Trastorn Generalitzat del desenvolupament

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ATENCIÓN SANITARIA EN TGD
Advertisements

LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
TRASTORNO DESINTEGRATIVO INFANTIL MARUSSIA YISHEL ESTEVEZ CARRILLO
CONCEPTOS BÁSICOS RELATIVOS A LOS TGD Y AUTISMO
NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIFICAS en PERSONAS con “TEA”
¿Qué es el autismo? El autismo es un grupo de trastornos generalizados del desarrollo que se hace evidente antes de los 36 meses. Se caracterizan.
DSM-IV y DSM-V EN RELACIÓN A LOS TRASTORNOS DEL ESPECTRO AUTISTA
TGD & Autismo Dr. Josep Tomas UAB.
EL TRASTORNO SEMÁNTICO-PRAGMÁTICO
Criterios centrales diagnósticos
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
ELS EQUIPS DE TREBALL.
Psicosis en la infancia
TRASTORNOS GENERALIZADOS DEL DESARROLLO
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Retraso Psicomotor Curso de Neurodesarrollo 2009 Dr. Juan Donari
UNIVERSIDAD REGIOMONTANA FACULTAD DE HUMANIDADES Y CIENCIAS SOCIALES DISCAPACIDAD : SÍNDROME DE ASPERGER.
TRASTORNO DEL ESPECTRO AUTISTA
Jornadas de Intercambio de Experiencias del Profesorado de las Aulas que escolarizan preferentemente Alumnado con Trastorno del Espectro Autista Huelva,
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
L’illa dels 5 Fars.
Trastorno del Espectro Autista
Tema: El Autismo Por: Maribelinda Belén Zulma del Valle Ramonita Reyes
Autismo Nicole A. Molina Minerva del C. Martínez ECED 310
Trastorno del Espectro Autista (Síndrome de Asperger)
Estudio de alumnos con discapacidades: AUTISMO
Es un trastorno del desarrollo que persiste a lo largo de toda la vida
ADAPTACIÓN CURRICULAR INDIVIDUALIZADA
El propósito de esta pequeña guía, dirigida fundamentalmente a los profesionales de la Educación Infantil, es señalar la importancia de la detección temprana.
AUTISMO Un desorden del desarrollo de las funciones del cerebro interacción social limitada, problemas con la comunicación verbal y no verbal imaginación,
ACOMPANYAMENT EN EL DOL Xavi Gámez i Imbert Psicòleg colegiat - nº
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
CURSO DE DIDACTICA EN NEUROCIENCIAS.  Sam era un niño activo y ocupado. Pero sus padres estaban preocupados por él. Comparándolo con otros niños de.
Autismo Katiria Santana Itte 1031l Prof: Damaris Matos 13 de diciembre de 2014.
Freeda Marrero Aguila TECNOLOGIA DE REDES Y DESARROLLO DE APLICACIONES AUTISMO.
Profesora: MARTA ÁLVARO GARCÍA
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Àrees del desenvolupament més afectades en els TGD
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Sembla que sigui un maleducat, un gandul, un passota
Desenvolupament afectiu
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
PETITS REPORTERS Títol.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Trastorns de l’alimentació
TIPUS D’ALUMNAT.
El viatge de Primària a Secundària
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
SALUT MENTAL.
L'ANIMADOR QUÈ ÉS UN ANIMADOR?.
Malaltia i mort: Canvis familiars
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Programa Fundació Marató
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
DES DE LA PERSPECTIVA DE
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

Trastorn Generalitzat del desenvolupament Trastorns de l’Espectre Autista

TGD / TEA DSM / CIE – parlen de TGD, encara que no coincidents Autisme Asperger Trastorn desintegratiu infantil TGD no especificat Síndrome de Rett Reserves a la denominació: El desenvolupament no es veu afectat de manera generalitzada

Trastorns de l’Espectre Autista / TEA Gran variabilitat en l’expressió d’aquests trastorns Quadre clínic no uniforme, oscil·lant d’un espectre de major a manor afectació. Dimensional, no categorial. Influència de factors com el grau de capacitat intel·lectual, variabilitat en el temps. Inclou els trastorns integrats en els TGD, llevat de la Síndrome de Rett, que es considera una realitat diferent a l’univers de l’autisme.

