La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some."— Transcripción de la presentación:

1 La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some other music you like. Use a comparative or a superlative in your sentence. A Dios Le Pido – Juanes La tarea: Complete the translation on the green paper Examen del capítulo 6A – el 19 de diciembre Hoy es jueves, el 12 de diciembre

2 Lean tu frase del calentamiento al compañero, ¿estás de acuerdo? Respondan con otra opinión. Por ejemplo: Persona A: La música de Juanes es más interesante que la música del rap. Persona B: No estoy de acuerdo, la música de rap es mejor que la música de Juanes Hablamos con el compañero

3 EL PLAN DE HOY: Repaso de la tarea Los Apuntes Actividades en el libro Actividades de escribir La tarea: Complete translation on the green paper Examen del capítulo 6A – el 19 de diciembre LAS METAS: Students will learn about and use comparative words to describe bedrooms and personal preferences.

4 Libro de ejercicio p. 108 Repasamos la tarea

5 Un repaso de los compartivos To compare two things, you say: Más……que (more than) OR Menos….que (less than)

6 Un repaso de los formas irregulares Adjective Bueno – Malo - Viejo – Joven - Comparative Mejor (better) Peor (worse) Mayor (older) Menor (younger) Do not use más or menos with these irregular forms. Adverb Bien - Mal - Remember to match your adjectives with your nouns in gender and number!

7 Los Superlativos To say something is “THE most” or “THE least” use: Definite article (el, la, los, las) + noun + más o menos + adjective For example: La foto es la posesión más importante para mí.

8 Los Superlativos To say something is “THE BEST” or “THE WORST” use: Definite article (el, la, los, las) + mejor or peor + noun For example: Rojo y azul son los peores colores en mi cuarto. Rosado es el mejor color en mi cuarto.

9 Los Superlativos 1.Your closet is the most organized closet. Tu armario es el armario más ordenado. 2.Your curtains are the least ugly curtains. Sus cortinas son las cortinas menos feas. 3.His mirror is the best mirror. Su espejo es el mejor espejo. 4.My lamp is the worst lamp. Mi lámpara es la peor lámpara. Remember to match your adjectives with your nouns in gender and number!

10 **Error  change major to MEJOR Traduzcan las oraciones en la otra cara de la hoja de apuntes de los comparativos y superlativos. La hoja verde de traducciones

11 La actividad de escribir You and your friend are comparing your English class to determine which class to take next year. Read the information and then compare the classes based on the criteria indicated. Use “THE MOST”, “THE LEAST”, “THE BEST” and “THE WORST” in your answers. La discutimos juntos Writing Activity 12 from communications book

12 La actividad de escribir Now, you are trying to describe your own experience with teachers and classes at Parkland High School. Write 10 sentences from your personal experience. Use the following words: 1.más …..que 2.menos…que 3.Mejor 4.Peor 5.Mayor 6.Menor 7.THE most 8.THE least 9.THE best 10.THE worst Skip two lines after each sentence!

13 Las respuestas Give your sentences to your partner. They will write a sentence in RESPONSE to each of your sentences. First they will agree or disagree (Estoy de acuerdo or No estoy de acuerdo) with your opinion and then write an appropriate response. For example: 1.Partner A wrote: La clase de inglés es más interesante que la clase de educación física. Partner B writes: No estoy de acuerdo. La clase de educación física es más interesante y divertida que la clase de educación física.

14 Un repaso Repasamos la actividad juntos

15 La Tarea Complete translations on green paper Examen del capítulo 6a- el 19 de diciembre


Descargar ppt "La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some."

Presentaciones similares


Anuncios Google