December 1-5 Homeostasis. Do Now 12/1 1. Match cards with picture 2.Check answers 3.Partner 1 explain why/how the picture represents the word.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Corazón EL SISTEMA DEL EL CORAZÓN THE HEART SYSTEM EL SISTEMA DEL EL CORAZÓN THE HEART SYSTEM.
Advertisements

El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Survival Spanish – SPA II y III
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Components of Blood Plasma- Liquid component of blood Red Blood Cells- Carry Oxygen and Carbon Dioxide Throughout the body. Contain a molecule called hemoglobin.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Homeostasis Process by which an organism’s internal environment is kept stable in spite of changes in the environment. Proceso en el cual el ambiente interno.
Transcripción de la presentación:

December 1-5 Homeostasis

Do Now 12/1 1. Match cards with picture 2.Check answers 3.Partner 1 explain why/how the picture represents the word

Go to class website 3 Extra credit opportunities have been posted

Agenda 1. Do Now 2.Blood Vessels reading and graphic organizer 3.Begin computer activity

Learning Target I can describe how blood vessels play a role in maintaining homeostasis in the body.

Directions 1. go to 2.username/password: dpsbrainpop 3.click/haz clic on science/ciencia 4.search: heart/corazon. Watch video 5.Search: blood/sangre. Watch video 6.Search: respiratory system/sistema respiratorio. Watch video

Blood Vessels 1.Choose a partner or work by yourself 2.Together, answer the questions on the worksheet What Does Blood Carry?

Exit ticket List the 3 types of blood vessels in order from smallest to largest

Jeopardy: Evolution Jeopardy

Hazlo ahora/Do Now T/F pd. ½ 12/2 1. Qué proceso se está demostrando? 1. What process is being demonstrated? water and food coloring

Cornell notes Terminaste con las notas del articulo “Membranas?” Finished with the notes from the article “Membranes?” Necesita 10 preguntas y respuestas You need 10 questions and answers

sistema circulatorio 1. ¿Cuál es el propósito del sistema circulatorio 2.Sistema respiratorio ? 1. what is the purpose of the circulatory system? 2.Respiratory system?

Directions 1. go to 2.username/password: dpsbrainpop 3.click/haz clic on science/ciencia 4.search: heart/corazon. Watch video 5.Search: blood/sangre. Watch video 6.Search: respiratory system/sistema respiratorio. Watch video

blood brainpop blood worksheet

Abre a la pagina 96-98/Open to page Lee hasta 98 “Hacer intercambios ….” 2.Escribe 10 preguntas/respuestas 3.Cuando terminas, tome el quiz Brainpop 1. Read until page 224 “making Exchanges…” 2.Write 10 questions/answers 3.When finished, take the brainpop quiz

Ticket de Salida/Exit Ticket Hacer nuevas tarjetas. Haz un dibujo que representa la difusión y una muestra de ósmosis, y escribir la definición en una tarjeta Make new index cards. Draw a picture representing diffusion and one showing osmosis, AND write the definition on an index card

Active transport Diffusion Exercise, heart rate, breathing, purpose of blood, systems (circ, resp) T/F 1: difusion, brainpop quiz, finish 2 index cards

Discuss 1. Turn to a partner and take 1 minute to talk about what the circulatory system does Use the words: oxygen, heart, blood, pumps, transports, carries, 2. With a partner talk about your respiratory system. Use the words: carbon dioxide, oxygen, lungs, blood, gas exchange

The main parts of your circulatory system are the heart and the blood vessels. Your heart is a pump that transports blood around your body. Your blood carries oxygen and other nutrients around your body.Las partes principales de su sistema circulatorio son el corazón y los vasos sanguíneos. Su corazón es una bomba que transporta la sangre alrededor de su cuerpo. La sangre transporta el oxígeno y otros nutrientes por todo el cuerpo.

Your lungs are the main organ of the respiratory system. They exchange gases in your blood and cells, like carbon dioxide and oxygen. Oxygen goes into your body and around, while carbon dioxide is a waste and is carried out of your cells and body. Sus pulmones son el órgano principal del sistema respiratorio. Ellos intercambian gases en la sangre y las células, como el dióxido de carbono y oxígeno. El oxígeno entra en su cuerpo y sus alrededores, mientras que el dióxido de carbono es un desperdicio y se lleva a cabo una de sus células y el cuerpo.

1.Recurrir/dobla a una pareja y tardan 1 minuto para hablar de lo que hace el sistema circulatorio Utilice las palabras: el oxígeno, el corazón, la sangre, bombas, transportes, acarreos, 2. Con una pareja hablar acerca de su sistema respiratorio. Utilice las palabras : dióxido de carbono, oxígeno, los pulmones, la sangre, el intercambio de gases de carbono

Keep your paper from today! It is your first review paper for the exam! guardar su papel de hoy- es su hoja de examen primer examen

Do Now/Hazlo ahora 12/3 1. Describe how your circulatory and respiratory system work together to maintain homeostasis. 2. Which organ systems control the amount of oxygen and carbon dioxide in the body? 1.Describa cómo su circulatorio y respiratorio sistema de trabajo en conjunto para mantener la homeostasis. 2. ¿Qué sistemas de órganos controlan la cantidad de oxígeno y dióxido de carbono en el cuerpo ?

1. The main organ of your circulatory system is the heart, which pumps blood around your body. Blood carries nutrients, oxygen and carbon dioxide. Your respiratory system exchanges these gases throughout your body to help keep it balanced. The systems work together.

Activity Stand up Jog in place for 10 seconds Do 5 jumping jax Turn to a partner and talk about changes your body made after exercise

Levantarse Trotar en el lugar durante 10 segundos Hacer 5 saltos jax A su vez a una pareja y hablar sobre los cambios de su cuerpo hizo después del ejercicio

Some blood is deoxygenated and some is oxygenated. Parte de la sangre es desoxigenada y algunos se oxigena

Oxigeno a dentro las celulas, y dióxido de carbono afuera

El órgano principal del sistema circulatorio es el corazón, que bombea sangre alrededor de su cuerpo. La sangre transporta nutrientes, oxígeno y dióxido de carbono. Sus intercambios sistema respiratorio estos gases en todo el cuerpo para ayudar a mantenerlo equilibrado. Los sistemas trabajan juntos.

2. D. the respiratory and circulatory system D.el sistema respiratorio y circulatorio

Notes: Kidneys -urinary system AKA: excretory system removes waste from body -you have 2 kidneys! -The job of your kidneys is to filter out excess water from your bloodstream and to clean out bad stuff

Los rinones -También conocido como sistema urinario : sistema excretor elimina los desechos del cuerpo -Tiene 2 riñones ! -El trabajo de los riñones es filtrar el exceso de agua del torrente sanguíneo y para limpiar cosas malas

I’m Thirsty! When you are thirsty, you are ____________________________. How does your body keep itself from dehydrating?

I’m Thirsty! Cuando tiene sed, esta __________________________ Como funciona su cuerpo a mantener balanza, asi que no tiene deshidracion?

To prevent dehydration….Para prevenir la deshidratación Your kidneys make you not want to/ su rinones no te hacen querer:

In conclusion your kidneys:

Review/Repaso Difusion Diffusion

Active Transport dgenetics/activetransport/ Answer # 6& 7 on your blue sheet

T/F ½- diffusion, active transport, review kidneys. REVIEW TF ⅘ - active transport, REVIEW, Graph Review M/Th- Diffusion, active transport, REVIEW, Graph Review