La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ

Presentaciones similares


Presentación del tema: "FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ"— Transcripción de la presentación:

1 FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ
EDUCACIÓ PRIMÀRIA CONSTRUCCIÓ DE LA IDENTITAT DOCENT s 2006/2007 Núria Alart,

2 PRESENTACIÓ DEL CURS Núria Alart, 2006-07 Sessió 1 2 Sessió 3 Sessió 4
12 Avaluació portfoli Seminari 1 Seminari 2 Taller 1 Taller 2 Seminari 3 Taller 3 Taller 4 Seminari 4 Data 7 nov. 14 nov. 21 nov. 28 nov. 12 des. 9 gen. 16 gen. 23 gen. 30 gen. 6 feb. 13 feb. 20 feb. No presencial Durada De 18h a 20,30h 15 h Profe Núria Alart Joan Ruaix Joan Ruaix i Núria Alart Continguts Construcció de la identitat docent. Intercanvi d’experiències. L’avaluació a través del portfoli o carpeta docent Dinàmica a l’aula i resolució de conflictes. Anàlisi de casos. Tutoria, relacions amb les famílies i serveis externs. Intel·ligències Múltiples.Anàlisi de casos La pràctica reflexiva. Anàlisi de casos Educació emocional i salut del docent. Diversitat, interculturalitat i avaluació. El campus virtual com a eina formativa. Treballar amb les WebQuests Carpeta docent. Lliurament el 22 febrer del 2007. Curs de 45 hores: 30h presencials (seminaris + tallers) i 15 h no presencials (avaluació portfoli). Seminari = 4 sessions de 2,5 h cadascuna = 10h. Tallers = 4 tallers de 5 h cadascun = 20 h. Avaluació portfoli = 15 h (no presencials). Núria Alart,

3 EXPECTATIVES SOBRE EL CURS
ACTIVITAT 1 Expectatives sobre el curs Diagnosi Núria Alart,

4 3 VIES CONSTRUCCIÓ IDENTITAT DOCENT Via afinitat models
MARC TEÒRIC PUNTS FORTS Via conèixer les pròpies possibilitats i límits PUNTS FEBLES Via context social Núria Alart,

5 CAP A ON VA LA PRÀCTICA. QUIN MODEL A SEGUIR?
VIA AFINITAT DE MODELS CAP A ON VA LA PRÀCTICA. QUIN MODEL A SEGUIR? CONDUCTISME: estímul-resposta. Skinner. COGNITIVISME: causa-efecte. Piaget. Vigotsky CONSTRUCTIVISME: la ment es construeix a base d’aprenentatges Significatius. Ausubel. Diversitat Comuniquen: Autonomia VALORS Diàleg Núria Alart,

6 POSSIBILITATS I LÍMITS PROPIS
Tothom pot fer de professor/a? Formes de viure la professió docent Formació permanent Influència del professor en els seus alumnes. Prendre’s la feina seriosament. Estem construïnt personalitats en els alumnes. Gràcies a nosaltres els alumnes se’n sortiran. Com una professió: ho fem bé i ens ho hem de creure. No estrés. Com una ocupació: No hi ha il·lusió: et cremes. Perfeccionar-se personalment. Recerca d’estratègies i innovacions teòriques i pràctiques. Ajuda a no cremar-se I a tenir il·lusió Núria Alart,

7 IDENTITAT DOCENT MESTR/A: el qui ensenya una ciència, art,
ofici, o té el títol per a fer-ho, professor. “POMPEU FABRA” PROFESSOR/A: el qui ensenya una ciència, un art, una disciplina. “POMPEU FABRA” Núria Alart,

8 DIFERÈNCIES: ”SER O FER” DE PROFESSOR/A
IDENTITAT DOCENT IDENTITAT DIFERÈNCIES: ”SER O FER” DE PROFESSOR/A SER: Quan ets professor/a ho ets en tot moment. Forma part de la identitat personal i professional FER: Es fa de professor/a només a estonetes. La identitat professional no està construïda. Pensa que ho fa per poder viure. Núria Alart,

9 IDENTITAT IDENTITAT DOCENT
ESTRATÈGIES RELACIONALS Anàlisi emocional personal. Cal saber gestionar les emocions. Cal un nivell d’afectivitat i cal tenir expectatives cap als alumnes Aprendre a interpretar la conducta. Veure l’actitud com el resultat d’un procés d’adaptació a allò que li ha tocat viure. Normes i límits Coherència Reconeixement de les persones. Mostrar una confirmació contínua i sincera. … Relacions complementàries o simètriques. Complementàries: una part té més autoritat que l’altra. Simètriques: les dues parts tenen igualtat. Núria Alart,

10 POSSIBILITATS I LÍMITS
IDENTITAT IDENTITAT DOCENT POSSIBILITATS I LÍMITS Eines de reflexió Millora continua Valoració i reflexió personal Cal que coneguem Els nostres límits i les nostres possiblitats Formació continua Núria Alart,