Com es diagnostica l’autisme ? Es manifesta en els tres primers anys de vida i es caracteritza perquè no apareixen – o ho fan de forma desviada- alguns aspectes normals del desenvolupa-ment com les competències habituals per relacionar-se, comunicar-se i jugar amb els altres. No hi ha cap test o prova específica per a l’autisme. El diagnòstic s’estableix observant la conducta de la persona, explorant el seu historial de desenvolupa-ment i aplicant proves mèdiques i psicològiques per detectar la presència de signes i símptomes.

Simptomatologia més freqüent Alteració qualitativa de la interacció social Patrons de comportament i interessos restringits Alteració qualitativa de la comunicació: Retard o absència de llenguatge Ús estereotips, repeticions... Absència de joc imitatiu

Autisme i Síndrome d’Asperger Per establir un diagnòstic d’Asperger no hi ha d’haver-hi retard en l’adquisició del llenguatge, i el seu QI s’ha de situar en els límits de la normalitat. Ambdós aspectes són essencials per al diagnòstic, i diferencien l’ Asperger de la resta dels TEA. Normalment s’utilitza el terme per a les persones amb autisme i intel·ligència límit o per les que –sense discapacitat intel·lectual- presenten retard de llenguatge.

Trastorn desintegratiu infantil Desenvolupament aparentment normal durant els dos primers anys de vida Pèrdua clínicament significativa d’habilitats prèviament adquirides (abans dels 10 anys) i en almenys dues de les següents àrees: Llenguatge Habilitats socials Control intestinal o vesical Joc Habilitats motrius

Síndrome de Rett Desenvolupament aparentment normal durant els cinc primers mesos. Desacceleració del creixement cefàlic 5m- 4a. i pèrdua de les capacitats motrius adquirides. Alteració de la comunicació i les relacions socials Greu alteració del llenguatge expressiu i receptiu i greu retard psicomotor. Moviments estereotípics amb les mans. Prevalença: 1 / 10.000 – 1/ 15.000 nenes

Com ajudar ? Interacció social Implementar HHSS simples, no castigar els “errors socials” Interessos restringits Expandir interessos, buscar àrees d’interès Dèficit comunicacional verbal i no verbal Identificar habilitats comunicatives que el nen/a necessita. No castigar els errors. Problemes motricitat fina i grossa Ajudar i supervisar en les activitats físiques. Treballar tasques motrius Dif. comprensió informació sensorial Ajudar-lo a usar descripcions en termes sensorials

... i com ajudar ? Dificultats activitats imaginatives Anticipar els canvis. Dificultats funcions executives (Planificació) Usar codis de colors, rutines que es puguin memoritzar, reforçar els èxits Dificultats coherència Donar-li més temps per a processar els estímuls. Reduir-los, anticipar-se ensenyar habilitats. Problemes en ToM Descriure els sentiments de les altres persones relacionant-les amb les experiències del nen/a

Bibliografia HADDON, M (2004) El curiós incident de gos a mitjanit BCN: Ed. La Magrana GRANDIN, T. (2006) Pensar en imágenes. Mi vida con el autismo BCN: Alba Ed. GREENSPAN, S. (2009) Comprender el Autismo: Un recorrido por los transtornos del espectro autista y el Síndrome de Asperger a lo largo de todas las etapas escolares hasta la edad adulta. Barcelona: RBA Libros STANTON, M. (2002) Convivir con el autismo: Una orientación para padres y educadores. Barcelona: Paidós Ibérica RIVIERE, A (2001) Autismo: Orientaciones para la intervención educativa Madrid: Trotta BARON-COHEN S., BOLTON P. (2003) Autismo: una guía para padres Madrid: Alianza Ed GONZALEZ A., LABAT V. (2005) Mi hermano tiene autismo. Un libro explicativo para niños entre 4 y 5 años. Madrid: MTAS