ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMPETENCIAS COMUNICATIVAS
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Gustar- To like (to please)
Extended writing about your city
TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º 1-5 DE SEPTIEMBRE.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Verbs like GUSTAR, ENCANTAR, DOLER…
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
SPN III Oct Lunes Early release Classes are 30 minutes Turn in project in final form for written test grade. WKB page 25, 26.
SPN III Mexican Culture Review: The conditional.
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Composición # 2.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practiquen los adjetivos con
Unidad 8 – Lección 2 Objetivos de lección 2:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Review for the final exam trimester
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Review for the final exam trimester
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce

OBJETIVOS  Objetivos Institucionales  Objetivos del Grado (English Content)  Rutina Diaria y Semanal  Evaluación Final o Cierre de Tema

 SKILLS  COMUNICATION SKILLS  Listening  Speaking  Reading  Writing  Viewing  SELF MANAGEMENT SKILLS  Self control  Autocritisism  Self improvement ENGLISH CONTENT

 SPECIFIC OBJECTIVES  ORAL  Use speech to inform, entertain and influence others.  Interact confidently in a variety of situations.  Use oral language to articulate, organize and reflect on learning.  VISUAL  Understanding that symbols and signs carry meaning.  Begin to make choices about what is relevant and useful for them.

 Play, experiment and talk about and relate to different media materials.  Search for, record and present information using a variety of media.  WRITTEN  Write independently with confidence and fluency.  Use a wide and vivid vocabulary.  Spell words accurately and use a range of strategies to spell complex words.  Plan, edit and review your own writing.

 Sentence Structure  Parts of a Sentence  Information questions  Parts of Speech  Nouns (Singular and Plural)  Pronouns (Subject and Object / Demonstratives and Possessives)  Prepositions  Quantity Words  Adjectives and Liking Verbs  Adverbs  Helping verbs  Present Simple  Future Will GRAMMAR STRUCTURE

RUTINA DIARIA Y SEMANAL  Reunión de Grupo  Proyecto o Cierre de Tema  Trabajo de Áreas  Oral (Listening and Speaking)  Escrito (Reading and Writing)  Visual (Viewing)  Spelling and Homeworks

Trabajo en Casa  Tareas (Homeworks): Se publicarán los viernes para entregar el siguiente viernes.  Vocabulario (Spellings): Se publicarán los viernes para ser evaluados el segundo lunes luego de la publicación.  Mathletics  Reading Eggs

Material de Apoyo  Ciencia para Niños, páginas web en Inglés donde podrán encontrar material didáctico y entretenido para aprender sobre muchos temas.  