Marià Fortuny ( ) Retrat de Fortuny fet per Federico de Madrazo 1867

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PINTURA del s XIX.
Advertisements

HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
EXPRESSIONISME ABSTRACTE
Proposta 5. 1.Enumera i descriu accions o activitats en la història narrada per Caravaggio.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Laura Torres Iván de la Cruz Lorena Expósito. Al principi del segle funcionava un sol teatre estable, el de la Santa Creu, més tard conegut com Principal.
Santa JOANA D’ARC JOANA CRUAÑES. És la famosa donzella d’Orleans, salvadora del regne de França contra la invasió anglesa. Santa i verge, el cicle de.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
SANTA ANA EL NOM D’ ANA SIGNIFICA “GRÀCIA”. NO ES PODIA TROBAR UN NOM MÉS ADEQUAT PER A LA MARE DE MARÍA.
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
LA CASTANYERA.
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
Neurodidàctica: Idees, paraules, emoció i acció Institut Ramon Berenguer IV 3 de novembre 2011 Anna Forés
ELS NENS SOLDAT. QUÈ SÓN? Els nens soldat són nens que els recluten per força com: segrestats d’una escola, d’un orfenat, d’un camp de refugiats o d’un.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
Mare de Déu dels Consellers Lluís Dalmau
LA VICARIA Marià Fortuny Pintura segles XVIII i XIX.
LA VICARIA La vicaria Marià Fortuny.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
BAUHAUS, una escola d’art
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
LA VICARIA Marià Fortuny Pintura segles XVIII i XIX.
L'ART GREC.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
CLAUDE MONET.
El Cant Gregorià.
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
CALES DE L’ESCALA.
PABLO RUIZ PICASSO.
ELS PRIMERS FREDS Miquel Blay
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Claude Monet.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
NOVETATS ESPAI MARGALEF
DRAMES RURALS DALTABAIX
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Castell de Sant Esteve Era un castell construït sobre una vil·la romana. Es troba a Palamós, al començament del camí de ronda de la platja de la Fosca.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DIADA DE LA PAU A SJO.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
PALAU DE LA GENERALITAT, EL PATI DELS TARONGERS
Autores: - Raquel Domènech - Sara Torres
DALI ESPAI FEM CULTURA.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
DONA II DE KOONING.
La narrativa de la postguerra
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
ACTIVITAT 6.
La vicaria Marià Fortuny Estil: Realisme MNAC. Barcelona
La Farinera Què vol dir un edifici MODERNISTA? Fem una línia de temps!
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Granota VERTEBRAT amfibi carnívor.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Proposta 9.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Marià Fortuny (1838-1874) Retrat de Fortuny fet per Federico de Madrazo 1867 Autoretrat 1858

Ramon Berenguer III a la torre del castell de Fòs 1856-1857 Aconsegueix la plaça de pensionat de Pintura a Roma, creada per la Diputació de Barcelona. Estudi per a una crucifixió 1860

Té com a compromís lliurar a la Diputació diverses composicions: diversos dibuixos acadèmics, còpia d’un quadre d’autor clàssic i un oli sobre un assumpte de la història general de Catalunya. L’odalisca 1861

Cronista de la guerra hispanomarroquina La batalla de Tetuan. Oli sobre llenç 300 x 972 cm. 1862-1864 Pensionat per la Diputació de Barcelona, el 12 de febrer de 1860 Fortuny arriba a Tetuan. El motiu d’aquest viatge a Àfrica és la realització d’una sèrie d’obres on es reculli les gestes del general Prim en la guerra de Marroc.

Gràcies a aquests estudis va obtenir una pensió de la Diputació per poder viatjar a tota Europa i poder estudiar els quadres més importants de temàtica de batalles Paisatges marroquí, estudis per a La batalla de Tetuan 1860

Escenes de gènere El col·leccionista d’estampes 1866 1863-1865 L’elecció de la model 1873-1874 Escenes de gènere Com “La vicaria” pertanyen a l'anomenada pintura de casaques “casacón”.