11 IDENTITAT DOCENT IDENTITAT Punts forts Punts febles
ACTIVITAT 2 Punts forts Punts febles Ser professor/a Fer de professor/a Ser professor/a Fer de professor/a Núria Alart,

12 CONTEXT SOCIAL Societat de la informació
MODEL DE SOCIETAT Naturalesa de la juventud diferent GARDNER Teoria: IM EDUCAR A NIVELL EMOCIONAL GOLEMAN Teoria: IE SOCIETAT, FAMÍLIA I ESCOLA DIFERENT Globalització. Multiculturalitat. Canvi estructura familiar. Paper del professor diferent Núria Alart,

13 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
PRESENTACIÓ DEL CURS MARCS DE LA PRÀCTICA DOCENT SOCIAL ENTORN IMMEDIAT MARC LEGAL XARXA EDUCATIVA MODELS D’ENSENYAMENT CENTRE ESCOLAR Núria Alart,

14 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
MARC SOCIAL Globalització La revolució TIC Demandes socials (valors com la llibertat individual I la comunicació oberta) SOCIETAT DEL CONEIXEMENT Núria Alart,

15 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui GESTIÓ DEL CONEIXEMENT
MARC SOCIAL Canvis en les Organitzacions GESTIÓ DEL CONEIXEMENT ORGANITZACIÓ - XARXA Canvis en les Organitzacions TIPUS DE TREBALL Adaptar-se a les Necessitats de cada moment Iniciativa Flexibilitat Capacitat de reciclatge Nou concepte educatiu APRENDRE A APRENDRE (Tant en els individus com en les organitzacions) Núria Alart,

16 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui OBJECTIU DE L’EDUCACIÓ
Fer possible l’autonomia , el desenvolupament i la integració, tant escolar com social, de tot l’alumnat en el marc d’una societat catalana plural Desenvolupar habilitats i capacitats al nostre alumnat per transformar la informació en coneixements “aprendre a aprendre” Universalitzar l’educació Educar per la ciutadania: Educar per a la convivència i per a la cohesió social Desenvolupar una nova cultura lingüística: Cal preservar la diversitat lingüística . Cal entendre la llengua catalana com element de cohesió Cal entendre que garantir la competència de la llengua catalana és un element d’igualtat d’oportunitats. Núria Alart,

17 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
PERÒ ELS CENTRES NO HO PODEN FER SOLS Cal que l’educació s’obri a la comunitat i que tota la comunitat s’ha de corresponsabilitzar de l’educació Cal crear una cultura de treball en XARXA Núria Alart,

18 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui Normativa Inici de curs
MARC LEGAL Estatal LOE LLEIS Autonòmiques CONSTITUCIÓ DECRETS ROC REGLAMENTS ESTATUT ORDRES RESOLUCIONS Normativa Inici de curs Núria Alart,

19 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
Xarxa educativa Xarxa europea Xarxa catalana Xaxa d’entorn Llar d’infants IES Concertada CEIP ADULTS Competència no competitivitat Núria Alart,

20 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
CENTRE Cultura de centre Col·laborativa i en xarxa PROJECTE COMPARTIT I OBERT A L’ENTORN Pertinença al centre Formació continuada Autonomía de centres Núria Alart,

21 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
QUE ÉS ENSENYAR / EDUCAR? Transmetre coneixements? o donar habilitats per transformar la informació en coneixement Núria Alart,

22 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui COMPETÈNCIES BÀSIQUES
IDENTITAT QUÈ ENSENYAR? COMPETÈNCIES BÀSIQUES “Per competència s'entén la capacitat de posar en pràctica de forma integrada, en contextos i situacions diferents, els coneixements (sabers), les habilitats (procediments) i els trets de personalitat adquirits (valors i actituds).” Núria Alart,

23 CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui
IDENTITAT Informació Alfabetització bàsica, tecnocientífica i cultural SABERS Formació i transformació Gestió d’aprenentatges, habilititats comunicatives, estratègies de coneixement (seleccionar informació..) PROCEDIMENTS recurs INTRAPRERSONAL per recollir i processar informació i per extreure conclusions ACTITUDS Formació per ser i conviurei Colaboratives, respecte, solidaritat Recurs INTERPERSONAL,estratègies per integrar-se a una societat canviant, multicultural, diversa, complexa i virtualitzada Núria Alart,

24 PROMOURE L’AUTOESTIMA RESPONSABILITAT
CONCLUSIÓ DIVERSITAT AFECTIVITAT NORMES I LÍMITS NO AUTORITARISME PROMOURE L’AUTOESTIMA RESPONSABILITAT Núria Alart,

25 POSSIBILITATS I LÍMITS
IDENTITAT IDENTITAT DOCENT ACTIVITAT 3 POSSIBILITATS I LÍMITS Jo com a docent Núria Alart,


Descargar ppt "FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ"

Presentaciones similares


Anuncios Google