Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Advertisements

Pobre Ana Story Book By: Helen Johnson Pobre Ana.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
El pretérito vs. el imperfecto
Translate the following: 1.Umbrella 2.Coat 3.Raincoat 4.Gloves 5.It’s windy 6.It’s sunny 7.The sun 8.Rain 9.It’s raining 10.suitcase PREPARATIVO 27 DE.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Mi dormitorio My bedroom
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
+ Para Empezar 2 nd 9-weeks, Sra. McDevitt.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Exam format Unidad 4 etapa 1
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
carta electrónica a un amigo
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Benchmark 2 Review Spanish 2. Vocabulario Fill in the blanks with the correct word from the box. baratouna pintura de cueroun retrato de plata de madera.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
-AR VERBS Español.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Review for Chapter 2 Test
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
If you won the lottery, what would you do?
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Selena. Proyecto de la gramática Entre grupos de 3-4, escribe el nombre del presentador y escribe tres datos para cada presentación. Hablen en español.
Pobre Ana PowerPoint By: Ronaldinho Lentfer y Tico Higgins.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Por Angelica Yeganeh-Kazemi Hora 7.  Ana vive en Hermosa Beach, California.  Ana va a una escuela que se llama West Torrence High School.  Ana es una.
Nov 17- Nov 21. Para Empezar- 17 de noviembre Traduce al español 1.Did you serve them the drinks? 2.I didn’t receive the letter. 3.I didn’t hang the pictures.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Chapter 5 Lessons & Materials
Español 2 3 de marzo de 2017.
Transcripción de la presentación:

Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo 4.Las caderas no mienten 5.Héroe Preparativo 16 de marzo del 2015 Learning target: Gain knowledge of other cultures through famous music.

¿Qué tipo de música te gusta más?

AfSuuPMrp4 ¿Qué hiciste¿

Preparativo 17 de marzo del 2015 Learning target: Gain knowledge of other cultures through famous music. Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. Las chicas solteras Paraguas Solo baila Mujeriego La tortura

Preparativo 18 de marzo del 2015 Learning target: Students will read, analyze and comprehend the story “Pobre Ana” by using reading comprehension strategies such as popcorn reading In Pobre Ana chapter 7, Ana returns to California and tells Ricardo to write to her. Imagine that you are Ricardo and you are writing to Ana. What would the letter say? Querida Ana: __________________________________________________________________ Con cariño, Ricardo Write three to four sentences in Spanish. Use the book to help you.

1.mira looks 2.rica rich 3.compara compares 4.manera diferente different way 5.piensa thinks 6.recibe receives 7.tuya your Vocabulario capítulo 8

Actividad capítulo 8 Find the following sentences within chapter 8 and fill in the blanks with the correct vocabulary word. 1.Ana ___________ al carro de la familia. 2.Estoy muy ____________por todo. 3.Esta es la casa de una familia_______________. 4.Ana mira todas las ___________que su familia tiene. 5.Ana no __________________mucho en un carro Ford Mustang. 6.Un día Ana __________________ una carta de Ricardo. 7.El inglés es muy importante para mí porque quiero hablar inglés _____________. 8.Quiere visitarte en tu casa el _________ verano. 9.¿Cuándo _________a México? Quiero verte. 10.Está feliz porque recibe ________________ de Ricardo, Patricia y Susana.

Preparativo 19 de marzo del 2015 Learning target: Students will read, analyze and comprehend the story “Pobre Ana” by using reading comprehension strategies such as popcorn reading Cierto o Falso. Think about chapter 8 that we read yesterday and tell if the following statements are cierto or falso. Write everything. 1.Ana está muy agradecida cuando regresa a California. 2.Las amigas de Ana piensan mucho en las cosas materiales. 3.Ana piensa mucho en la ropa nueva. 4.Ricardo le escribe a Ana el 3 de septiembre. 5.Ana quiere regresar a México el próximo año.

VOCABULARIO CAPÍTULO 9 1.Admiración: admiration 2.Proyecto: Project 3.Ayudar: help 4.Desafortunadas: less fortunate 5.Recolección: collection 6.Contribuyen: contribute

CREATE A TIMELINE… Make a timeline of the events from Pobre Ana. -You must have: important events from the entire book sentences in Spanish describing the event. -A drawing to represent each event.

Preparativo 20 de marzo del 2015 Learning target: Students will read, analyze and comprehend the story “Pobre Ana” by using reading comprehension strategies such as popcorn reading