Escenes orientalistes Músic àrabs 1872 El marroquí (aquarel·la) 1869 El venedor de tapissos (aquarel·la) 1870

Etapa granadina 1870-1872 Un gran canvi - llum i color andalús - Pati en l’Alhambra 1870-72 Vista de Granada 1870-72 Jardí de la casa Fortuny 1870-72

Portici 1874 Impressionisme i japonessisme Platja de Portici 1874 Els fills del pintor en el saló japonès 1874 Senyora Agrasot 1874 Portici 1874 Impressionisme i japonessisme Nu a la platja de Portici 1874

La vicaria Marià Fortuny 1867-1870 Realisme “fortunyisme” (1838-1874) MNAC. Barcelona 1867-1870 Realisme “fortunyisme” Oli sobre fusta 60 x 94 cm

Apunt per a la primera versió de “La vicaria” 1867 La vicaria es va inicia l’hivern de 1867 quan Fortuny va haver de visitar un diverses ocasions la sagristia de l’església madrilenya de Sant Sebastià amb motiu del seu casament amb Cecília de Madrazo. Apunt per a la primera versió de “La vicaria” 1867

Lagartijo en la capella (aquarel·la) 1867 Fortuny va utilitzar aquesta figura per a la realització de “La vicaria” Primera versió de “La vicaria” 1867 Aquerel·la “La vicaria” 1867- 1868

Tableautin de 60 x 94 cm Increïble virtuosisme tècnic. El juny de 1868 i instal·lat a Roma pinta la versió definitiva. Increïble virtuosisme tècnic. Tècnica de treball de miniaturista que aquí es fa evident en el vestit del torero.

Línia compositiva horitzontal Capellà i home conversant discretament Acció principal desplaçada a l’esquerra (capellà, testimoni, nuvi, núvia i noia) Marcada concentració de personatges a la dreta (convidats parlant entre ells, dama girada cap al penitent, toreros)

Espai arquitectònic fictici on Fortuny reuneix elements de diferents llocs. pintura pot ser el martiri d’un Sant S’exposà a la galeria del seu marxant, Adolphe Goupil a París. La gent feia cua al carrer per poder-lo contemplar i els principals periòdics van comentar llargament el fet. A tall anecdòtic, hem de dir que Goupil va vendre el quadre per 70.000 francs. làmpada Reixa i biblioteca còpia d’una església romana catifa vella i desarrelada reflexos dels metalls fusta dels banc gastada per l’ús paper oblidat

Meissonier (el militar) pintor realista francès, aleshores molt cèlebre, de qui és sabut com s'enorgullia d'haver posat per a aquesta obra Isabel (la núvia) la cunyada del pintor Arlequino (el torero) model habitual de Fortuny Nicolina (la "maja") la model romana Raimon (el nuvi) el germà d’Isabel Cecília esposa del pintor

RIQUESA DE COLORS, PREDOMINI DELS CÀLIDS SOBRE ELS FREDS LLUM REPARTIDA HOMOGÈNIAMENT LES OMBRES SITUEN ELS PERSONATGES EN L’ESPAI

ESTIL REALISME BURGÉS: TEMES ANECDÒTICS I JOVIALS, LLUNY DE TOTA CRÍTICA SOCIAL REALISME OPOSAT AL DE COURBET FORTUNYISME PRECIOCISME (TRAÇ MINUCIÓS, DETALLISME) PINZELLADA RÀPIDA, TAQUES DE COLOR (GOYA: LA LLETERA DE BURDEUS) ESTUDI DE LLUM I COLOR EXPRESSIONS DELS PERSONATGES ESPAIS AMPLES PRECURSSOR DE L’IMPRESSIONISME

INTERPRETACIÓ Dins d’una vicaria (possiblement la madrilenya de Sant Ginés on es va casar Fortuny amb Cecília Madrazo) s’està signant un contracte matrimonial. Apareixen diversos tipus socials que acompanyen la boda. Tema costumista ambientat en el segle XVIII (nostàlgia de l’Antic Règim) Tipologia de pintura per a decorar cases burgeses, ja que la burgesia vol distreure’s i no veure les misèries de la societat industrial. S’exposà a la galeria del seu marxant, Adolphe Goupil a París. La gent feia cua al carrer per poder-lo contemplar i els principals periòdics van comentar llargament el fet. A tall anecdòtic, hem de dir que Goupil va vendre el quadre per 70.000 francs. Fortuny tingué molts imitadors i falsificadors, fins i tot en vida. Morí als 36 anys a Roma, probablement de malària, complicada per una malaltia gàstrica derivada del vici de xuclar els pinzells de l’aquarel·la.