Capítulo 2: ¡Organízate!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
En el nombre del Padre, del Hijo, y del Espíritu Santo, Amén Dios en mi mente, Dios en mi boca, Dios en mi corazón. Te agradecemos por el día de hoy.
Singular Definite Articles
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
10/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: Un repaso  Subject Pronouns Página 50.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Adjectives Spanish One ch.2.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
1 En la clase 2 ¿Qué es esto? En la clase ¿Qué es esto? En la clase.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
El Colegio La Cultura T/F ¿Cómo se dice? Cuanto(a/s) Mucho(a/s) Un/una/ unos/unas Yo/Tú/É l/Ella
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
ch?v=1RuevxWIoCM. Hoy: Para Empezar Conjugate: Placticar, querer, necesitar Repaso de Vocabulario Un/Una Querer/necesitar.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Using definite articles with nouns Apuntes. Nouns They refer to: –people –places –things –concepts.
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Vocabulario de Capítulo 2:
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Transcripción de la presentación:

Capítulo 2: ¡Organízate! ¡Ven Conmigo! Spanish 1 Capítulo 2: ¡Organízate!

Vocabulario: Útiles para la escuela 3. un cuaderno 1. una mochila 4. un libro 2. una goma de borrar un borrador 5. una regla

Vocabulario: Útiles para la escuela 6. papel 8. una calculadora 9. un bolígrafo una pluma 7. una carpeta 10. un lápiz

Vocabulario: Útiles para la escuela 11. un diccionario 13. un marcador 12. un lápiz de color

Talking about what you want To find out what someone wants, ask: ¿Qué quieres? What do you want? ¿Paco quiere una mochila? Does Paco want a backpack? To answer, say: Quiero una mochila. I want a backpack. Sí, él quiere una mochila. Yes, he wants a backpack.

Talking about what you need To find out what someone needs, ask: ¿Qué necesitas? ¿Necesitas papel? ¿Qué necesita Merche? To answer, say: Necesito un cuaderno. No, ya tengo papel. …I already have… ¡Ella necesita muchas cosas! She needs a lot of things!

Activity to practice vocabulary What do you need …? to write a report to carry loose papers to make a poster for art class to add up your bill to do your geometry homework to take notes in class to carry your supplies to look up unknown words

Nota Cultural In many high schools in Spain and Latin America, students stay in the same room for their classes all day and the teachers change classrooms. Because of this, it’s rare to find a school that has lockers. Students carry their supplies to and from school each day in backpacks. In Spanish-speaking countries many items are sold in specialty shops like a papelería. There are not as many supermarkets or department stores that sell almost everything one might need as there are in the United States.

Gramática: Making nouns plural To make a noun plural, add –s if it ends in a vowel: diccionario → diccionarios. If the noun ends in a consonant, add –es: papel → papeles. If a noun ends in –z, change –z to –c and add –es: lápiz → lápices. How would you make these nouns plural? a) cruz b) luz c) vez

Nota gramatical masculine nouns: un bolígrafo. Use una Un and una mean a or an. Use un with masculine nouns: un bolígrafo. Use una with feminine nouns: una regla. El and la mean the. Use el with masculine nouns. Use la with feminine nouns.

Gramática: Indefinite articles (un, una, unos, unas) Once again, un and una mean a or an. Unos and unas mean some or a few. Singular Plural Masculine un bolígrafo unos bolígrafos Feminine una mochila unas mochilas 2. Use unos with a masculine plural noun. When referring to a group of people that includes both males and females, the masculine plural is used (unos estudiantes). 3. In a negative sentence, un, una, unos and unas are often dropped. ¿Necesitas unos bolígrafos? No, no necesito bolígrafos.

Nota gramatical In chapter 1 you learned to use the subject pronoun yo when talking about yourself and tú when talking to another student or someone your own age. When you want to talk about someone else, use él to mean he and ella to mean she.

Activity to practice subject pronouns Answer the questions using the correct pronoun (él or ella). Example: ¿Qué tiene Marta? (lápiz) Ella tiene un lápiz. ¿Qué tiene Paco? (bolígrafos) ¿Qué quiere Merche? (mochila) ¿Qué necesita Carlos? (cuaderno) ¿Qué tiene la abuela? (libros) ¿Qué necesita tu amigo? (carpeta) ¿Qué quiere Beatriz? (papel) ¿Qué necesita Ana? (calculadora) ¿Qué tiene Raúl? (regla)

Nota Cultural Many schools in Spain and Latin America require their students to wear uniforms and usually the students must purchase them. It is also normal for students to have to buy their own textbooks, since these are not provided by the schools.

