Escriure un conte Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ria Slides Automàtic o al vostre gust amb el  Amb so  Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne.
Advertisements

S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Els colors de l’ Advent.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Hola em dic Joan, ja tinc 1 any i tres mesos, encara que no entenc molt bé què vol dir això. El que em preocupa de veritat és quan se’m cau el xumet o.
Pensem en un mite.... El mite d'Aracne. EL MITE D'ARACNE · Quins personatges hi ha? -Aracne -Atenea/ Velleta.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Preparats per marxar?. Doncs anem a facturar!! No sabem si ho portem tot!
LA CASTANYERA.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
La Terra.
JESÚS DE NATZARET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
LA MENTIDA DESCOBERTA.
EL CONTE DEL DOFÍ.
EL CARGOL I L’HERBA DEL POlIOL
Els pallassos.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
En Pinotxo i els colors A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
EL TAURÓ QUE ES VA ENAMORAR
EL POBLE DE LA FANTASIA.
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Llegendes sobre la Lluna
L'ABELLA, EL LLEÓ I LA GIRAFA
ALICIA I EL MON DE LES TRES DIMENSIONS.
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
Celebració FINAL DE CURS.
DIADA DE LA PAU A SJO.
CAP DE CREUS.
EN HODJA I LA PORTA Conte del Marroc.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
CONCURS.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
La llegenda en el Poblat Ibèric
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Quina emoció! Què ens voldran dir?
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
LA PANDILLA.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Escriure un conte Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

1. Compartim els objectius anticipar: Conversa per ajudar-los a comprendre la demanda i anticipar allò que hauran de fer: Parlant-ne (què farem? qui llegirà el que escriurem? Com ho escriurem (individual, parelles)? Cada nen/a escriurà el conte sencer o només una part? Una bona estratègia és ensenyant-los contes escrits per altres nens/es...   Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

LA CARBASSA CAROLINA (Sant Jordi. Agramunt, 2006. 5é Primària).   Temps era temps que en un poblet de la Noguera en comptes d'haver-hi persones hi vivien carbasses. La família Carbassot estava formada pel pare Joan, que era baix i grassonet; la mare Maria, alta i prima; i la seva filla única Carolina, més tossuda que una mula. Un dia assolellat de primavera la Carolina, jugant al seu hort, es va trobar... Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

- Ei nena vigila per on vas, que m'has xafat! Va dir una cosa toveta de color vermell. - Qui ets tu? Què hi fas per terra? Li va preguntar la Carolina amb cara de pomes agres. Sóc un globus. Em dic Roig. - Roig? Un què? No sé que és un globus! I què fas aquí? - Ah! A mi em diuen Carolina! - Encantat! ...Doncs he caigut del cel. ...Ai, ai, ai! ...Quin mareig!. Es queixava en Roig. Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

- Quines pessigolles que em fas, Carolina! Diu el globus. - Ets una mica coliflor! Li diu cridant la Carolina. El globus va explicar a la Carolina que venia de molt lluny i que pel camí havia anat perdent l'aire. En Roig demana a la carbasseta que l'ajudi. La Carolina va decidir ajudar-lo. Li pregunta al seu pare si té una manxa per poder inflar a en Roig. - Quines pessigolles que em fas, Carolina! Diu el globus. Veus com ets un figaflor! El renya la carbasseta. Després d'una bona estona en Roig comença a tenir la panxa plena d'aire i li pregunta a la Carolina: Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

- Voldràs venir a fer un vol amb mi? - Sí, m'encantaria! I tant que sí! - Doncs ara ja m'hauries de fer un nus. - Jo no en sé de fer nusos! Li demanaré a la mare. Així va ser com en Roig i la Carolina es van enlairar... ... i després d'un fantàstic vol els dos amics es van dir adéu. I tot això és tan cert com que tot el que és madur no es verd. Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

2. Analitzem el conte: Personatges Com comença? Temps Llocs Com acaba? Narrador / punt de vista Com comença? Com acaba? Narració Descripció Diàlegs Verbs / Connectors /Vocabulari Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

3. Ajudem-los a planificar: Necessitem una idea!! Dades, fets, evidencies Personatges Temps Llocs Narrador: Un dels personatges Hi posarem descripcions, diàlegs, frases fetes.... Dibuixos Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

Ajudes:

PLANING: INICI Personatges Lloc NUS DESENLLAÇ ……. …….. Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

4. Primer esborrany Hi havia una vegada….

COMENÇAMENTS Vet aquí una vegada… Heus aquí que una vegada… Una vegada hi havia… Una vegada era… Era una vegada… Fa molts, molts anys… Vet aquí que en aquell temps que de la palla en feien fems… Un dia de bon matí… Una nit fosca, molt fosca… Vet aquí que en aquell temps que les bèsties parlaven i les persones callaven… Fa molt de temps, quan els peixos volaven i els ocells nedaven… Vet aquí que en aquell temps en què els ocells tenien dents… En un país del món on tenia nas tothom… Vet aquí un poble poblàs on ningú tenia nas… Diuen els llibres… Conten els vells… Conte va, mentida explico… Conte ve, conte va, i si no és mentida veritat serà…

ACABAMENTS I van viure feliços tot menjant anissos.   I van viure feliços tot menjant anissos. I vet aquí un gos, i un gat, i vet aquí el conte acabat. I catacric, catacrac, el conte s’ha acabat. I quiquiriquic, el conte ja està enllestit, i catacrac, el conte ja està acabat. I conte contat ja està acabat; si no és mentida serà veritat. I tot això que us he explicat és la pura veritat. I tot això és tan veritat com que la rondalla s’ha acabat. I tot això és tan cert com que tot el que és madur no és verd. Si el conte t’ha agradat dóna’l per ben escoltat. I aquest conte que jo he dit és per al més eixerit. I aquest conte que hem contat és per al més espavilat.

5. Revisió: Fixeu-vos: Ortografia Frases ben construïdes Ortografia, morfosintaxis, cohesió, vocabulari: Ortografia Frases ben construïdes Concordança subjecte i predicat Temps verbals en passat Puntuació: Cada seqüència un paràgraf Connectors: Abans, aleshores, llavors, quan, després, al cap del temps, de cop i volta, al mateix temps…. Vocabulari: Variat, adequat, sense interferències amb el castellà ...... Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

Escriure tres contes entre tres escoles: També: Escriure tres contes entre tres escoles: Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB

Escriure un conte a partir d’un joc: Debyser, F. i Estrade. C. (1980). Le Tarot des mille et un contes. París: L’école des Loisirs Adaptacions: http://www.quadraquinta.org/materiales-didacticos/cuaderno-de-ejercicios/Cuentos-a-la-Carta/CuentoCarta-presentacion.html http://contomundi.blogspot.com.es/2010/07/un-tarot-para-inventar-historias.html Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB