ORGANIGRAMA MIGRACIONS Nivells didàctics diferents

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

UNITAT 2 : MOVIMENTS NATURALS I MIGRATORIS
La resistència Concepte:
Perspectives teòriques actuals
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Informació i sensibilització
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
10 raons per dir NO a les proves de 3er
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
TEXT DIDÀCTIC FUNCIONAL PER A FER UN ORGANIGRAMA
ELABORACIÓ D’UN PERFIL DE L’ÀREA METROPOLITANA
ORGANIGRAMES FUNCIONALS Circuit - oposició: moviments migratoris
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Comparació / oposició
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
DINÀMICA DE LA POBLACIÓ ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
El viatge de Primària a Secundària
PRÀCTICA D’AULA MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI.
TIPUS D’EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
DINÀMICA I FUNCIONAMENT DE LA CIUTAT
NO A LA REFORMA LABORAL.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CREIXEMENT D’UNA ÀREA METROPOLITANA
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
DONOSTI CUP 2016.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
La POBLACIÓ Conceptes Bàsics de Demografia
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS: Grans grups d’edat
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
ESTRUCTURA TRIANGULAR BÀSICA: Modificació del nivell d’informació
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN TEXT ESTÀNDARD
Recursos Didàctics en Geografia Organigrames
ESTRUCTURA D’UN ORGANIGRAMA: ELEMENTS I JERARQUIES
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Factors bàsics del comerç internacional
Informació i sensibilització
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
2. El materialisme històric de Marx
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
MODEL DE CREIXEMENT DE LA CIUTAT ESPANYOLA
Com preparar una unitat per a l’avaluació
ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS
   MOVIMENTS MIGRATORIS    TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
MOVIMENTS MIGRATORIS I PENDULARS URBANS I PERIURBANS
Organització i creixement
ESTRUCTURA TRIANGULAR DE TRES NIVELLS: FORMES BÀSIQUES ELEMENTALS
En aquest tema veurem els apartats següents:
ORGANIGRAMES FUNCIONALS
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
El departament de Recursos Humans
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA: NOMBRE I JERARQUIA DELS ELEMENTS
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
Transcripción de la presentación:

ORGANIGRAMA MIGRACIONS Nivells didàctics diferents 3.4.P A partir d’un mateix tema, es mostra la possibilitat de fer organigrames adaptats a diferents nivells de les capacitats dels estudiants. Aquests organigrames es poden treballar de diverses maneres: Servint de base a l’explicació del professor. Presentant els organigrames als estudiants sense la informació escrita o dibuixada, per tal que siguin capaços de completar-la. Donant l’estructura buida o molt incompleta de la informació de l’organigrama, junt amb un text didàctic, que expliqui l’estructura fonamental dels moviments migratoris. L’estudiant haurà de completar correctament l’organigrama. Es presenten cinc organigrames de dificultats diferents, a partir d’un tema comú, i amb la utilització diversa d’informació escrita i de pictogrames. Organigrama elemental , amb poques relacions i amb l’ajut de pictogrames (12-13 anys). Organigrama elemental , amb més relacions i amb l’ajut de pictogrames (12-13 anys). Organigrama elemental , amb domini de la informació i amb relacions escrites (14-15 anys). Organigrama elemental , amb domini de la informació, amb relacions escrites i amb l’ajut de pictogrames (14-15 anys). Organigrama més complet , amb domini exclusiu de la informació i amb relacions escrites més detallades (16-17 anys). J.P.G. 2.006 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames Professorat

   MOVIMENTS MIGRATORIS    TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI 3.4.P  TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI DE REPULSIÓ  MOVIMENTS MIGRATORIS  POBLACIÓ POBLACIÓ    Necessitat i desig d’arribar Necessitat i desig de sortir Dominen els elements positius sobre els negatius Dominen els elements negatius sobre els positius J.P.G. 2.006 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames

           MOVIMENTS MIGRATORIS    TERRITORI D’ATRACCIÓ Desplaçament de la informació  3.4.P    MITJANS DE COMUNICACIÓ TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI    DE REPULSIÓ  Quines desigualtats !!! MOVIMENTS MIGRATORIS      Dominen els elements positius sobre els negatius Dominen els elements negatius sobre els positius MITJANS DE TRANSPORT     Desplaçament de les persones J.P.G. 2.006 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames

Recursos Didàctics en Geografia Organigrames 3.4.P  SORTIDA DE LA INFORMACIÓ MITJANS DE COMUNICACIÓ ARRIBADA DE LA INFORMACIÓ TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI DE REPULSIÓ MOVIMENTS MIGRATORIS Capacitat d’acollir població Incapacitat de retenir la població ARRIBADA DELS IMMIGRANTS SORTIDA DELS EMIGRANTS MITJANS DE TRANSPORT J.P.G. 2.006 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames

Recursos Didàctics en Geografia Organigrames  3.4.P SORTIDA DE LA INFORMACIÓ MITJANS DE COMUNICACIÓ ARRIBADA DE LA INFORMACIÓ TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI DE REPULSIÓ MOVIMENTS MIGRATORIS Capacitat d’acollir població Incapacitat de retenir la població ARRIBADA DELS IMMIGRANTS SORTIDA DELS EMIGRANTS MITJANS DE TRANSPORT     J.P.G. 2.006 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames

Recursos Didàctics en Geografia Organigrames  3.4.P Polítiques Socials Econòmiques CAUSES Polítiques Socials Econòmiques CAUSES SORTIDA DE LA INFORMACIÓ MITJANS DE COMUNICACIÓ ARRIBADA DE LA INFORMACIÓ HOME TERRITORI SOCIETAT HOME TERRITORI SOCIETAT TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI DE REPULSIÓ MOVIMENTS MIGRATORIS Capacitat d’acollir població “EQUILIBRI” entre la realitat i les expectatives Incapacitat de retenir la població “DESEQUILIBRI” entre la realitat i les expectatives Necessitat i desig de sortir Necessitat i desig d’arribar MITJANS DE TRANSPORT CAUSES Ètniques Religioses No bèl.liques ARRIBADA DELS IMMIGRANTS SORTIDA DELS EMIGRANTS CAUSES Ètniques Religioses Bèl·liques J.P.G. 2.006 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames