- Zona Universitària
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Projecte de perllongament de l’L3
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
L’OBSERVATORI DE GREEN BANK, EUA..
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Accés a l’estació de Barcelona Terme
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Aparcaments de rotació a Sabadell
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Santa coloma de gramenet
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Projecte interdisciplinari:
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
PLATJA DE SANT SEBASTIÀ
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
ANTONI GAUDÍ Antoni Gaudí va néixer a Reus (Baix Camp) l’ any 1852 i va morir a Barcelona l’any Era arquitecte. Ell anà a Barcelona al per.
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya
Montbau + Accessible.
Nou reglament del Programa RENOVA
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Comunicació tall de trànsit i itineraris alternatius
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
ALTRES MESURES DE PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS
La Terra i la Lluna.
El Modernisme Industrial a Terrassa
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
2016.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Actuacions ferroviàries: RENFE
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
no tocar el ratolí fins el final
2018.
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
Noves Sortides d’Emergència Túnel Sants-Sagrera
ANOIA.
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
BENVINGUTS !!!!.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Transcripción de la presentación:

Perllongament d’FGC a Sabadell 12 de setembre de 2016

 Àmbit total d’actuació: 5,2 km  Nou tram de línia de 4,4 km de via doble  4 noves estacions: Sabadell Plaça Major, La Creu Alta, Sabadell Nord (intercanviador amb Rodalies) i Ca N’Oriac | Parc del Nord  Soterrament i reforma de l’actual Sabadell Estació (nova Can Feu | Gràcia)  Cotxeres al final de la línia  El traçat actual entre Sabadell Estació i Sabadell Rambla quedarà fora de servei  Aparcaments a Plaça Major i Plaça Espanya Descripció de l’actuació Ca n’Oriac | Parc del Nord Sabadell Nord La Creu Alta Sabadell Plaça Major Can Feu | Gràcia Sabadell Rambla Nota.- Noms de les estacions aprovats definitivament només per les dues primeres (Can Feu|Gràcia i Sabadell Plaça Major) 430 M€

Ca n’Oriac | Parc del Nord Sabadell Nord La Creu Alta Sabadell Plaça Major Can Feu | Gràcia Tipologia constructiva Secció entre pantalles Túnels de 6,8 m de diàmetre Rampa  Entre pantalles: 0,7 km de túnel + 1,6 km d’estacions, pous i cotxeres. Total: 2,3 km  Amb tuneladora: 2 túnels paral·lels de 2,9 km Diàmetres: excavació 6,85 m, interior 6,0 m Profunditats entre 13 m i 33 m

 13 setembre 2016: 2 estacions. Can Feu | Gràcia (Sabadell Estació soterrada) i Sabadell Plaça Major  Primavera 2017: Resta del perllongament Calendari de posada en servei ª Fase – 2ª Fase RESTA ACTUACIÓ: PRIMAVERA ª FASE: SETEMBRE 2016 Ca n’Oriac | Parc del Nord Sabadell Nord La Creu Alta Sabadell Plaça Major Can Feu | Gràcia

Situació actual Obres d’infraestructura (túnels i recintes d’estacions), finalitzades el febrer de 2015 En curs la totalitat dels treballs pendents d’arquitectura, via i instal·lacions diverses, finalitzats en un primer tram fins a l’estació de Sabadell Plaça Major Estat dels treballs GRAU EXECUCIÓ 87 %

TREBALLS RESTA PERLLONGAMENT: en curs  Vies muntades i catenària iniciada en el tram entre Sabadell Plaça Major i Sabadell Nord  En execució via a l’àmbit de cotxeres  Divisòries executades, i en curs paviments, revestiments i treballs diversos d’instal·lacions a les estacions  Avançada estesa de cablejat d’instal·lacions de túnel, així com els treballs de senyalització i enclavaments INFRAESTRUCTURA: finalitzada el febrer de 2015  Túnels (3,6 Km): 2 túnels de 2,9 Km excavats amb tuneladora (tram Parc del Nord - Can Feu|Gràcia) + túnel de via doble de 0,7 m entre pantalles (tram Parc del Nord- Ca N’Oriac) Finalitzats el novembre de 2013  Estructura estacions i cotxeres  9 galeries de connexió entre túnels i 3 sortides d’emergència a l’exterior  Construcció d’estació i via provisional a Sabadell Estació per mantenir el servei durant les obres Detall dels treballs finalitzats i en curs TREBALLS TRAM FINS SABADELL PLAÇA MAJOR: finalitzats l’estiu de 2016  Muntatge de via i catenària a tot el tram  Execució de divisòries, paviments, revestiments, falsos sostres i instal·lacions diverses a les estacions de Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major  Instal·lacions d’alimentació elèctrica, comunicacions, protecció antiincendis i altres, als túnels  Instal·lacions de control i seguretat en la circulació

