En aquest moment disposem de la versió 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Núm. 156 ACCIONS PARTICIPATIVES PER A LA PROMOCIÓ DE  L’ACTIVITAT FÍSICA A TARRAGONA Autors: Gemma Solé Boronat, Representació.
Advertisements

Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Detall posterior.
Model BCN de resposta sanitària
Títols oficials. Tramesa dels títols als centres. Circuit
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
III Jornada de transport sanitari
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
ENFISPO.
Aspectes ètics de la recerca
Instruccions Accidents Esportius
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Model sanitari de resposta BCN
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Comunicació Audiovisual
OTSMiA 13 desembre 2017 dissabte, 1 / desembre / 2018 Pla IMA BCN.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Consolidació Comitè operatiu de Salut mental i Addiccions Proposta
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Comitè operatiu d’Urgències i emergències
Proposta de consolidació
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
Títol de l’experiència
Títol de l’experiència
Títol de la presentació
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Comitè operatiu de Salut mental i Addiccions
CUAP Ciutat Vella-Peracamps
CONTEXT: PROCICAT, Carta municipal de Barcelona
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
En aquest moment disposem de la versió 2.
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Comitè operatiu d’Urgències i emergències
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Logo centre Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster.
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
Gestió participativa dels projectes de centre
Conclusions 14 desembre Acadèmia
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
Butlletí Comarcal de Subvencions
Enrubia M, Parra CF, Fernández I, Luaces C INSTRUCCIONS:
Incorporacions o canvis substancials des del 2016
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses
Intent de reunir les reflexions del Centres SISCAT BCN. PARAULES CLAU.
Nova eina de descoberta
6 Unitat Documentació clínica.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Reunió centres 25 juny 2019.
Som humans. Per això a vegades….
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

En aquest moment disposem de la versió 2. Logo centre Aplicació pel Registre i Seguiment d’afectats IMA i postIMA INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls dcosialls@catsalut.cat Els pòsters rebuts s’exposaran a la Sala d’Actes del Palau Macaya el dia 14 de desembre de 2018 Mida del pòster DIN A1 de 594 mm × 841 mm Tipografia recomenada : - Títol: Arial de cos 44 - 50 - Autor: Arial de cos 28- 35 - Contingut: Arial de cos 32- 40 Podeu inserir el logotip de la vostra organització al marge superior esquerra del document. L’aspecte més complex de la gestió d’un Incident amb múltiples afectats (IMA) i del seu postIMA te a veure amb el maneig de les seves dades: in situ, en el moment d’ocurrència, en les transferències, durant el tractament i seguiment, en la continuïtat assistencial i en la informació a la població. Assegurar, des d’una perspectiva assistencial i amb cobertura sanitària i legal, l’acurat registre de les dades dels afectats/des físics i psicològics en aquestes situacions es clau per la continuïtat assistencial des de qualsevol punt d’atenció i per la comunicació en un sentit ampli. No obstant, cal considerar la necessària protecció de la intimitat de les persones i de les seves dades. Per donar-hi resposta el Departament de Salut a travès del SEM i del CSB creen l’app de Registre i Seguiment d’afectats IMA i postIMA amb la intenció de que sigui la font única d’informació sanitària formal i oficial dels afectats/des d’un IMA per a totes les Administracions, Organismes, Institucions, Entitats públiques... implicades i que la requereixin. Presentat al’Òrgan tècnic d’Urgències i emergències del CSB en data 23 de març de 2018. En aquest moment disposem de la versió 2.

Per què un registre diferent del Sistema d’informació dels Centres sanitaris Per que, en aquestes situacions, cal immediatesa en les decisions i, per tant, en la informació quasi instantaneïtat en els primers moments no podem esperar a l’alta dades homogènies procedents de Centres, llocs i moments diversos poder gestionar globalment el incident amb una única font de dades continuïtat informacional: durant el IMA: SEM i desprès: trasllat, derivació… agilitat i facilitats per dur a terme actuacions complexes: localització, repatriació, reagrupament… reduir la pressió informativa sobre els Hospitals traslladant-la al Departament de Salut transparència informativa però, a l’hora, seguretat en la gestió de les dades minimitzar errades i contradiccions en moments especialment sensibles

Cobertures Objecte Legal Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Factual El fet de l’activació formal d’un IMA per CECAT i/o SEM ( o CECOPAL a Barcelona). Objecte Institucional El registre es du a terme en format electrònic, per un canal segur on line i on time amb els estàndards de seguretat informàtica del Departament de Salut Operativa El CSB i els centres SISCAT l’incorporen als respectius Plans IMA i postIMA.

Subjectes Abast del Registre Son els sobrevivents afectats directes (assimilables als físics -víctimes- amb l’afectació psicològica associada) psicològics (únicament els atesos individualment): indirectes o secundaris intervinents acompanyants atesos i categoritzats pel vincle indicat per l’afectat exitus ocorreguts desprès de l’entrada o de l’entrada en aturada a un Hospital o un CUAP Els exitus in situ, durant l’evacuació i/o abans de l’entrada a un Centre sanitari correspon registrar-los a l’IMLCFC; en l’app s’habilitarà un espai reservat per incorporar-hi la xifra no la filiació. Abast del Registre Des de l’entrada d’un afectat/da en el Centre (evacuada o espontània) fins a la seva alta o trasllat assistencials. Pel que fa als afectats/des psicològiques s’allarga fins al primer mes.

Perfils professionals relacionats amb l’app Administrador: SEM Centres SISCAT: responsable (coordinador) i gestor (registre). Tots els Hospitals i CUAPs de Barcelona han designat els Responsables i Gestors de l’app Requeriments operatius Designats per la Direcció assistencial/mèdica/infermeria... Amb consentiment explícit del designat. Presents en el Centre en el moment d’ocurrència del IMA. Activats com a Responsable o Gestor de l’app per qui correspongui. Amb l’acceptació explícita de l’afectat. Per aquell episodi IMA en concret. Base operativa Manual funcional consensuat amb l’Òrgan tècnic d’Urgències i emergències del CSB. Disponible a http://www.aisbcn.cat/2018/09/14/app-de-registre-i-seguiment-ima-i-postima/

Procés detallat

Programa de Formació 2019 Combina Formació on line basada en un tutorial amb dues versions: de responsable de Centre gestor de Centre Disponible a http://www.aisbcn.cat/2018/09/14/app-de-registre-i-seguiment-ima-i-postima/ Sessions presencials optatives: de servei, organitzatives...: revisions, dubtes, suggeriments... Exercicis reals simultanis de realització periòdica: Simulacre de despatx Prova de l’app: mecànica Posta en crisi: ‘petits’ IMA activats pel SEM o per l’Autoritat sanitària. Compromís del Centre: El Programa de Formació s’incorpora al del Centre. Planificació: CSB d’acord amb els Centres i SEM.