¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Comparisons Comparisons of Inequality To say that one person is taller, shorter, happier, sadder, etc., than another person, you say Juan es más alto.
Telling Time.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Comparaciones Aligns with unit objective: “Students can compare people and things in Spanish.”
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Superlatives Español 2-2 Sra. Carpinella. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many.
Más… queMore… than Menos… queLess… than Tan… comoas… as The reason there is “…” between the two words is because that is where the word being compared.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Phrases for making comparisons
Los Días de la Semana Days of the Week. Los Días lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday viernes – Friday sábado – Saturday.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Comparisons Comparisons of Inequality To say that one person is taller, shorter, happier, sadder, etc., than another person, you say Juan es más alto.
Basics: la fecha, los días de la semana, los meses del año y los Números Objectives: In Spanish How to count How to tell time Phone numbers How to tell.
Comparaciones Igualdad = y desigualdad ≠ Tres casos Look at these three sentences: ◦Fred is as tall as John. ◦Fred is taller than Bob. ◦Fred is the tallest.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
EL VERBO SER. Las formas singulares 1. The verb to be in Spanish is ser yo soyI am tú eresYou are él esHe is ella esShe is usted esYou are 2. You use:
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
LISTENING COMPREHENSION TEST
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Making Nouns Plural in Spanish
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Pronouns, the verb SER, Adjectives
El Alfabeto.
La Fecha.
Realidades 1 The Personal “a”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
The Personal “a”.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip. 3. Today is not Monday, today is Tuesday. Mario es un estudiante alto y moreno. Yo soy de West Islip Hoy no es martes, hoy es lunes.

TAREA 1.Start studying for quiz Friday. 2.Make six flashcards with comparatives: two with sentences with más…que, two with sentences with menos…que two with sentences with tan…como

TAREA One side: sentence in Spanish, the other side: a picture to explain your sentence. This homework is graded An explanation is included here.

For example: Lisa es más joven que el Señor López Note: Use this example only to guide you, DO NOT use it as part of your homework. Lisa el Señor López

Los comparativos (comparatives) más … que = more … than menos que = less…than tan…como = as…as When do we use comparatives?

A: ¿Quién es más_______(gordo/ gorda)? Nadia Ana B: Nadia es _____ gorda _____ Ana. másque gorda

el Señor López Sofía B: El Señor López es _____ viejo ____ Sofía. más que A: ¿Quién es más______(vieja/ viejo), el Señor López o Sofía? viejo

José Paco B: José es ______ alto _____ Paco. másque A: ¿Quién es más _____(alta/alto), Paco o José? alto

Luis José B: Luis es _____gordo _____ José. másque A: ¿Quién es más ______(gorda/ gordo), Luis o José? gordo

Ana María B: María es ______ alta ____ Ana. menosque A: ¿Quién es menos _____(alto/ alta), Ana o María? alta

Paco José B: José es ______ bajo _____ Paco. menosque A: ¿Quién es menos _____(bajo/ baja), Paco o José? bajo

Nadia Javier B: Javier es ______ alto ____ Nadia. menosque A: ¿Quién es menos _____(alta/ alto), Nadia o Javier? alto

la señora López Renata B: Renata es ______ vieja _____ la señora López. menosque A: ¿Quién es menos _____(vieja/ viejo), la señora López o Renata ? viejo

Ana José B: Sí, Ana es ____ alta _____ José. tancomo A: ¿Es Ana ____________ (tan alto como/tan alta como) José? tan alta como

A: ¿Es Nadia _____________ (tan gorda como/tan gordo como) Javier? Javier Nadia B: Sí, Nadia es ____ gorda _____ Javier. tancomo tan gorda como

A: ¿Es Paco ____________ (tan baja como/tan bajo como) María? Paco María B: Sí, Paco es ____bajo _____ María. tancomo tan bajo como

A: ¿Es Mario _____________ (tan joven como/tan jóvenes como) Sofía? Mario Sofía B: Sí, Mario es ____ joven ______ Sofía. tancomo tan joven como

¿Cuántos … hay? How many …are there? Hoy es miércoles, el 7 de noviembre 1.¿Cuántos lápices hay? 2. ¿Cuántos cuadernos hay? 3. ¿Cuántas tijeras hay? Tarea: numbers worksheet Hay dos lápices. Hay un cuaderno. Hay tres tijeras.

¿Cuántos/cuántas… hay? How many (masculine) /how many (feminine) …are there?

¿Cuántos or cuántas? We use cuántos when we refer to masculine words: words ending in -o, -e, or a letter. Examples: (el) perro, (el) estudiante, (el) lápiz. Plural form: (los) perros, (los) estudiantes, (los) lápices

A: ¿________(cuántos/cuántas) cuadernos hay? B: Hay ____cuaderno/Hay uno. un Cuántos

Why do we say hay un cuaderno instead of hay uno cuaderno? It is correct correct to say hay un cuaderno for grammatical and phonetic reasons. It ‘sounds’ better.

And when do we say hay uno? Usually when talking about a specific object and both persons know the thing or object discussed.

For example, if somebody asks: ¿Cuántos cuadernos hay? and we know there is only one notebook, we can answer hay uno to avoid repeating the object’s name. The other person will know what object is discussed.

¿Cuántos or cuántas? We use cuántas when we refer to masculine words: words ending in -a, or sometimes a letter. Examples: (la) gata, (la) flor (flower). Plural form: (las) gatas, (las) flores.

A: ¿________(cuántas/cuántos) lápices hay? B: Hay ____lápices. dos Cuántos

A: ¿________(cuántos/cuántas) botellas (bottles) hay? B: Hay _____botellas. tres Cuántas

A: ¿________(cuántas/cuántos) niños rubios hay? B: Hay _______ niños rubios.cuatro Cuántos

A: ¿________ (cuántos/cuántas) dedos (fingers) hay? B: Hay _______ dedos.cinco Cuántos

A: ¿________ (cuántas/cuantos refrescos hay? B: Hay ______ refrescos.seis Cuántos

A: ¿_________ (cuántos/cuántas tijeras (scissors) hay? B: Hay _______ tijeras.siete Cuántas

A: ¿________ (cuántas/cuántos animales hay? B: Hay _______ animalesocho Cuántos

A: ¿________ (cuántas/cuántos relojes (clocks) hay? B: Hay ________ relojesnueve Cuántos

A: ¿_______ (cuántos/cuántas) frutas hay? B: Hay _______ frutasdiez Cuántas

A: ¿_______ (cuántos/cuántas) niños hay? B: ____ hay niñosNo Cuántos

1.María es _____________ (más alta que/más alto que) Sandra. 2. Diego es ________________ (más delgado que/más delgada que) Alberto. 3. El perro es _________________ (tan pequeño como/tan pequeña como) el gato. Tarea: Study for quiz tomorrow (comparatives and numbers) Completa las frases con la opción correcta: Hoy es jueves, el 8 de noviembre más alta que más delgado que tan pequeño como

Ahora vamos a jugar Vamos a contar los colores y las bolas de chicle (gumballs) (en Smart Board)