Pureza de Maria Escola de pares - infantil

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Advertisements

Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
Les bones pràctiques per a la educació en família
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
PETITS REPORTERS Títol.
Resta prohibit.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
Un bocí de pastís...?.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Un test per pensar... Materials de
AMOR.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Malaltia i mort: Canvis familiars
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
DIADA DE LA PAU A SJO.
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
Xino xano fins que arribem a la placeta de la font.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Les diferents realitats del món
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
EL FILL ÚNIC i la RELACIÓ ENTRE GERMANS
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
I tu qui dius que sóc?.
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
Un animal en perill d’extinció
CREDA Baix Llobregat-Anoia
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
· Tema seleccionat: Compartir.
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’ ELEFANT.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Vincent Van Gogh.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Sentiments cliqueu.
Transcripción de la presentación:

Pureza de Maria Escola de pares - infantil LA GELOSIA EN ELS NENS Pureza de Maria Escola de pares - infantil

DEFINICIÓ És un comportament afectiu a través del qual el nen expressa la por a ser abandonat o a perdre per sempre les figures d’afecció. Percep la realitat distorsionada, considera que se l’estima menys que abans. El nen es mostra més ansiós i tendeix a viure amb ansietat la nova situació.

INDICADORS Rivalitat oberta, explícitament verbal: “no el vull”, “vull que marxi”… Actuacions agressives envers el nadó: de la paraula es passa a l’acció, li dona “copets”, li treu el xumet, li tapa el nas, li treu les joguines. Fan coses que saben que molesten, especialment a la mare: desobeir, oposició sistemàtica. Es mostren hostils. Hostilitat envers ell mateix: “t’enfadaràs amb mi...” Regressió cap a comportaments més infantils: “em deixes el xumet”, parlen com si fossin més petits, reapareixen pors, sembla que perdin conductes o aprenentatges adquirits.

CAUSES Generalment està relacionada amb les conductes d’afecció i les variacions que pateixen: El naixement d’un germà. Les comparacions Parlar dels “defectes” d’un fill davant dels altres. Els canvis en el temps que els pares poden dedicar en “exclusiva”.

Què fer? Mirar d’entendre les seves necessitats emocionals i el seu patiment Ajudar-lo a expressar els sentiments de manera adequada i canalitzar-los. Dedicar-li temps y QUALITAT en el temps. Intentar mantenir els moments “exclusius”: hora del bany, conte abans de dormir, jocs... Fer-li entendre les diferències entre les persones: virtuts de cadascú. Ignorar els comportaments inadequats que tenen a veure amb la gelosia. No variar les normes. Fer-li veure els avantatges de ser més gran. Ensenyar-li a compartir i passar-ho bé junts. Valorar els comportaments positius. Parlar de la situació per la que està passant amb la seva mestra.

QUÈ NO FER? Esperar que se li passi “aquesta època” sense donar l’atenció adequada. Renyar-lo i fer-li reprimir-se dient-li que tot això que pensa o diu són tonteries. Perdre els nervis i mostrar-se agressiu. Fer comparacions. Això genera rivalitat, competència i la conseqüent frustració. Exigir-li més responsabilitat de la que tenia abans de que nasqués el nadó. La responsabilitat ha d’estar d’acord amb la seva edat i no amb la seva situació de germà gran

…i quant dura, això??? Poden aparèixer durant el primer any de vida i són normals fins els 7 anys. Els experts parlen de conducta “episòdica” i que afecta a més del 50% de la població infantil.