Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Departamento de Pedagogia Aplicada
Cap a la institucionalització dels canvis en el projecte d’educació inclusiva. Berga, 14 de desembre del 2009 Marita Navarro Carme Sanjuan Departamento de Pedagogia Aplicada
2
Perfil sessió Hora Contingut /Objectius Activitat Observacions 9:00
Benvinguda, presentació 9:15 Presentació de la sessió Consensuem Diapo 2 9:20 Principis educació inclusiva Procés de canvi. Què hem fet fins ara. Diapo 3 9:30 Autorreflexió i compartir Presentació del DAFO Diapo 4 10:15 Descans 10:45 Posada en comú 11:15 Institucionalitzar els canvis Exposició teòrica Diapo 5,6,7 11:45 Proposta per a la propera sessió Consensuar avaluació Diapo 8,9,10
3
Consensuem: Objectius de la 1a sessió de formació 09-10.
Situar en el marc de l‘organització escolar i de l’educació inclusiva la implementació de la franja horària comuna. Autoreflexió de la pròpia experiència Compartir-la amb els altres per a la millora. Diferenciar entre: experiències, innovacions i institucionalització de les bones pràctiques. Buscar indicadors d'avaluació de procés seguint els àmbits de l'organització escolar i els principis d‘educació inclusiva
4
Plantejaments institucionals
Procés de canvi. Què hem fet fins ara. FRANJA HORÀRIA COMUNA Organització (humans,materials i funcionals): Curs, cicle o etapa Periodicitat Alumnat per grup…. Implicació del equips directius. Treball col.laboratiu Activitats marc: Treball autònom Consell de delegats Revista digital Pàg web…… PROJECTE EDUCATIU MARC Indicadors: Coherència EDUCATIVA Revisió del PEC de cada centre Plantejaments institucionals
5
Autorreflexió de la pròpia experiència.
Activitats realitzades Estructura organitzativa DAFO PER ANALITZAR LA FRANJA HORÀRIA COMUNA Fortaleses Oportunitats Debilitats Amenaces
6
? CANVI Institucionalitzar els canvis Millora Espontani Planificats
Funció de l’escola M A P F Espontani Planificats Sistema Centres educatius Reforma Innovacions Institucionalitzades Innovacions Espontani Experiències
7
SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT-MILLORA CONTÍNUA
Planificar Millorar Fer El cicle PDCA (Roda de Deming) Aquest cicle es un mètode sistemàtic per la millora contínua Avaluar
8
Institucionalització
Innovació Experiència Innovacions assumides institucionalment Estables Rentabilitzades Aprenentatge col.lectiu Beneficis a altres institucions Reflexe de bones pràctiques Agent de canvi Caminar cap a l’exel.lència Grau d’acceptació Incorporades, rutina escolar Avaluades Associades a resultats Esporàdiques Individuals Novedoses Incentivades Perfeccionables Resistències
9
Dimensions de l’avaluació
Tipus avaluació Referent Tasca Àmbit d’aplicació Analitzar necessitats Territori, comunitat, grups, organitzacions Estudi previ de les necessitats. Diagnòstic, planificació, presa de decisions. Elaborar el disseny Col.laboració entre experts i professionals Justificació, coherència, disseny. Disseny i planificació programa Analitzar el procés Anàlisi desenvolupament programa, estratègies, procediments, coordinació, participació comunitària Posada en pràctica del programa Analitzar el producte Resultat del programa Equip avaluador Valoració dels resultats en relació als objectius i necessitats. Conclusions i presa de decisions.
11
Proposta d’indicadors :
Les estratègies donen resposta als objectius plantejats en el document marc?. Es planifiquen obertes per atendre a tot l’alumnat i facilitat l’itinerari personalitzat? S’utilitzen eficaçment els recursos humans, materials i funcionals? Faciliten l’aprenentatge en la pròpia organització a partir del treball col·laboratiu entre el professorat? S’estan implementant de manera ordenada?
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.