Verificació i control d’activitats comunicades Ajuntament Sant Celoni Antoni Tortosa Advocat Diputació de Barcelona - novembre 2015
Art. 84ter LBRL (redacció donada per la Ley 2/2011, de Economia Sostenible) “Cuando el ejercicio de actividades no precise autorización habilitante y previa, las Entidades locales deberán establecer y planificar los procedimientos de comunicación necesarios, así como los de verificación posterior del cumplimiento de los requisitos precisos para el ejercicio de la misma por los interesados previstos en la legislación sectorial.”
Ordenança Sant Celoni (I) • Unifica les comunicacions prèvies ambientals, d’activitats recreatives i espectacles, i d’obres • Integra la intervenció pública en competències municipals concurrents • Distingeix entre comunicació prèvia normalitzada i comunicació prèvia simplificada • El control posterior de les comunicacions s’estructura mitjançant Plans i Programes
Ordenança Sant Celoni (II) Activitats Nova Instal.lació (NI) Canvi No Substancial amb efectes (CNS) Canvi Titular (CT) Impacte Mitjà Annex II Llei 20/2009 Recreatives i espectacles Llei 11/2009 Llicència Comunicació normalitzada Comunicació simplificada Baix Impacte Molt Baix Impacte No classificades
Control de les comunicacions MEMÒRIA DEL PLA 2013-2017 MEMÒRIA PROGRAMA PLA Pla d’inspeccions d’activitats i obres 2013-2017 (Ple 21.03.2013) 2013 2014 2015 FINALITZAT 2016 2017 2014 2015 EN REDACCIÓ
Pla 2013-2017. Activitats ÀMBIT OBJECTIU Assolir un alt grau de compliment normatiu DU DURADA 5 anys CRITERIS DE PRIORITZACIÓ INSPECCIONS PLANIFICADES: PROGRAMES ANUALS Comunicacions d’activitats 1.01.2010 - 31.12.2016 % Superior: Major afectació medi/seguretat % Inferior: Menor afectació medi/seguretat INSPECCIONS NO PLANIFICADES: TOTES Queixes, activitats clandestines… APROVACIÓ Ple Municipal 21.03.2012
Comunicació A la població en general: • web municipal, Informatiu i BOP A les activitats afectades: Comunicació d’inclusió al programa d’inspeccions Comunicació del dia de control previst Requeriments esmenes/ carta final favorable Comunicació als tècnics privats del control realitzat
INDICADORS Indicadors d’afectació al medi ambient: Indicadors d’afectació al medi ambient: Classificació de l’activitat Classificació del sòl Permís d’abocament Generació de sorolls Superfície construïda PUNTUACIÓ incidència baixa No classificada Sòl urbà No 401 1 incidència mitjana Inclosa al Catàleg D112/2010 SNU règim normal Sí, a xarxa general Sí, sense receptors sensibles propers 1001 2 incidència alta Inclosa a l’Annex III de la Llei 20/2009 SNU règim protegit Sí, directe a llera Sí, amb receptors sensibles propers De 1.001 – 2.500m2 3
INDICADORS Indicadors d’afectació a la seguretat de les persones: Indicadors d’afectació a la seguretat de les persones: Aforament Alçada evacuació m / (nº plantes sobre rasant) Distància forest (m) Càrrega total de foc (MJ) Legionel·losis Tipus d’activitat industrial (RSCIEI) Industria sota edificis altres usos Risc intrínsec (RSCIEI) PUNTUACIÓ incidència baixa 21 10 501 100000 No C, D, E Baix 1 incidència mitjana 151 15 250000 ------ B Mig 2 incidència alta >150 persones 28 >250000 MJ Sí Av, Ah Alt 3
Comunicacions d’inici d’activitats per anys i segons classificació legal
Comunicacions d’inici d’activitats per classificació legal i segons anys Activitats de baix impacte Activitats de molt baix impacte
Incompliments
Nombre d’inspeccions que han apreciat la incidència INCENDIS. EXTINTORS. DOCUMENTAL. Contracte de manteniment 15 INCENDIS. BIE25 Contracte connexió 7 INCENDIS. BIE25 Contracte manteniment 4 RECREATIVES I ESPECTACLES. Assegurança Responsabilitat Civil 300.000 € Decret 112/2010 RECREATIVES I ESPECTACLES. Rètols obligatoris Decret 112/2010 ACCESSIBILITAT. Instal·lació les barres de disminuïts, fixa i mòbil, en el WC de públic. 3 INCENDIS. DOCUMENTAL. Certificat anelles intumescents (producte i instal·lació) INCENDIS. DOCUMENTAL. Contracte de manteniment de mitjans de detecció INCENDIS. EXTINTORS. Instal·lació INCENDIS. SECTORITZACIÓ. Instal·lació anells intumescents en els baixants que travessen el sector d’incendis com indica el CTE. RESIDUS. Contracte recollida olis INCENDIS. BIE25 Instal·lació 2 INCENDIS. DOCUMENTAL. Certificats ignifugació. Producte i aplicació INCENDIS. DOCUMENTAL. Contracte de manteniment polsadors INCENDIS. EXTINTORS. Senyalització de mitjans INCENDIS. Senyalització de les vies d’evacuació. INCENDIS. POLSADORS. Instal·lació RESIDUS. Contractes de recollides de residus de ferralla, olis, pneumàtics i bateries de cotxes. ABOCAMENTS. Instal·lació arqueta de pressa de mostres 1 ACCESSIBILITAT. No compleix D 135/1995, 384/2006
Conclusions La planificació del control posterior de les comunicacions d’activitats és necessària d’acord amb la LBRL. L’ús d’indicadors permet identificar el risc, i pot comportar una intervenció pública més eficient. El grau de verificació hauria de ser adequat al risc i als recursos municipals disponibles. 2. La verificació és útil per assolir un alt nivell de compliment normatiu de les activitats. Al primer control gairebé un 80% de les activitats incomplien la normativa de prevenció i seguretat contra incendis; avui no es supera el 15%. 3. Caldria incidir en la difusió del nou sistema de responsabilitats derivat de les comunicacions prèvies i declaracions responsables.
Gràcies per la vostra atenció tortosast@santceloni.cat