1/6 PRIMERA ACTIVIDAD 1. ¿QUÉ TIPOS DE COMIDA COMES? 2. ¿CUÁNTO COMES A DIARIO? 3. ¿QUÉ COMIDAS *EVITAS? ¿POR QUÉ? *Avoid.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

¿Qué significan las palabras?
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Las Palabras Interrogativas
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Las Palabras Interrogativas
Do Nows MP2.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
La comida en colores.
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
1/20 PRIMERA ACTIVIDAD (VERDURAS) Write a sentence using each of the following food items.  Brócoli  Espinaca  Zanahoria  Batatas Verduras Verde OscuroVerduras.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
 Dientes  Hombro  Frente  Boca  Nariz Primera Actividad 1/ Empareja las partes del cuerpo con el numero correcto. Luego escribe una oración.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
The following slides introduce the new verb IR.
La Comida La piramide nutricional.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Empareja el español y el inglés.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Spanish II Week 14. NO PARA EMPEZAR TODAY Unit 2 Test! Remember: our class goal is for everyone to earn at least an 80% on this test!
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
La Salud y el Bienestar Vocabulario
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Transcripción de la presentación:

1/6 PRIMERA ACTIVIDAD 1. ¿QUÉ TIPOS DE COMIDA COMES? 2. ¿CUÁNTO COMES A DIARIO? 3. ¿QUÉ COMIDAS *EVITAS? ¿POR QUÉ? *Avoid

Unit 4: ¡Es Bueno ser joven! (It’s good to be young!)

BY THE END OF THIS UNIT, I WILL BE ABLE TO……. understand and interpret written and spoken language about various ways of STAYING HEALTHY Essential Questions: What is healthy living?

01/06 Resoluciones de ano nuevo Write a paragraph about your new’s year resolution. Use this format >>> Voy a___ (I am going to) e.g. Voy a comer saludable.

El Cuerpo 01/06

Foot-Pie Neck-Cuello Ears-Oreja Bone-Hueso Thigh-Muslo Finger-Dedo Knee-Rodilla Teeth-Dientes Cheek-Cachete Forehead-Frente Mouth-Boca Nose-Naris Heart-Corazon Eyebrow-Ceja Head-Cabeza Lip-Labios Wrist- muñeca Back-espalda Face-Cara Eye- Ojo Arm-Brazo Toe- dedo del pie Tongue-lengua Hand- mano Shoulder- hombro Ankle-tobillo Chin-mentón Brain- cerebro Muscle- musculo Stomach-estómago El Cuerpo 01/06 K-W-L Chart

Foot-Pie Neck-Cuello Ears-Oreja Bone-Hueso Thigh-Muslo Finger-Dedo Knee-Rodilla Teeth-Dientes Cheek-Cachete Forehead-Frente Mouth-Boca Nose-Naris Heart-Corazon Eyebrow-Ceja Head-Cabeza Lip-Labios Wrist- muñeca Back-espalda Face-Cara Eye- Ojo Arm-Brazo Toe- dedo del pie Tongue-lengua Hand- mano Shoulder- hombro Ankle-tobillo Chin-mentón Brain- cerebro Muscle- musculo Stomach-estómago El Cuerpo 01/06 K-W-L Chart

Gráfico 19. Tiempo dedicado a actividades fuera del centro Conteste las preguntas en sus hojas. 01/06

1/7 PRIMERA ACTIVIDAD ¿CUÁLES LOS GRUPOS ALIMENTICIOS? 1. ___________________________ 2. ___________________________ 3. ___________________________ 4. ___________________________ 5. ___________________________ 6. ___________________________

1.Yo no (puedo, correr) ______ muy rápido? 2.To (deber, ir) /----- al doctor, hace mucho tiempo que no voy. 3.Ellos (querer, comer)_______ahora. 4.Nosotros (necesitar, estudiar)__________ porque hay un examen el lunes. 5.¿Ud. (saber, hacer) _____ tacos de papas. 6.¿Tú (desear, ir) _____ conmigo a la fiesta. 7.Las palmeras (soler, crecer)_____ en lugares tropicales. 8.El (deber, practicar)_____ mas – no esta jugando bien. 9.¿Uds. (querer, comprar)_____ una televisión? 10.Mi novio (saber, cocinar)_____ muy bien. Conjuga los verbos para completar las oraciones. 01/07

1/12 PRIMERA ACTIVIDA (GRANOS) 1/12 PRIMERA ACTIVIDA (GRANOS) Write a sentence using each of the following food items. Granos Integrales Granos refinados Pan Cereal Galletas Arroz Pasta ¡Integral es mejor que refinado!

