¿Te gusta escuchar música? ¿Qué tipo de música te gusta? ¿El rap? ¿El hip-hop? ¿El rock? ¿El merengue? ¿…..? Hoy es jueves, el 21 de noviembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es jueves el seis de noviembre
Advertisements

Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
escríbalo todo (write it all out)
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Hoy es lunes. La fecha es el 11 de noviembre
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
ESPAÑOL DE SEPTIEMBRE. LA CAMPANA -HOY ES JUEVES EL 11 DE SEPTIEMBRE DE Escucha la Profa, escribe las palabras que deletrea. Listen to Profa,
Gustar What is pleasing to you?.
Hoy es martes. La fecha es el 3 de diciembre LA PREGUNTA: Describe tu dormitorio con 5 adjetivos. La tarea: Estudien el vocabulario nuevo de p. 272 y 273.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
bailar to dance ver la tele to watch television.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
La pregunta: Lean la caja del “Exploración del Lenguaje” en página 286. Answer the question at the bottom of the box. La tarea: Examen del Cp 6A, el 19.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ESPAÑOL 1, el 4 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Transcripción de la presentación:

¿Te gusta escuchar música? ¿Qué tipo de música te gusta? ¿El rap? ¿El hip-hop? ¿El rock? ¿El merengue? ¿…..? Hoy es jueves, el 21 de noviembre

Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to and communicate activities people like to do and don’t like to do. El plan de hoy: El calentamiento El fondo cultural Los Instrumentos Latin Music - video Información del libro La tarea Examen 1a - martes, el 26 de noviembre

La tarea de anoche Libro de ejercicio p. 18

Página 34- Fondo Cultural Leemos el fondo cultural juntos

“Merengue” por Jaime Antonio González Colson Escriban una lista de palabras que describe este dibujo. Hint: Verbs, instruments, weather

¿Qué tipo de instrumento usan? Pg. 34 – los instrumentos

Latin Music – BrainPop Let’s watch a short video about traditional Latin Music. As you watch, listen for the various instrumental sounds and the beats you hear. Take notes on the worksheet. BrainPop - Latin Music (login: springhouse, timberwolves)

Latin Music – BrainPop Discussion the video and worksheet.

El baile y la música del mundo hispano Actividad 14- Leemos la introducción juntos. Escuchamos las conexiones: Listen to the recording and follow along in the book. Notice all the cognates as you follow along. As you listen to each type of music, fill in the tambora drum worksheet. Include information about: In what country the music is popular and any other details (like what instruments are used or what style the music is. Also, indicate if you would like to listen to this type of music or not).

El baile y la música del mundo hispano Discuss the tambora drum worksheet Cognates: Now at the bottom of the drum sheet, fill in all the cognates you see in the “conexiones” information.

Una conversación Fill out the conversation sheet in Spanish, including your personal opinion if it is required. Read your conversation in Spanish with a partner. **Change the second to last sentence to this: I like to spend time with people and to listen to music and to dance.

El baile y la música del mundo hispano Let’s listen to some more modern styles of music. As you listen, in your notes, jot down the type of music, the name of the musician, and if you like this style of music or not.

Tito Puente - Ran Kan Kan (mambo) Karis ft Ken-Y - La amas como yo (merengue/bachata) Santana - Corazon Espinado (chacha/latinpop) Mariachi Aquila - Jaraba Tapatio (mariachi) Alejandro Fernandez - Popurri Cuco Sanchez (ranchero) Shakira - Ciega, Sordomuda (latin pop) Celia Cruz – Carnaval (salsa) skapulario - Rie, Rie (ska)

Vicente Fernandez Vicente Fernandez (mariachi) Jowell & Randy - Fuera Del Planeta (raggaeton) Aventura - Mi Corazoncito (bachata) J - Bim Bom (traditional children’s song) Interpret - cielito lindo (traditional children’s song) Siete – Tengo tu love (modern pop)

La tarea Examen del cp 1A – martes, el 26 de noviembre