Vocabulario: Contents of your room 2. el armario 1. la cama 3. la ropa

Vocabulario: Contents of your room 4. la puerta 5. la ventana 6. el cartel el póster

Vocabulario: Contents of your room 7. el escritorio el pupitre 9. el televisor la televisión 10. la mesa 8. la silla 11. la lámpara

Vocabulario: Contents of your room 12. el reloj 15. la revista 13. las zapatillas de tenis (Spain) los tenis 16. el teléfono (celular) 14. la radio

Vocabulario: Contents of your room 17. la computadora 19. el DVD 20. el reproductor de DVD 18. el estéreo 21. la videocasetera

Vocabulario extra 22. una alfombra 25. unos discos compactos 26. un tocador de discos compactos 23. un balcón 24. un estante

Describing the contents of your room To Find out what there is in someone’s room, ask: ¿Qué hay en tu cuarto? What is in your room? ¿Qué hay en el cuarto de Andrea? What is in Andrea’s room? ¿Tienes un televisor? Do you have a TV set? ¿Qué tiene Martín en su cuarto? What does Martín have in his room?

Describing the contents of your room To answer, say: Tengo una mesa y dos sillas en mi cuarto. I have … in my room. Hay libros y cuadernos en su cuarto. There are … in his room. No, no tengo televisor. No, I don’t have a TV set. Martín tiene unos carteles y una radio en su cuarto. …has …in his room.

Nota cultural In Spain, most people live in pisos (apartments) in cities or towns. Bedrooms are often smaller, and sisters or brothers will sometimes have to share a room. Generally, the family shares a single TV set and a single phone. It’s not as common for teenagers to have a TV or a phone of their own in their bedroom.

Gramática Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns 1. Many nouns and adjectives have the following endings: Number Singular Plural Masculine -o -os Feminine -a -as Gender Making the endings in adjectives and nouns match is called agreement in gender (masculine/feminine) and number (singular/plural).

Gramática Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns 2. The forms of ¿cuánto? are used to ask how much? or how many? ¿Cuánto? matches the noun it describes. (el papel) ¿Cuánto papel tienes? (la tarea) ¿Cuánta tarea? (los bolígrafos) ¿Cuántos bolígrafos? (las carpetas) ¿Cuántas carpetas? 3. The forms of mucho mean a lot, much, or many. No necesito muchas carpetas, pero necesito muchos bolígrafos y mucho papel. Tengo mucha tarea.

Talking about what you need To answer, say: Necesito organizar mi cuarto. … to organize my room. Necesita ir a la librería. … to go to the bookstore. To ask: ¿Qué necesitas hacer? What do you need to do? ¿Y qué necesita hacer Paco? What does Paco need to do.

Talking about what you want to do To answer, say: No sé, pero no quiero hacer la tarea. I don’t know, but I don’t want … Quiere ir a la pizzería. …wants to go to … To ask: ¿Qué quieres hacer? What do you want to do? ¿Y qué quiere hacer Antonio? And what does Antonio want to do?

Vocabulario Necesito… I need… poner la ropa en el armario to put the clothes in the closet encontrar el dinero primero to find the money first

Vocabulario Quiero … I want… conocer a muchos nuevos amigos to meet a lot of new friends ir al centro comercial go to the mall comprar muchas cosas to buy a lot of things

Nota gramatical The infinitive is a form of the verb found in the dictionary. There are three kinds of infinitive endings in Spanish: -ar, -er, and –ir. Comprar, poner, conocer, and ir are infinitives.

Vocabulario: los números 40 cuarenta 50 cincuenta 60 sesenta 70 setenta 80 ochenta 90 noventa 100 cien treinta y uno treinta y dos treinta y tres treinta y cuatro treinta y cinco treinta y seis … 101 ciento uno 102 ciento dos 103 ciento tres … 199 ciento noventa y nueve

Nota cultural The centro comercial in Latin America has become a new focal point for some Latin American teenagers. Teenagers in large cities spend time in malls, shopping, eating or just seeing other people. (Like in the U.S.) Teenagers, in Latin America, tend to meet in larger groups. They often gather in cafes to chat.

Nota cultural People in Spanish-speaking countries do not use personal checks for purchases as often as people in the United States do. In Mexico many people pay their utility bills with personal checks, but in Spain bills are usually paid by direct withdrawal. Cash is universally accepted, and most stores in larger cities accept credit cards.