Pregúntale a dos compañeros de clase qué actividades hacen ellos para mantenerse activos después de la escuela. Escribe el nombre de cada estudiante al lado de las actividades en la caja correcta. 1/12

Notas de la clase- Personality and Emotions Estar contento, alegre- Triste- Deprimido- Estar de buen humor- Estar de mal humor- Obstinado, terco- Tener buenos modales- Tener malos modales- To be happy Sad Depressed To be in a good mood To be in a bad mood Stubborn To have good manners To have bad manners 1/12

Notas de la clase- Personality and Emotions Flexible- Lleno de energía- Dinámico- Paciente- Impaciente- Flexible Energetic Dinamic Patient Impatient 1/12

Práctica 1 Answer these questions in spanish: 1. ¿Eres flexible o terco (a)? 2. Por lo general, ¿estás de buen humor o estás de mal humor? 3. ¿Estás cansado(a) cuando no duermes bien? 4. ¿Estás lleno(a) de energía hoy? 5. ¿Siempre quieres tener éxito? 1/12

Práctica 2 Escribe la frase y escoge la palabra correcta 1. Una persona ( paciente/ impaciente ) pierde control con frecuencia. 2. Una persona ( de buen humor/ de mal humor ) está contenta. 3. Cuando una persona está enojada, ( está de buen humor/ está de mal humor ) 4. Una persona está ( contenta/ triste ) cuando recibe buenas notas. 1/12

1/13 PRIMERA ACTIVIDAD (PRODUCTOS LÁCTEOS) Write a sentence using each of the following food items. Leche Yogur Helado Queso

En sus grupos- Discuss the characteristics that you consider a good friend should have. Write a paragraph discussing these ideas. (At least 5 sentences, each student will turn in a paragraph.) 1/13 En Español

Las alergias de mis amigos You are spending the summer in Spain with some of your friends. Some of your friends have bought food items for the house, but some of them have food allergies. Since you are the only one who took Spanish in school, they rely on you to make sure they are not eating products that can cause a reaction. Read the ingredient labels for the products and match the product with the person below who is allergic to it. There might be more than one product that contains each ingredient. Your friend Mike is allergic to chocolate products. _____________ Your friend Ana is allergic to soy. _____________ Your friend Alex is allergic to citrus fruits. _____________ Your friend Sam is allergic to wheat. _____________ Your friend Natalie is allergic to seafood. _____________ Your friend Frank is allergic to dairy products. _____________ Your friend Daniel is allergic to potatoes. _____________ Your friend Sandra is allergic to eggs. _____________ Your friend Mary is allergic to fish. _____________ Your friend Rob is allergic to any type of nut. _____________

El duerme bien y está ( cansado/ lleno de energía). Le gusta mucho el plan y está muy ( deprimido/ entusiasmado ) El es un tipo ( flexible/ terco ) y siempre toma en cuenta los deseos y opiniones de otros. El es muy ( bien educado/ mal educado ). Tiene buena conducta. 1/12

Lectura – Vete a la página de internet y responde a las siguientes preguntas en inglés. Actividad A There are three numbered options on the page’s menu. Use them to answer the following questions. 01/08

1/09 PRIMERA ACTIVIDAD (VERDURAS) Write a sentence using each of the following food items. Brócoli Espinaca Zanahoria Batatas Verduras Verde OscuroVerduras Naranja

1/12 PRIMERA ACTIVIDAD (FRUTAS) Write a sentence using each of the following food items. Manzana Plátano Uvas Kiwi

Watch a video PSA about the importance of eating a healthy breakfast and staying active: “¡Despierta, Desayuna!” “¡Despierta, Desayuna!” Complete the activity sheet. 01/00

Write a paragraph in SPANISH talking about what you eat and what kinds of exercise you like to do. 01/00

Your health class is creating brochures to inform your community about things they should do to stay healthy (e.g., nutrition, exercise, etc.). Your teacher has asked you to create a brochure in Spanish so your school can also provide the same type of information to Spanish-speaking members of the community. You will create the brochure using white copy paper. Your brochure must contain the following: 1.Cover page with a title. 2.Three forms of advice about nutrition. 3.Three forms of advice about exercising. 4.One form of advice about any other aspect of being healthy (e.g., think hygiene). 01/00 PBA

1/10 PRIMERA ACTIVIDAD (CARNES Y FRIJOLES) Write a sentence using each of the following food items. Carne de vaca Pollo Pavo Huevo

1/11 PRIMERA ACTIVIDAD (GRASAS) Write a sentence using each of the following food items. Aceites Mantequilla Margarina Grasas