Geografia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“El automóvil necesita más y mejor logística”
Advertisements

El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
Efectos en la calidad del aire por la introducción de la limitación de velocidad a 80 km/h en las vías de acceso a Barcelona Evaluación preliminar 1º.
El sector terciari Béns intangibles, immaterials, que no es poden emmagatzemar. Necessitats i demandes de la societat. Es caracteritza per la seva diversitat:
El sector terciari Béns intangibles, immaterials, que no es poden emmagatzemar. Necessitats i demandes de la societat. Es caracteritza per la seva diversitat:
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
Índex 1. Estimació emissions totals a Catalunya
Girona present i futur de la xarxa ferroviària
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
km o el drama del Corredor Mediterrani
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
La tecnologia i la seguretat viària
Debat d’infraestructures a Andorra
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
RAMON TREMOSA i BALCELLS
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
MAPA DEL MÓN.
Diputació de Barcelona
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
1 Comparativa geoestadística: casos analitzats
Debat d’infraestructures a Girona
OBSERVEM EL PAISATGE 3r Primària
Debat d’infraestructuras a Eivissa i Formentera
Debat d’infraestructures a Mallorca
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
Informe 2011 sobre la seguretat a Catalunya
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
El Franquisme: De la Victòria a l'Aïllament Internacional
Projecte de perllongament de l’L3
Ports Nets: Un model de gestió integrada
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Inventari Ecològic i Forestal de Catalunya
LES COMARQUES DEL LITORAL
Eloi Cruset Tonietti Quim Pou i Rovira
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
LA GESTIÓ AMBIENTAL DELS PORTS COMERCIALS I INDUSTRIALS
Informe trimestral de conjuntura. Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. 1TRIMESTRE 2014.
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
Necessita Catalunya un nou finançament?
Perspectives econòmiques i reptes del sector de la salut
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
TURISME ESTRANGER 2006 Catalunya, primera destinació del turisme estranger Canàries 16,4% Catalunya 25,7% Illes Balears 17,3% Resta de CCAA 9,9% C. Valenciana.
Los Continentes.
Llengua i identitat a Catalunya 2008
BALANÇ DEL PRIMER ANY DE FUNCIONAMENT DE L’AEROPORT DE LLEIDA-ALGUAIRE
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Setembre 2015 Sala de Juntes Facultat de Veterinària
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Informe Observatori Barcelona 2016
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Punts wifi Repte Barcelona Dades Obertes
EL BARCELONÈS.
PRESSUPOSTS 2014.
Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa
LA TERRA.
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
¿Vols saber el dèficit en infractustures a Catalunya
Transcripción de la presentación:

Geografia

Euroregions

Habitants a les macroregions NUTS1

Població total per municipis EURAM Població total per muncipipis (2001) <10.000 50.000 100.000 700.000 >1.500.000 Font: elaboració pròpia a partir de l’INE Any: 2004

Població total per municipis EURAM Població total per muncipipis (2001) <10.000 50.000 100.000 700.000 >1.500.000 Font: elaboració pròpia a partir de l’INE Any: 2004

Municipis amb més de 50.000 habitants i IMD a les principals carreteres E U R A M Densitat de població (2001) 0.25-6 >6-13 >13-34 >34-175 >175-195.000 Total població (2001) 50.000 100.000 250.000 700.000 >1.500.00 IMD a les carreteres (2000) 120-1.000 >1.000-10.000 >10.000-20.000 >20.000-50.000 >50.000-165.060 Font: elaboració pròpia a partir de l’INE i UNECE Any: 2004

EURAM

Ciutats capitals de províncies

Xarxa de ferrocarrils

Xarxa de ferrocarrils i de carreteres

Xarxa de ferrocarrils, de carreteres, aeroports i ports

Xarxa de ferrocarrils, de carreteres, aeroports, ports i rutes marítimes

Densitat de xarxa de ferrocarril en relació a la població de les macroregions NUTS1 E U R A M Densitat per regions 0-0.15 >0.15-0.25 >0.25-0.35 >0.35-0.60 >0.60-1.5 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del KTEN Any: 2004

Densitat de xarxa de carreteres en relació a la població de les macroregions NUTS1 E U R A M Densitat per regions 0-0.10 >0.10-0.15 >0.15-0.25 >0.25-0.35 >0.35-0.6 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del KTEN Any: 2004

Percentatge de carreteres d’alta capacitat amb peatge de cada Comunitat Autònoma E U R A M Percentatge de xarxa d’alta capacitat amb peatge 2002 0-25 25-50 50-75 75-100 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del MIFO, 2002

Xarxa de carreteres per superfície, de les CCAA respecte a la mitjana de l’Estat E U R A M Densitat xarxa respecte mitjana del Estat 2002 (-)0.11-(-)0.05 >(-)0.05-0 >0-0.03 >0.03-0.05 >0.05-0.28 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Xarxa de carreteres per cada 1 Xarxa de carreteres per cada 1.000 hab, de les CCAA respecte a la mitjana de l’Estat E U R A M Densitat xarxa respecte mitjana del Estat 2002 (-)3.34-(-)1.33 >(-)1.33-0 >0-2.68 >2.68-9.09 >9.09-9.92 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Parc de vehicles per Km de carretera, de les CCAA respecte a la mitjana de l’Estat E U R A M Densitat xarxa respecte mitjana del Estat 2002 (-)110.99-(-)31.82 >(-)31.82-0 >0-190.29 >190.29-262.22 >262.22-1020 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Parc de vehicles per cada 1 Parc de vehicles per cada 1.000 hab, de les CCAA respecte a la mitjana de l’Estat E U R A M Densitat xarxa respecte mitjana del Estat 2002 (-)100-(-)67.42 >(-)67.42-(-)40 >(-)40-0 >0-157.73 >157.73-250 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Xarxa d’infraestructures de transport Font: Elaboració pròpia a partid de les dades de UNECE. Any: 2004

