La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports"— Transcripción de la presentación:

1 Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports
Informe tècnic dels projectes que actualment es troben en període d’informació pública:   “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Repercussions en l’activitat industrial i comercial de les empreses de Montcada i Reixach Octubre 2003 Ester Gatell i Poch Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports

2 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” DOGC 29/09/2003 Anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental “Millora General. Nova Carretera. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès, PK al Tram: Cerdanyola del Vallès-Mollet del Vallès (Clau EI.NB-01003) El període d’informació pública i presentació d’al·legacions al projecte finalitza el dia 4 de novembre de 2003

3 Objecte de la via i antecedents:
“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Objecte de la via i antecedents: Via prevista en el Planejament de carreteres vigent, i amb les reserves de sòl necessàries incloses en el Planejament General dels diferents municipis afectats. L’objectiu d’aquesta via és la connexió entre l’autopista C-58 a l’alçada de l’actual sortida de Cerdanyola del Vallès-Ripollet i la C-17 a Mollet del Vallès Localment té vocació de ronda de circumval·lació de la C-17 a la ciutat de Montcada

4 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,”

5 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,”

6 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,”

7 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: Connecta C-58 actual accés Cerdanyola-Ripollet, ampliant la calçada de l’accés fins a l’alçada de la Carretera de Ripollet Es preveu enllaç amb Carretera de Ripollet en les dues direccions amb enllaç pesa (dues rotondes a banda i banda de la via), permetent tots els moviments i en especial l’accessibilitat a les noves pormocions de sòl industrial previstes en la zona en Terme Municipal de Ripollet i Montcada O.K. S’augmenta la capacitat de l’actual sortida, el què beneficia la situació actual L’enllaç permet tots els moviments i en especial assegura l’accessibilitat a les noves promocions de sòl industrial previstes en la zona tant per la banda del terme municipal de Ripollet (PI Martinet, PI Foinvasa sector la Granja) com a Montcada i Reixach Fomenta la generació de molt trànsit induït en la via d’accés que significa el C/ del Bisbe, amb forta activitat industrial, que pot condicionar la necessària activitat industrial per la pressió induïda per aquest augment de trànsit

8 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: El projecte contempla dues alternatives per salvar la zona de Can Pomada i assegurar la permeabilitat d’aquesta zona de la ciutat amb la resta del cas urbà construït Es preveu enllaç amb casc urbà de Montcada i Reixach per la zona de la Rasa Part del projecte que condiciona la seva acceptació per part de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, per la nova barrera infraestructural que genera i el seu impacte ambiental. EN PRINCIPI L’AJUNTAMENT S’OPOSA A LA SEVA CONSTRUCCIÓ L’enllaç contempla tots els moviments llevat la sortida de Montcada direcció la C-58, de manera que si els trànsits de sortida de Montcada volen aprofitar aquesta nova via han de travessar la ciutat i dirigir-se connexió Ripollet.

9 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: El projecte travessa C-17 i connecta actual variant C-17 aprofitant part de la infraestructura existent El projecte no contempla enllaços entre aquesta nova via i l’antiga C-17 NO CONTEMPLA: C-17 Mollet- Via Cornissa C-17 des de Barcelona-Via Cornissa Via Cornissa – C-17 La inexistència d’aquests moviments condiciona el seu ús per part de tota l’activitat industrial que es concentra en el PI Pla de’n Coll (146 empreses), Can Milans (30 empreses) i Can Tapioles (4 empreses)

10 “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: La resta del tram del projecte, coincideix amb l’actual C-17, paral·lela a l’autopista, on s’amplia la seva capacitat a 3 carrils per direcció i sentit No contempla sortides a potencials usos industrials o ferroviaris que en un futur es poguéssin realitzar en la zona, però el traçat recta del tram no en dificultaria la seva execució posterior .