 Com a conseqüència de la via provisional executada al llarg del carrer de l’Enginyer Playà per mantenir el servei i pels treballs pròpiament de soterrament  Rambla Ibèria tallada al trànsit des del 22 de febrer de 2014 L’acabament de les obres d’infraestructura va permetre la reposició de la major part de les superfícies afectades Es mantenen mínimes ocupacions als àmbits de les estacions fins a finalitzar l’arquitectura, així com al pou del Parc del Nord per treballs de via i instal·lacions de túnel L’àmbit amb major afectació actual en superfície és Can Feu | Gràcia: Afectacions en superfície Via provisional i Rambla Ibèria tallada La posada en servei de les noves vies el dia 13 de setembre permetrà procedir al desmantellament de la via provisional existent, reposar la superfície ocupada per aquesta i restablir durant la tardor, per tant, la continuïtat de la Rambla Ibèria, així com habilitar l’accés a l’estació des del carrer del Comte Jofre També durant la tardor es treballarà en la urbanització de la resta de la nova coberta

Característiques del tram Sabadell Plaça Major Can Feu | Gràcia  1,5 km de línia  2 estacions: Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major  Estacions connectades mitjançant 2 túnels

Accés des del nou tram cobert, a l’alçada dels carrers de la Reina Elionor i Comte Jofre. Escales fixes, 1 mecànica de pujada, i 1 ascensor 2 escales fixes, 2 mecàniques de pujada i 2 ascensors de connexió vestíbul – extrem d’andanes 2 sortides d’emergència a l’altre extrem d’andanes Arquitecte: David Viaplana Nova estació soterrada en el mateix punt que l’existent de Sabadell Estació Divisió arquitectònica longitudinal: una meitat amb acabats més simples i color clar, l’altra de color fosc 2 plantes soterrades:  Vestíbul: 442 m 2 de superfície  Andanes: 6,5 m i 5,25 m d’amplada. És l’única estació del perllongament amb 2 andanes i 3 vies Can Feu | Gràcia. Descripció

Can Feu | Gràcia. Imatges

Nova estació que substitueix l’existent de Sabadell Rambla, situada uns 250 m metres al sud Divisió arquitectònica longitudinal: una meitat amb acabats més simples, color clar i paraments verticals de vidre, l’altra de color fosc i paraments inclinats pintats Estació en 3 plantes:  Vestíbul: 788 m 2 de superfície  Nivell intermig: dependències tècniques  Andana: 9 m d’amplada 2 plantes d’aparcament sobre l’estació Sabadell Plaça Major. Descripció Arquitecte: David Viaplana Accés al passeig de la Plaça Major: escales fixes i 1 mecànica de pujada a l’alçada de la Travessia Església, i 1 ascensor a l’alçada del carrer de la Rosa 1 ascensor de vestíbul a centre d’andana Escales fixes i 1 mecànica de pujada de connexió vestíbul – andana 2 sortides d’emergència als extrems d’andana

Sabadell Plaça Major. Imatges

Línia Barcelona-Vallès La lína La línia Barcelona – Vallès té actualment 36 estacions i inclou els serveis L6 (Sarrià), L7 (Av. Tibidabo), L12 (Reina Elisenda); S5 (fins a Sant Cugat-Rubí); S55 (fins a Universitat Autònoma); S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell) Aquesta línia va sumar l’any 2015 prop de 58 milions de viatgers

Les unitats  A la línia Barcelona – Vallès fins a Sabadell (S2) circulen trens de les unitats 112 i 113  Tenen uns 80 metres de longitud i estan formats per 4 cotxes construïts en alumini  La capacitat màxima dels trens és de 780 persones (unitat 113) o 728 (unitat 112), entre assegudes i dempeus  A partir de 2019, s’incorporaran progressivament 15 unitats per absorbir la demanda i reduir a la meitat les freqüències de pas, dels 10 minuts actuals (fins a Sabadell) als 5 minuts

El tren Joan Oliver, Pere Quart Una unitat de la línia s’ha batejat amb el nom del poeta i dramaturg sabadellenc Joan Oliver, Pere Quart i a l’interior es pot llegir un fragment d’un dels seus poemes més coneguts

Perllongament d’FGC a Sabadell 12 de setembre de 2016