6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Advertisements

Gustar- To like (to please)
Extended writing about your city
How to make questions en español
TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º 1-5 DE SEPTIEMBRE.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Exam format Unidad 4 etapa 1
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Questions in Spanish.
Puedo decir lo que yo y otras personas están haciendo Español -Repaso AGENDA Conversacion Cultura Viva Vocabulario- Introduccion Presente progresivo.
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Unidad 2 Español 2R Leccion 1. La copa mundial Objective (s):vocabulary words that describe Activities and sports. Review past tense. Hacer Ahora: NA.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
SPN III Oct Lunes Early release Classes are 30 minutes Turn in project in final form for written test grade. WKB page 25, 26.
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Composición # 2.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Unidad 8 – Lección 2 Objetivos de lección 2:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019
Transcripción de la presentación:

6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce

 Objetivos Institucionales  Objetivos del Grado (English Content)  Rutina Diaria y Semanal  Evaluación Final o Cierre de Tema OBJETIVOS

 SKILLS  COMUNICATION SKILLS  Listening  Speaking  Reading  Writing  Viewing  SELF MANAGEMENT SKILLS  Self control  Self criticism  Self improvement ENGLISH CONTENT

 SPECIFIC OBJECTIVES  ORAL  Use speech to inform, entertain and influence others.  Interact confidently in a variety of situations.  Use oral language to articulate, organize and reflect on learning.  VISUAL  Understanding that symbols and signs carry meaning.  Begin to make choices about what is relevant and useful for them.  Play, experiment and talk about and relate to different media materials.  Search for, record and present information using a variety of media.  WRITTEN  Write independently with confidence and fluency.  Use a wide and vivid vocabulary.  Spell words accurately and use a range of strategies to spell complex words.  Plan, edit and review your own writing. ENGLISH CONTENT

 Sentence Structure  Parts of a Sentence  Information questions  Parts of Speech  Statements yes/no Questions  Nouns (Singular and Plural) and Articles  Quantity and Frequency Words  Pronouns (Subject and Object / Demonstratives and Possessives)  Prepositions  Adjectives and Liking Verbs  Adverbs  Helping verbs  Present and Past Be  Present Simple  Present Continuous Perfect  Past simple  Past continuous  Past Perfect  Future Will / be going to… GRAMMAR STRUCTURE

 Reunión de Grupo  Proyecto  Trabajo de Áreas  Oral (Listening and Speaking)  Escrito (Reading and Writing)  Visual (Viewing)  Spellings and Homeworks RUTINA DIARIA Y SEMANAL

 Tareas (Homeworks): Se publicarán los viernes para entregar el siguiente viernes.  Vocabulario (Spelling Lists): Se publicarán los viernes para ser evaluados el segundo lunes luego de la publicación.  Mathletics  Reading Eggs TRABAJO EN CASA

 Ciencia para Niños, páginas web en Inglés donde podrán encontrar material didáctico y entretenido para aprender sobre muchos temas.   MATERIAL DE APOYO