11 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Projecte de traçat i de l’estudi d’impacte ambiental “Millora local. Millora de nus. Enllaç entre les carreteres C-17 de Barcelona a Ripoll, PK al PK Tram: Montcada i Reixac El període d’informació pública i presentació d’al·legacions al projecte finalitza el dia 5 de novembre de 2003

12 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Objecte de la via i antecedents: Pacificar el trànsit en el centre de la ciutat de Montcada, evitant els col·lapses de trànsit que existeixen actualment en aquesta via en aquest punt. Soterrar la part central de la via, guanyar una Rambla Urbana per la ciutat que uniexi les dues parts actualment separades per aquesta via Establir una millor connexió entre la C-17 i la Carretera BV-1411 de Ripollet

13 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll

14 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll

15 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll

16 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Característiques generals del projecte: El nus realitzat de connexió entre les dues carreteres respòn a un nus fora de terreny urbà i permet els quatre moviments El nus permet els quatre moviments però amb un disseny molt groller i poc integrat en la trama urbana del municipi: -L’accés al centre ciutat es realitza tensionant molt el barri urbà de Montcada la Nova -L’accés a la Carretera de Ripollet es realitza pel Carrer del Bisbe i pot condicionar l’activita industrial que s’hi desenvolupa. No es preveu cap més accés a la zona industrial que aquest carrer i seria necessari un estudi de trànsit que assegurés la compatibilitat dels dos tipus de trànsit en aquest àmbit. No s’aprofiten els carrers laterals paral·lels al riu construïts en aquest trams, que tenen unes bones dimensions per absorbir part del trànsit

17 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Característiques generals del projecte: El tram central en l’alternativa dos del projecte es preveu soterrat majoritàriament guanyant una zona de passeig i per urbanitzar central per la ciutat. A nivell es manté el trànsit dels laterals que asseguren les connexions necessàries amb la ciutat Proposta molt atractiva per la població ja que guanyen un espai a urbanitzar per la ciutat. Queda però la reflexió conceptual del què significa en sí el soterrament com a mitjà de perpetuació d’una via de trànsit de pas d’alta capacitat pel centre de la ciutat Estudiar correctament els trànsits pesats en els laterals d’aquestes vies donades les actuals entrades i sortides previstes pels vehicles pesats dels polígons industrials del Pla de’n Coll (134 indústries)

18 Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac
Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Característiques generals del projecte: Les entrades i sortides a la via des dels Polígons industrials del Pla de Can Coll i Can Milans basculen entorn de la rotonda construïda a l’alçada de l’antiga C-17 a Can Milans La llunyania d’aquesta rotonda respecte l’activitat industrial de les primeres empreses del polígon del Pla de’n Coll pot generar un trànsit induït pels laterals de la trama urbana nova que vagin a buscar: -l’entrada a la C-17 en el nus de l’entrada del Municipi -la Carretera BV-1411 cap a Ripollet i cap a la Nova Via Orbital, a la que tampoc tenen un accés directe

19 Diagnosi final i suggerència d’al·legació
Comentaris Generals: Els dos projectes estudiats són complementaris ja que persegueixen objectius comuns i discórren en un territori comú. Caldria fer la reflexió de si el soterrament de la C-17 pel seu pas per Montcada i la Via Cornissa no significa donar doble resposta a un mateix problema. En tot cas, l’anàlisi conjunt de les dues propostes NO RESOLEN ÒPTIMAMENT l’accés a aquesta via per part de l’activitat industrial que s’ubica en aquest municipi, responent a una estratègia de via de pas, però no havent fet un anàlisi dels trànsits interns i de la necessària connexió dels trànsit derivats de l’activitat industrial i ciutadana del Municipi de Montcada Especialment, les solucions plantejades plantegen tres grans dubtes: Compatibilitat dels trànsits que generaran els projectes en el C/ del Bisbe i l’activitat industrial que es du a terme en aquest carrer i en la resta del Polígon Industrial (el Pla de’n Bisbe)

20 Diagnosi final i suggerència d’al·legació
Comentaris Generals: Especialment, les solucions plantejades plantegen tres grans dubtes: 1 Compatibilitat dels trànsits que generaran els projectes en el C/ del Bisbe i l’activitat industrial que es du a terme en aquest carrer i en la resta del Polígon Industrial (el Pla de’n Bisbe) 2 Compatibilitat dels trànsits pesats en els laterals de l’espai urbà que es genera gràcies al soterrament, amb l’espai urbà que es genera fruit d’aquest soterrament 3 Dificultat i impossibilitat d’accés a la nova via per part de tots els trànsits pesats que provenen del PI Pla de’n Coll i Can Milans (134 i 30 empreses)

21 Diagnosi final i suggerència d’al·legació
Es considera oportú plantejar a la Generalitat aquests comentaris per tal d’assegurar que el projecte definitiu contemplarà les mesures necessàries per millorar la connexió de l’activitat industrial de la zona amb les noves oportunitats que generen les dues noves vies, així com amb les vies existents.


Descargar ppt "Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports"

Presentaciones similares


Anuncios Google