Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
[…] las principales fortalezas que presenta el transporte internacional por carretera en Murcia son su propia competitividad y capacidad de adaptación.
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Pla Director Urbanístic per a la concreció i delimitació de la reserva
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
La Guerra del Francès: resistint en nom de qui?
LA GUERRA DE SUCCESSIÓ I EL DECRET DE NOVA PLANTA
km o el drama del Corredor Mediterrani
MECANISMO “CONECTAR EUROPA” RED TRANSEUROPEA DE TRANSPORTE
HISTÒRIA DE LA LLENGUA Cristina J. Calabuig Curs
Models de gestió aeroportuària:
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
Maria Fajardo Jordi Casado Pol Ayats Arnau Brunat Joel Rodriguez
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
3. LES UNITATS DEL RELLEU D’ESPANYA
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Evolució de les Senyeres al llarg del procés de formació històrica de l'exèrcit i de L’Estat. L’armada naval. Capítol 1 Anirem veien que la Senyera ha.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
LES COMARQUES DE COSTA Les Comarques de litoral són les situades a la costa mediterrània. S’estenen de nord a sud, des dels Pirineus fins al delta.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
EL LLEÓ Maite Rodriguez.
Europa aposta pel ferrocarril
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
ERMITA DE SAN ISIDORO La “ermita de San Isidoro” és una ermita en runes d’estil romànic que va ser construïda a Ávila però més tard va ser traslladada.
LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
EGIPTE I EL NIL HUGO M I SERGI H.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Programa BIBE: perspectives de futur
SEGLES XVI - XVII Monarquia Autoritària: CARLES I ( )
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
20 anys de Ciències Ambientals a la UAB
DIADA DE La pau i la no violència.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
Assignatura del GRAU EN HISTÒRIA Prof. J.M. Santacreu
LA CRISI DELS REFUGIATS SIRIANS
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Una nova forma de produïr
3. La Conquesta del Món: els grans Imperis Colonials
La vida a Sebes.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
LA BELLESA BLAVA.
Publicar articles de recerca al
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
SOCIETAT CATALANA DE PEDIATRIA
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
Treball de Recerca de Batxillerat
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Característiques generals de la indústria espanyola
Xarxa de Custòdia del Territori
Constitucions espanyoles dels segles XIX i XX (1/3)
Consum per substàncies per any (últim mes)
COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.
Geografia.
8) El desenvolupament de la guerra.
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Alba Ros Montagudo Andrea Reyna Alcón Marta Rodríguez Conte
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF

Per primera vegada, el diumenge 20 de febrer
Transcripción de la presentación:

Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa Barcelona: port ampliat, aeroport, nova estació de tren i parc logístic RAMON TREMOSA, Eurodiputat (www.tremosa.cat) Barcelona, 25.02.2011

2

Ports holandesos a la Mediterrània?

Multi-port Gateway Regions, 2008 (U. Anvers, 2009)

Theo Notteboom, Univ. Anvers (ITMMA) i ESPO: PE, 03.02.2010 REGIONS PORTUÀRIES EUROPEES milions de contenidors, TEUS (valor afegit) Theo Notteboom, Univ. Anvers (ITMMA) i ESPO: PE, 03.02.2010 1985 1995 2005 2008 1. H+B = 4,3 1. H+B = 7,8 1. H+B = 17,5 1. H+B = 22,3 2. ELBA = 2,1 2. ELBA = 4,4 2. ELBA = 11,8 2. ELBA = 15,2 3. LON = 1,6 3. LON = 3,5 3. LON = 5,8 3. LON = 6,5 4. LIG = 0,9 4. LIG = 2,0 4. B+V = 4,4 4. B+V = 6,2 5. PAR = 0,7 5. B+V = 1,3 5. LIG = 3,5 5. LIG = 4,0 6. B+V = 0,6 6. PAR = 1,0 6. PAR = 2,3 6. PAR = 2,6 7. DAN = 0,5 7. DAN = 0,9 7. DAN = 1,6 7. DAN = 1,8 H+B = Holanda + Bèlgica. ELBA = Hamburg + Bremen. LON = Delta del Tàmesi. LIG = Ligúria (Gènova). PAR = París i Estuari del Sena. B+V = Barcelona i València. DAN = Delta del Danubi. 5

TEN-T and intermodal accessibility of seaports Prof. Dr TEN-T and intermodal accessibility of seaports Prof. Dr. Theo Notteboom President, TMMA - University of Antwerp www.itmma.ua.ac.be theo.notteboom@ua.ac.be Business conference ‘Rail infrastructure for freight services: from corridor to network’ Rotterdam, 14 June 2010

Multiport Gateway Reg. % European traffic, 2009 1. Delta Rin: 25% 2. Helgoland Bay: 15% 3. UK SE Coast: 8% 4. Spanish Med: 7,5% 5. Ligurian Range: 4,5% 6. Seine Estuary: 3%

Tren de mercaderies d´Algesires a Estocolm 9

A FAVOR del corredor mediterrani * Prioritat política de la CE: reduir CO2, penalitzant el tràfic de camions de radi llarg. * Necessitat de descongestionar ports del Mar del Nord: Baviera i Àustria, abastiment des de la Mediterrània. * Sensibilitat nova CE (8 c. liberals, Kallas, Verhofstad) i complicitat dels grans grups ferroviaris europeus (Deutsche Bahn, 14.03.2010; compra de Transfesa). * Realitat industrial i portuària ja existents, arran de mar, aprofitant línies desaprofitades (pas de Portbou). * Debat racional sense apriorismes (debat → mapes). 10

EN CONTRA del corredor mediterrani * Encara són els Estats que construeixen els trens. EU a mig fer (“per què ampliar els corredors de 2003 si no se n’ha construït cap?” Kramer, die Grüne). SNCF i ADIF, milers de funcionaris contra la liberalització (barreres regulatòries i barreres físiques). * Darrera revisió al 2003 (L. de Palacios), l’Estat espanyol va marcar el camí (Aragó, molta feina feta). CM = tren de la definitiva europeïtzació ec. catalana. * Ministre Blanco, fins fa poc: “Capital públic a la TCP, capital privat per al CM”. Cap document escrit a favor! * Vot 04.05.2010, esmena 115 de l’informe Marinescu. 11

12