FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Eduard Lara , Carles Mallol IES CAR SANT CUGAT
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
TREBALL I ENERGIA.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Superfícies.
Seminari de Física i Química
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Equacions amb dues incògnites.
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 10 PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
El moviment ESQUEMA INICI ESQUEMA INTERNET PER COMENÇAR INTERNET
Variables qualitatives
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
FUNCIONS ELEMENTALS.
MESCLES I DISSOLUCIONS
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 5 REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE PROTONS.
Col·legi BEAT RAMON LLULL
FRACTALS.
6è de Primària Escola El Cim
Les fraccions Sisè B curs
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
ELS NOMBRES ENTERS.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
Problemes prova individual
Introducció a l’Experimentació
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Viatge a l’interior de la matèria.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Problema dels camins.
REPÀS CONTROL TEMA 3 2n ESO Avançat.
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Matemàtiques 3er E.S.O..
SALUT MENTAL.
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 7 EQUILIBRIS IÒNICS HETEROGENIS.
PROPIETATS DE LA LLUM La llum es propaga en línea recta.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN TEXT ESTÀNDARD
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
Seminari d’Educació Especial
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Repàs control matemàtiques
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 10 PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS.
(posició d’equilibri)
Repàs control matemàtiques
L’electricitat i el circuit elèctric
TREBALL I ENERGIA 1. CONCEPTE DE TREBALL
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Les fraccions Sisè B curs
Els sistemes materials
MÀGIA POTÀGIA.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Funcions i gràfics Full de pautes.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
UNITAT 3: NOMBRES ENTERS
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA: NOMBRE I JERARQUIA DELS ELEMENTS
11 LES FUNCIONS LES FUNCIONS. CARACTERÍSTIQUES DOMINI I PUNTS DE TALL
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
Transcripción de la presentación:

FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ Matemàtiques 2n ESO 3r Trimestre Realitzat per : Enric Margalef

ÍNDEX Objectius i continguts didàctics Creixement i decreixement Funció de proporcionalitat Pendent d’una recta Funció lineal (I) Funció lineal (II) Funció constant Esquema de la unitat Activitats d’autoavaluació Solucionari a les activitats

Objectius i continguts didàctics DIMENSIÓ: CANVI I RELACIONS Comprendre patrons, relacions i funcions Comparació entre diferents formes de representació d’una mateixa relació. Identificació de funcions, lineals o no lineals, i anàlisi de les seves propietats, a partir de descripcions verbals, taules i gràfiques, en diferents contextos. Utilització de les TIC, com a eina de suport, en la generació de taules i gràfiques i en l’anàlisi de les seves relacions.

Creixement i decreixement Una funció és creixent en un tram quan en augmentar la x (és a dir, en recórrer-la d’esquerra a dreta), augmenta la y És decreixent si, en augmentar la x, disminueix la y Si es manté el mateix valor en tot un tram, es diu que és constant.

Funció de proporcionalitat Es diu funció de proporcionalitat la que relaciona dos variables directament proporcionals. L’equació és: y = m · x Es representa per una recta que passa pel punt (0,0) La constant de proporcionalitat, m, pot ser positiva o negativa. Es diu pendent de la recta i té a veure amb la seva inclinació

Pendent d’una recta El pendent m d’una recta y = m·x és la dia del seu creixement. Si m és positiu, la recta és creixent. Si m és negatiu, la recta és decreixent. Les rectes y = ax/b i y= -ax/b sent a,b nombres naturals es represen com: - a la variació en l’eix y - b com la variació en l’eix x

Les funcions lineals (I) L’equació y = m·x+n es representa mitjançant una recta de pendent m que talla l’eix Y en el punt (0,n). n s’anomena ordenada en l’origen Les funcions m·x+n es diuen funcions lineals. Quan n=0 es tracta d’una funció de proporcionalitat y = m·x

Les funcions lineals (II) Dues rectes amb el mateix pendent es representen mitjançant rectes paral·leles. El valor n representa el desplaçament vertical de la recta

La funció constant La funció y = k en la qual el valor k no depèn de x, es diu funció constant. Es representa per una recta paral·lela a l’eix X, a una distància k d’aquest.

Esquema de la unitat FUNCIONS DE PROPORCIONALITAT: y = m·x Característiques DE PROPORCIONALITAT: y = m·x - recta que passa per (0,0) - de pendent m - El pendent m d’una recta y= m·x+n és la mida del seu creixement. - Si m és positiu, a recta és creixement - Si m és negatiu, a recta és decreixent -La funció constant, ni augmenta ni disiminueix FUNCIÓ LINEAL FUNCIÓ CONSTANT y = m·x + n - recta que passa per (0,n) - de pendent m y = k - recta paral·lela a l’¡eix X exemple exemple exemple

Activitats d’autoavaluació Respon a les següents qüestions assenyalant la resposta correcta: 1. L'equació d'una recta té la forma: a) y = m + x b) y = m·x c) x = m·y 2. En l'equació de la recta y = m · x , la m és: a) un punt de la recta b) l'angle que forma la recta amb l'eix X c) el pendent de la recta

Activitats d’autoavaluació 3. Quina de les següents rectes és creixent? a) y = 5x b) y = -3x c) y = -0.5x 4. Quina de les següent rectes és més inclinada? a) y = x b) y = 0,03x c) y = 4x 5. Quina és l'equació de la recta representada al gràfic? a) y = 0.5x b) y = 2x c) y = no es pot saber

Activitats d’autoavaluació 6. Quin és el pendent de la recta representada al gràfic? a) m = -1 b) m = -2 c) m = 1 7. Tots el gràfics de les funcions lineals tenen en comú: a) que són creixents b) que són decreixents c) que passen pel punt (0,0) 8. El gràfic de la recta d'equació y = -3x és: a) b) c)

Solucionari 1. L'equació d'una recta té la forma: b) y = m·x 2. En l'equació de la recta y = m · x , la m és: c) el pendent de la recta 3. Quina de les següents rectes és creixent? a) y = 5x 4. Quina de les següent rectes és més inclinada? c) y = 4x 5. Quina és l'equació de la recta representada al gràfic? b) y = 2x 6. Quin és el pendent de la recta representada al gràfic? a) m = -1 7. Tots el gràfics de les funcions lineals tenen en comú: c) que passen pel punt (0,0) 8. El gràfic de la recta d'equació y = -3x és: c)

…. Segur que li puc preguntar alguna cosa!!! Algunes qüestions més ? Mmmmm…. Ho tinc tot clar?? …. Segur que li puc preguntar alguna cosa!!!