Overview of the AP Spa. Literature & Culture Exam.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Advertisements

Los temas del curso: Literatura en español AP
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
AP® Spanish Literature and Culture: An Overview of the Course
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Listening activities The basics.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
AP ® Spanish Literature and Culture: Overview of Course and Exam Revisions.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 6 – 9/9 – 9/13. 1.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Community Helpers Lesson. Big Idea: I want my students to understand that every community has important workers who protect and take care of its residents.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
UNIT 2: COMUNICACIÓN Y MEDIOS Srta. Kidwell Spanish 5.
English I, Reading I and ESOL. Across 1.nose 2.four 3.sort 4.pate Down 1.safe 2.rote 3.soup 4.torn.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 36 – 4/07 – 4/11.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
AP Course Themes Temas del curso AP
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
La Familia y la Comunidad
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Questions in Spanish.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 39 – 5/4 – 5/8. 1.
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
AP® Spanish Literature and Culture: An Overview of the Course and Exam
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
ÁREA ACADÉMICA: ESPAÑOL I TEMA: CONOCIMIENTOS BÁSICOS DE LEER, LECTURA Y ESTRATEGIAS DE LECTURA ÚTILES PARA EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS LINGÜÍSTICAS.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
La construcción del género. La construcción del género Conceptos: El machismo Las relaciones sociales El sistema patriarcal La sexualidad La tradición.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/18 – 4/22.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: NB Certified Teacher Area: World Languages Other than.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Los seis temas del curso
CMS Open House August 3, 2017 Remember this guy? Andrew Noelle,
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Breves detalles sobre la clase y el examen de AP de mayo
Español 2 3 de marzo de 2017.
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
Forming questions.
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Overview of the AP Spa. Literature & Culture Exam

AP Spanish Literature and Culture Exam Section- # of Questions- % of Final Score- Time- Section I: Multiple Choice 50% Approx. 80min. Part A: Interpretive Listening - 15 questions 10%Approx. 20 min Part B: Reading Analysis- 50 questions- 40%Approx. 60 min Section II: Free Response 50 % Approx. 100 min Short Answers: Text Explanation- 1 prompt 7.5% Sug.time: 15 min Short Answers: Text and Art Comparison- 1 prompt 7.5% Sug.time: 15 min Essay: Analysis of Single Text - 1 prompt 17.5% Sug. time: 35 min Essay: Text Comparison - 1 prompt 17.5% Sug. time: 35 min

Integrating Themes, Organizing Concepts, Essential Questions, and Required Readings: * In order to promote an integrated approach to the literary works, the College Board has chosen six organizing themes, provided lists of organizing concepts, and promoted the creation of essential questions for each of the six unifying themes.

Theme : Las sociedades en contacto Organizing Concepts: La asimilación vs. la marginación La diversidad étnica, religiosa, etc. Las divisiones socioeconómicas El imperialismo El nacionalismo y el regionalismo

Theme: La construcción del género Organizing Concepts: El machismo Las relaciones sociales; El sistema patriarcal La sexualidad La tradición y la ruptura

Theme: El tiempo y el espacio Organizing Concepts: El carpe diem y el memento mori El individuo en su entorno La naturaleza y el ambiente La relación entre el tiempo y el espacio El tiempo lineal y las modificaciones como el tiempo circular, el tiempo paralelo, etc.

Theme: Las relaciones interpersonales Organizing Concepts: La amistad y la hostilidad El amor y el desprecio La comunicación o falta de comunicación El individuo y la comunidad Las relaciones de poder Las relaciones familiares

Theme: La dualidad del ser Organizing Concepts: La construcción de la realidad La espiritualidad y la religión La imagen pública y la imagen privada La introspección (la autoreflexión) El ser y la creación literaria

Theme: La creación literaria Organizing Concepts: La intertextualidad La literatura autoconsciente (la “metaficción” o “metaliteratura”) El proceso creativo El texto y sus contextos

Culture: How does it relate? The cultures goal area of the Standards focuses on students gaining knowledge and understanding of the relationships between products, practices, and perspectives of the cultures studied. Students relate texts to products, practices and perspectives found in a variety of media from the target cultures. They situate texts within literary and artistic heritages of the target cultures and relate literary movements to cultural contexts. They also analyze how texts reinforce or challenge perceptions of a majority culture.

Products: Cultural products may be tangible artifacts created by humans (e.g., a monument, a garment) or they may be intangible results of human work or thought (e.g., an oral tale, a law). Products reflect the beliefs and values (perspectives) of a culture. Practices: Cultural practices are patterns of behavior accepted by a society (e.g., rites of passage, child rearing, use of linguistic register and forms of address in a conversation). They represent the knowledge of “what to do, when, and where” in a society. Perspectives: Cultural perspectives are the underlying beliefs and values of a society. These ideas and attitudes serve as a base from which cultural practices are derived; they also justify the presence of cultural products.