Accessibilitat a la xarxa intermodal d’infraestructures de transport per carretera Xarxa TERN existent Xarxa TERN projecte Font: elaboració pròpia a partir de dades de les TETN de la CE (2001-2010) Any: 2004

Accessibilitat a les autopistes per carretera Xarxa TERN existent Xarxa TERN projecte Font: elaboració pròpia a partir de dades de les TETN de la CE (2001-2010) Any: 2004

Accessibilitat a les estacions ferroviaries d’altes prestacions Xarxa TETN TAV existent Xarxa TETN TAV projecte Font: elaboració pròpia a partir de dades de les TETN de la CE (2001-2010) Any: 2004

Accessibilitat als ports comercials per carretera Xarxa TERN existent Xarxa TERN projecte Font: elaboració pròpia a partir de dades de les TETN de la CE (2001-2010) Any: 2004

Accessibilitat als aeroports per carretera Xarxa TERN existent Xarxa TERN projecte Font: elaboració pròpia a partir de dades de les TETN de la CE (2001-2010) Any: 2004

Mapes de fluxos

Exportacions de mercaderies per carretera entre comuniats autònomes E U R A M Flux d’exportacions, milers de tones (2000) 32-850 >850-2.700 >2.700-7.000 >7.000-13.682 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Flux anual de passatgers en cotxe E U R A M Flux milers de passatgers/any 1-150 >150-1.100 >1.100-5.500 >5.500-20.455 Font: elaboració pròpia a partir de les dades de Movilia Any: 2004

Flux anual de passatgers en avió E U R A M Flux milers de passatgers/any 1-12 >12-65 >65-180 >180-610 Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Flux anual de passatgers als aeroports i tràfic comercial E U R A M Moviments comercials de passatgers Flux entre províncies Vols no regulars Vols regulars 1-25 >25-160 >160-500 >500-1.672 Font: elaboració pròpia a partir de les dades de Movilia i AENA Any: 2004

Transport de passatgers per ferrocarril entre Catalunya i la resta de CCAA i viceversa - Grans Línies de RENFE

Transport de passatgers per ferrocarril a les principals línies de RENFE 2 Mpax 1 Mpax 2,5 Mpax 1,1 Mpax 4 Mpax

Mapes de trànsits

IMD 2000 a les principals carreteres de la xarxa viària 120-10.000 >10.000-20.000 >20.000-40.000 >40.000-75.000 >75.000-165.060

IMD 2000 a les principals carreteres de la xarxa viària 120-10.000 >10.000-20.000 >20.000-40.000 >40.000-75.000 >75.000-165.060 Font: Elaboració pròpia a partid de les dades de UNECE. Any: 2004

Flux anual de passatgers amb autocar E U R A M Flux milers de passatgers/any 800 1.600 2.400 3.200 4.000 Font: elaboració pròpia a partir de les dades de Movilia Any: 2004

Previsió de tràfic de passatgers als aeroports del EURAM i xarxa d’aeroports Previsió tràfic (milions de persones) 2005 Previsió tràfic (milions de persones) 2010 Previsió tràfic (milions de persones) 2015 1 7 15 25 2 11 20 35 16 28 45 Part del sistema d’aeroports internacional Punts de connexió internacional Part dels punts de connexió de la Comunitat Punts regionals i d’accessibilitat Aeroports TETN (CE) 4 E U R A M Font: elaboració pròpia a partir de les dades d’AENA i del TETN(CE) Any: 2004

Tràfic de mercaderies als ports segons la procedència i volum total del EURAM Volum de mercaderies (2001) <15.000 60.000 100.000 200.000 250.000 Procedència de les mercaderies (2001) Europa Àsia Àfrica Amèrica Oceania Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Tràfic anual de passatgers amb vaixell i cotxes transportats (2003) Tràfic de passatgers >5.000-25.000 Total de cotxes embarcats >25.000-100.000 >100.000-150.000 >150.000-382.782 179.387 106.831 40.098 24.078 E U R A M Font: elaboració pròpia a partir de les dades de l’Autoritat Portuària de les Balears Any: 2004

Tràfic anual de passatgers amb vaixell i cotxes transportats (2003) Tràfic de passatgers >5.000-25.000 Flux total de passatgers >25.000-100.000 >100.000-150.000 >150.000-382.782 250.000 1.000.000 1.400.000 E U R A M Flux de passatgers EURAM 70.000 200.000 500.000 900.000 Font: elaboració pròpia a partir de les dades de l’Autoritat Portuària de les Balears Any: 2004

Naturalesa de les mercaderies als ports del EURAM Grups de mercaderies als ports Energètic Químic Material de construcció Agroalimentari Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

Expedicions diàries d’autocars i de trens (2004) E U R A M Expedicions/dia autocar 40 80 120 160 200 Expedicions/dia ferrocarril (2004) 14 28 42 56 70 Font: elaboració pròpia a partir de les base de dades dels serveis del EURAM Any: 2004

Serveis de vols entre aeroports, total de destinacions i moviments comercials E U R A M Total destinacions per aeroport Expedicions per dia (2004) 1-5 >5-10 >10-25 >25-68 200 100 40 Moviments comercials de passatgers Vols regulars Vols no regulars Font: elaboració pròpia a partir de les base de dades dels serveis del EURAM Any: 2004

Serveis marítims de passatgers a l’EURAM Expedicions per dia (2004) 0.1-0.45 >0.45-1 >1-8 >8-12 Font: elaboració pròpia a partir de les base de dades dels serveis del EURAM Any: 2004