LES PROPIETATS TEXTUALS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
Advertisements

XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Por Clau.
ALEXIS HIRALDO DEL VALLE NATIONAL UNIVERSITY COLLEGE ONLINE CLASE SEMINARIO ONL PROFESORA Solangel Miranda Rosario.
FONAMENTS DE PROCESSAMENT DEL LLENGUATGE NATURAL – Lingüística - UPF
EL PROCESO DE LA ESCRITURA ETAPAS PREESCRITURA ESCRITURA Acopio de información Planeación Redacción de los párrafos RevisiónPresent. Final SELECCIÓN ORGANIZACIÓN.
Unidad 3: El Ensayo FOCO DE APRENDIZAJE:
Gramática.
Escriure una notícia Dolors Quinquer Vilamitjana, ICE de la UAB.
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Les propietats textuals
El text expositiu.
LLINARS DEL VALLÈS 11 d’abril 2013
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
EL LLENGUATGE MUSICAL.
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
LINGÜÍSTICA DEL TEXT.
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes
MAPES CONCEPTUALS.
Com podem millorar els nostres escrits?
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
COM FUNCIONA AIXÒ DE LA MORFOLOGIA I LA SINTAXI
L’Expressió escrita.
Com han anat les vacances?
LINGÜÍSTICA DEL TEXT.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Comparació / oposició
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Els sintagmes Un sintagma és una paraula o un grup de paraules relacionades entre si, que tenen sentit i compleixen una mateixa funció sintàctica. Segons.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Els sous de les dones a CATALUNYA
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Com fer una presentació? Comunicació oral
Esxcvzxcvzxvczxcvpacio para el texto.
Pla de treball unitat 2 intermedi 1 intermedi 2 intermedi 3 objectius
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA PROPÓSITO DESTINATARIOS INICIO DESARROLLOTema subtemas CONCLUSIÓN.
COM FUNCIONA AIXÒ DE LA MORFOLOGIA I LA SINTAXI
Proves de competències bàsiques als 14 anys
ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS
Quins nervis! Unitat 1.
LLENGUA ESCRITA Participants Paki Campos Antonia Cervantes
4th Level Marking Criteria Criteris d’Avaluació- Expressió Escrita
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
Ciències naturals tema 1
Título Subtítulo.. Tema 1 Texto Texto Texto Texto Texto Texto Texto Texto Texto Texto Texto.
TITULO DE LA PRESENTACIÓN TITULOS Textos TEMA 02.
7. Didáctica del nivel textual
La coherencia textual.
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
El texto y las propiedades textuales. Definición de texto El texto es una unidad lingüística formada por un conjunto de enunciados que tienen una intención.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
L’ÚS LINGÜÍSTIC Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Transcripción de la presentación:

LES PROPIETATS TEXTUALS L’adequació La coherència La cohesió La correcció La variació

L’ADEQUACIÓ Complir el propòsit comunicatiu previst: respon al tema que volíem desenrotllar? Mantenir el tractament personal adequat Mantenir el nivell de formalitat Mantenir l’especificitat del llenguatge: mots generals / específics

LA COHERÈNCIA La quantitat d’idees explicades: idees-clau La qualitat de la informació donada: claredat L’organització i l’estructura de les idees: progressió temàtica Atenció: ASPECTE VISUAL !

LA COHESIÓ Els referents: paraules connectades a coneixements previs Els connectors: paraules o expressions que serveixen per enllaçar oracions, paràgrafs. Adequació dels signes de puntuació. Concordances sitàctiques correctes

. Ortografia . Correcció morfosintàctica LA CORRECCIÓ . Ortografia . Correcció morfosintàctica

LA VARIACIÓ La riquesa i la variació de vocabulari La precisió L’encert sintàctic ( en el sentit de no carregar molt el text d’estructures molt repetitives...) Els recursos retòrics emprats